Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBE2015
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn vraag
Wie weet of dit docking station ook werkt met een HP Pavilion laptop

Relevante software en hardware die ik gebruik
Type nummer van de laptop: HP Pavilion 15 cb 001nd

Groetjes,

Beste antwoord (via EBE2015 op 24-10-2019 20:26)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
.Maarten schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:44:
Waarom zou het niet werken? Het is gewoon een usb apparaat. Beide hebben usb c. Dus dat gaat gewoon werken.
Zo makkelijk kun je dat niet stellen. ;) Ook USB-C kan gewoon USB 2.0 zijn. De C slaat op de type connector. Zie reviews: De veelbelovende warboel van usb-c: Eén kabel die vrijwel alles kan.
Zie het gekoppelde product. ;) Voor het gemak: pricewatch: HP USB-C Dock G4

@EBE2015 Op de productpagina van HP staat een flinke lijst met compatible hardware. Daar staat jouw laptop niet tussen, hoewel beide apparaten dezelfde type USB 3.2 Gen1 type C hebben. Nu staan daar wel vooral zakelijke laptops en volgens mij is jouw model meer een consumentenmodel. Dus: Je zou het kunnen testen. Eventueel neem je hem (jouw laptop) even mee naar de winkel of je bestelt de dock en retourneert hem wanneer ie niet werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 22-10-2019 22:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 14:24
Waarom zou het niet werken? Het is gewoon een usb apparaat. Beide hebben usb c. Dus dat gaat gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

jgj82

Ja, maar = nee

EBE2015 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:27:
Mijn vraag
Wie weet of dit docking station ook werkt met een HP Pavilion laptop

Relevante software en hardware die ik gebruik
Type nummer van de laptop: HP Pavilion 15 cb 001nd

Groetjes,
Welk dockingstation?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo makkelijk kun je dat niet stellen. ;) Ook USB-C kan gewoon USB 2.0 zijn. De C slaat op de type connector. Zie reviews: De veelbelovende warboel van usb-c: Eén kabel die vrijwel alles kan.

@EBE2015 Op de productpagina van HP staat een flinke lijst met compatible hardware. Daar staat jouw laptop niet tussen, hoewel beide apparaten dezelfde type USB 3.2 Gen1 type C hebben. Nu staan daar wel vooral zakelijke laptops en volgens mij is jouw model meer een consumentenmodel. Dus: Je zou het kunnen testen. Eventueel neem je hem (jouw laptop) even mee naar de winkel of je bestelt de dock en retourneert hem wanneer ie niet werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 22-10-2019 22:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

[b]

Ah! Weer wat geleerd! 8)7

Die heb ik toevallig zelf!
Ik heb er een die er op lijkt: De HP Thunderbolt 3 Dock!
Ik gebruik hem in combinatie met een HP Spectre X360 model 2018. Heerlijk! 1 kabel inpluggen: opladen, netwerk, audio, muis+tobo en twee monitoren! <3

Check eens wat je laptop precies uitstuurt over USB- C? Thunderbolt-capable of gewoon USB 3.1?

[ Voor 13% gewijzigd door jgj82 op 22-10-2019 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:56
Nee, zo simpel is het niet. Dit docking station vereist een USB-C poort met Alt DisplayPort mode om de video uitgangen van het dock aan te sturen, en dat zit op lang niet alle (consumenten) laptops. Bij de laptop van ts lijkt dit echter wel het geval: https://support.hp.com/nl-nl/document/c05543019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Let wel op dat je de versie koopt met de juiste powerbrick.
Er bestaan verschillende types met een ander vermogen van de adapter én er bestaan types met een aansluitkabel waar de oplader en Thunderbolt connector in een aansluiting zit.
Vooral die laatste heb je niets aan, die past alleen op Pro- of Elitebooks. Ik moest echt even zoeken voordat ik de juiste had. Zie mijn eerdere post.

[ Voor 7% gewijzigd door jgj82 op 22-10-2019 23:24 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBE2015
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-12-2024
Bedankt jongens, voor alle antwoorden. Ik ga hier in de buurt eens kijken of ik zo'n docking station kan uitproberen.
Pagina: 1