Sinds een tijdje op aanraden van een vriend de Ubiquiti UniFi AP-AC-LR in onze nieuwbouw woning geplaatst.
1 in de kelder
1 op de bgg in het midden van de woning
1 op de eerste verdieping van de woning
1 buiten onder de carport
alles is bedraad aangesloten en dan heb ik nog een gateway erbij aangesloten.
installeren is geen probleem, maar wellicht de instellingen wel.
de app. welke gebruik maken van de wifi zijn o.a.
2 x iPhone
1x nokia
1x macbook
1x ipad
1x nintendo switch
1x ps4
1x normale pc
1x kachel
1x ring deurbel
2x ring camera (deze kunnen heel slecht de verbinding van de buiten AP houden)
Meeste apparaten hebben weinig tot geen problemen met de wifi behalve de iPhones en de macbook.
De macbook wordt wel merendeels op dezelfde plaats gebruik, de iPhones worden overal gebruikt.
deze lijken continue het netwerk kwijt te zijn en dan ook niet meer de moeite te nemen om het wifi netwerk op te pakken.
instellingen heb ik al even ingedoken en staat eigenlijk allemaal auto en auto aan bij. bij radio, 2G, 5G,
Nu heb ik ook niet dirtect alle kennis wat ik kan uitproberen wat zou kunnen helpen, iemand een idee waar ik kan beginnen met testen.
1 in de kelder
1 op de bgg in het midden van de woning
1 op de eerste verdieping van de woning
1 buiten onder de carport
alles is bedraad aangesloten en dan heb ik nog een gateway erbij aangesloten.
installeren is geen probleem, maar wellicht de instellingen wel.
de app. welke gebruik maken van de wifi zijn o.a.
2 x iPhone
1x nokia
1x macbook
1x ipad
1x nintendo switch
1x ps4
1x normale pc
1x kachel
1x ring deurbel
2x ring camera (deze kunnen heel slecht de verbinding van de buiten AP houden)
Meeste apparaten hebben weinig tot geen problemen met de wifi behalve de iPhones en de macbook.
De macbook wordt wel merendeels op dezelfde plaats gebruik, de iPhones worden overal gebruikt.
deze lijken continue het netwerk kwijt te zijn en dan ook niet meer de moeite te nemen om het wifi netwerk op te pakken.
instellingen heb ik al even ingedoken en staat eigenlijk allemaal auto en auto aan bij. bij radio, 2G, 5G,
Nu heb ik ook niet dirtect alle kennis wat ik kan uitproberen wat zou kunnen helpen, iemand een idee waar ik kan beginnen met testen.