Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 14:13
Ik heb problemen met mijn geheugen van mijn pc. Ik heb recentelijk een setje Vengeance overgenomen van een tweaker met het idee deze te combineren met mijn Ripjaws (zie bij onderwerp welk geheugen kits). Nu lopen mijn Ripjaws op 3200Mhz en mijn Vengeance op 3000Mhz. Dus ik had zoiets van ik probeer mijn Vengeance ook te draaien op 3200Mhz. Echter toen ik deze combineerde met de Ripjaws bootte mijn pc niet.

Hierna heb ik de pc getest met alleen Vengeance, deze runnde prima op 3200Mhz zonder de Ripjaws. Hierna heb ik dus de Ripjaws en Vengeance op 3000Mhz geprobeerd. Ook dit werkte niet. Nu weet ik niet of dit met de timings van het geheugen te maken heeft, ik heb hierna gezocht maar daar kon ik niet echt iets uit halen. De geheugen kits werken los van elkaar prima.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb zelf eigenlijk altijd goede ervaringen gehad met geheugen te combineren. Alhoewel ik dan vaak de speeds aanpaste naar het sloomste geheugen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:29
Ryzen 1xxx is al kieskeurig met geheugen en nu wil jij er nog een paar verschillende door elkaar gebruiken ook. Daarnaast ga je waarschijnlijk maar 2133 MT/s halen met 4 modules.

Welk moederbord heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:48
Gok dat je zo met 4 latjes naar 32Gb wilde..
Idd frequentie teruglokken, met heel veel mazzel kom je op 2400Mhz uit.. waarschijnlijk minder..

betere oplossing is om een setje 2x 16 Gb ram aan te schaffen en de ram die je nu hebt verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 14:13
@Uszka Ik heb de pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC. Ik dacht dat de ram compatibiliteitsproblemen met ryzen onderhand goed waren opgelost.
ExiZTeNcE schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:44:
Gok dat je zo met 4 latjes naar 32Gb wilde..
Idd frequentie teruglokken, met heel veel mazzel kom je op 2400Mhz uit.. waarschijnlijk minder..

betere oplossing is om een setje 2x 16 Gb ram aan te schaffen en de ram die je nu hebt verkopen..
Dat klopt inderdaad, ik denk dat ik 2x16 ga proberen dan. Ik blijf het wel raar vinden dat ze apart van elkaar gewoon de normale speeds halen maar samen niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:55

jgj82

Ja, maar = nee

@pelle888 Het heeft ongetwijfeld met de subtimings en je memory controller te maken. Lees eens van elk setje uit wat voor chips er op zitten? Je kunt daarvoor het programma thaiphoon-burner gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door jgj82 op 23-10-2019 13:00 . Reden: spelvautuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:29
pelle888 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:35:
@Uszka Ik heb de pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC. Ik dacht dat de ram compatibiliteitsproblemen met ryzen onderhand goed waren opgelost.
Met Ryzen 3xxx wel ja. Met Ryzen 1xxx is en blijft het tobben als je 4 modules wil gebruiken.
[...]

Dat klopt inderdaad, ik denk dat ik 2x16 ga proberen dan. Ik blijf het wel raar vinden dat ze apart van elkaar gewoon de normale speeds halen maar samen niet werken.
Het is algemeen bekend dat 4 modules een veel lagere snelheid oplevert. AMD heeft daar een mooi tabelletje voor.
Afbeeldingslocatie: https://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2017/03/ddr4-memory-support.jpg
Pagina: 1