Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Net het scherm vervangen van de ipad 2018.

Bij het niet voorzichtig zijn van het losmaken van de touch id heb ik een nieuwe er op moeten zetten.

Nu weet ik dat de touch id alleen nog maar zal werken als gewone home button en je een foutmelding krijgt wanneer je een vinger wil registreren.

Mijn vraag is hier of er toch geen enkele manier zou kunnen zijn om deze toch terug te activeren??

Ik heb de "secure enclave chip" al eens opgezocht maar voorlopig nog zonder resultaat.

Kan iemand me hier eventueel mee helpen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is best goed beveiligde hardware en ze zijn op elkaar afgestemd. Wanneer een onderdeel vervangen wordt, is dat vrijwel zeker door een kloon-onderdeel. Deze hebben niet de juiste sleutels om door het systeem als betrouwbaar te worden aangemerkt en zullen dus nooit werken. Vrijwel per definitie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Nee hier is geen enkele workarround voor. Sterker nog, al zou je een "certified apple part" hebben gebruikt zou het nog niet werken. Zoals hierboven gezegd heb je te maken met "sleutels". Of het onderdeel nou echt is of niet, de sleutel is onbekend bij het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Het gaat alleen werken als je de iPad naar Apple brengt en ze zelf een nieuw scherm + home button laat plaatsen. Zelf als hobbyist is er geen oplossing.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:26
Je hebt speciale activatiesoftware nodig van Apple. Die heeft alleen Apple en een zeer gering aantal AASP.
Wellicht dat je zoiets te koop kan vinden ergens op het deepweb, maar ik wens je sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Wat heb je precies stuk gemaakt?
Als je de kabel van de knop per ongeluk hebt doorgesneden kan dit vaak wel gerepareerd worden.
Iemand met de juist micoro soldeer skills kan dit oplossen.

Heb je de knop echt stuk gemaakt, dan heb je pech en moet je toch echt terug naar Apple zoals @nelizmastr aangeeeft

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen.

Uiteindelijk heb ik de oude kabel toch kunnen gebruiken omdat deze blijkbaar niet stuk was.

Ik hoop dat niemand ooit een nieuwe kabel moet steken want dat zijn toch problemen.

Alvast bedankt allemaal.
Pagina: 1