Windows 10 major update: problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb eigenlijk drie vragen:

Mijn internet (wireless) deed het uitermate goed. Downloaden ging prima (met 10mb/s) en online gamen met World of Tanks bijv. ging ook goed. Steady ping, geen lag spikes of iets dergelijks. Zodra de computer opstartte had ik een snelle internet connectie en browsen ging vloeiend.
Van de een op de andere dag veranderde dit. Mijn windows had moeite contact te maken met het internet. Als ik de computer startte, duurde het een lange tijd voordat hij een internet connectie kreeg. Browsen gaat moeizaam, hij heeft lange tijd nodig websites te openen en soms krijgt hij het helemaal niet voor elkaar. Mijn internet dropt er soms uit, en als het werkt gaat het downloaden ook langzaam. Ik kan niet online meer gamen, aangezien ik ontzettend lag en soms er totaal uitvlieg.
Een search online blijkt dat de laatste major windows 10 update (KB4515384 volgens mij?) problemen kan geven met de wireless adapter, waar sommige users rapporteren dat hun adapter soms helemaal stopt werken. De oplossing was dan ook om die update te verwijderen.
Ik heb de laatste twee KB updates proberen te verwijderen maar windows gooit ze er met dezelfde snelheid weer gewoon op. Ik uninstall de update. Computer moet opnieuw opstarten om het te voltooien en tijdens de restart installeerd hij ze weer! Geweldig! Ik heb geen optie in windows gevonden om updates stop te zetten. Ik heb er uiteindelijk een workaround voor gevonden; aangezien het een wireless connectie is kon ik er een ‘metered connection’ van maken en daarna updates op metered connections uit zetten.
Maar dit heeft het probleem niet verholpen. Ik ben ten einde raad. De enige oplossing die ik kan verzinnen is windows opnieuw installeren, en als dat niet werkt een standalone wireless adapter te kopen en hopen dat dat de zaken oplost.
En ik ben verzekerd dat de problemen niet met het internet zelf te maken heeft, aangezien het internet op de telefoon en op de laptop prima doen.

De tweede vraag:
Mijn computer heeft soms moeite op te startten. Hij gaat aan, alle lampjes branden etc. maar ik krijg geen beeld. Als ik dan een hard reset doe (een of twee keer) dan doet hij het wel prima en gaat alles naar behoren. Ik heb de connecties met de videokaart al bekeken maar dat is allemaal goed. Het feit dat hij uiteindelijk wel prima aangaat en ook gamed etc. betekend dat het niet aan de videokaart ligt. Maar ik heb geen idee waar wel aan.

Een derde vraag:
Mijn computer gaat soms vanzelf aan. Niet altijd om dezelfde tijd maar altijd savonds. Ik heb in de opties gekeken maar ik heb geen settings ingesteld die het toelaat om gewoon mijn computer aan te zetten… ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Heeft iemand enig idee?

Hardware:
CPU: I5-4570
Memory: Mushkin 16GB DDR3
Graphics: Sapphire R9 280X
Motherboard: Asrock H97M-ITX/ac
Power Supply: Silverstone 500W Gold
Operating System: Windows 8 10(64-bit)
Display: Dell P2414H
Cooling: Air - SF 120 Quiet Edition
Hard Drive 1: Crucial MX100 256GB
Hard Drive 2: Seagate Barracude 2GB
Computer Case: Silverstone ML07

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Om specifieke updates/drivers te blokkeren heeft Microsoft het tool "Show or hide updates"?
Deze heb ik zelf ook regelmatig gebruikt.
Repairwin.com: prevent a specific windows update or driver from installing in windows 10
Microsoft: Tijdelijk voorkomen dat een stuurprogramma-update opnieuw wordt geïnstalleerd in Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
Helaas gaat die vlieger niet altijd op. In mijn geval kan ik de computer dus niet eens opstarten voordat de update geinstalleerd word. Ik uninstall de update, de pc vraagt opnieuw op te starten. Ik start opnieuw op en de update wordt gelijk weer geinstalleerd. Bij de tijd dat ik weer in windows kom, is de update die ik verwijderde, gewoon weer geinstalleerd. Maar dat heb ik dus gelukkig kunnen verhelpen met de oplossing in mijn OP.

[ Voor 3% gewijzigd door bluebear op 23-10-2019 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

bluebear schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:32:
...
Een search online blijkt dat de laatste major windows 10 update (KB4515384 volgens mij?) problemen kan geven ...
Ja maar er is al een update die hele hele waslijst aan problemen in KB4515384 oplost, nl KB4517211
En dat is er ook al weer een update die problemen met KB4517211 oplost, nl KB4517389
Als je wilt updaten, doe het dan goed en niet halfslachtig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
@bluebear ik mis iets.. je hebt het over W10, maar in je specs heb je het over W8? Wat is het precies

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Laatst online: 24-08-2023
Is waarschijnlijk geupgrade van Windows 8 naar WIndows 10 zonder dat het model dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je een Wake On Lan optie in je BIOS aanstaan? Dan gaat hij wellicht aan als een ander apparaat dat IP probeert te bereiken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
corset schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:46:
@bluebear ik mis iets.. je hebt het over W10, maar in je specs heb je het over W8? Wat is het precies
8mile13 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:30:
Is waarschijnlijk geupgrade van Windows 8 naar WIndows 10 zonder dat het model dat ondersteunt.
My mistake. De specs zijn uitdated, ik heb ze gecopieerd van een oud forum profiel van mij.

Hoe zou mijn model (ik heb de pc zelf in elkaar geknutseld, en hij deed het voorheen prima) W10 niet ondersteunen?
Brahiewahiewa schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Ja maar er is al een update die hele hele waslijst aan problemen in KB4515384 oplost, nl KB4517211
En dat is er ook al weer een update die problemen met KB4517211 oplost, nl KB4517389
Als je wilt updaten, doe het dan goed en niet halfslachtig
Ik zal dat eens proberen.
Ik had aangenomen aangezien mijn Windows alle updates gewoon installeerd zonder dat ik het kan stoppen, het dan ook up to date was. Misschien was dit niet het geval.

KB4517389 is een security update die volgens de microsoft website niets in KB4517211 oplost.

Daarom noemde ik het ook een major update die de problemen veroorzaakt. De problemen startten toen KB4517389 uitkwam en geinstalleerd werd, de updates sindsdien hebben niets aan het probleem verholpen. Dat ik ze niet genoemd heb betekend niet dat ik ze niet geinstalleerd heb. Zoals je hebt kunnen lezen, kan ik de updates niet eens stoppen. Ze installeren automatisch zodra ze uitkomen.

[ Voor 46% gewijzigd door bluebear op 24-10-2019 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Laatst online: 24-08-2023
quote: bluebear
Hoe zou mijn model (ik heb de pc zelf in elkaar geknutseld, en hij deed het voorheen prima) W10 niet ondersteunen?

[...]
Er zijn veel mensen die een laptop hebben, upgraden naar Windows 10 zonder dat het model dat ondersteunt, en dan op Forums als dit belanden . Ik dacht even dat dit bij jou ook het geval was.
quote: bluebear
Ik zal dat eens proberen.
Ik had aangenomen aangezien mijn Windows alle updates gewoon installeerd zonder dat ik het kan stoppen, het dan ook up to date was. Misschien was dit niet het geval.
Ik zou eens de Windows 10 versies nakijken. Bij Windows 10 pro kun je in ieder geval updates lang uitstellen. Dat was eerst alleen op Enterprise versie (voor zakelijk gebruik)...hebben ze later ook Pro versie gezet. Is ook de reden waarom ik Windows 10 pro op computer heb gezet.
Pagina: 1