Help! PSU kabels kwijt. Aankoopadvies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09-2025
Dom dom dom!

Vorige maand tijdens een grote zolderopruiming heb ik per ongeluk kabels weggegooid van mijn Seasonic M12ii-520bronze PSU weggegooid. Nooit gedacht dat ik mijn Ryzen 2400g APU zou vervangen voor een cpu + gpu combo.

Nu ben ik dus op zoek naar een dergelijke kabel die mijn Gigabyte Radeon 5700 xt Gaming gaming oc 8gb (8+6 pins). Nu heb ik geen idee waarop ik moet zoeken dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen...

Groet Oane

Alle reacties

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Voor de prijs weet je zeker dat ze zich niet aan de specs houden die gesteld zijn aan ATX voedingskabels. Zoals minimaal AWG18 bijvoorbeeld.

Ik zou hier nieuwe kables bestellen. Die zijn wat duurder, maar wel gewoon goed.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:40
Persoonlijk raad ik dit af. Dit zijn zo te zien geen originele kabels en de kwaliteit (en brandveiligheid) zou ik hiermee niet durven garanderen. Persoonlijk koop ik vrijwel niks op Ali m.b.t. stroom wat geen volledig goede review heeft.

@Technoane
Ga je voor een volledig nieuwe CPU + GPU? Want als je een 5700xt i.c.m. een 2400g gaat gebruiken zal deze mogelijk een bottleneck vormen. Overigens is het de vraag hoeveel geld je nog wil besteden aan een voeding waarvan het ontwerp al bijna 10 jaar oud is. Volgens mij is deze ook niet meer geschikt voor nieuwe hardware. Zou gewoon lekker voor een nieuwe voeding gaan

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een andere voeding is een goed idee. Je hebt nu een 10 jaar oud voedingsdesign en die is niet bepaald geschikt voor een moderne PC. Overigens is je CPU ook een bottleneck in veel games voor die videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09-2025
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Inmiddels gekozen voor een gehele nieuwe voeding zoals hierboven ook al werd voorgesteld.
lamaa1 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Persoonlijk raad ik dit af. Dit zijn zo te zien geen originele kabels en de kwaliteit (en brandveiligheid) zou ik hiermee niet durven garanderen. Persoonlijk koop ik vrijwel niks op Ali m.b.t. stroom wat geen volledig goede review heeft.

@Technoane
Ga je voor een volledig nieuwe CPU + GPU? Want als je een 5700xt i.c.m. een 2400g gaat gebruiken zal deze mogelijk een bottleneck vormen. Overigens is het de vraag hoeveel geld je nog wil besteden aan een voeding waarvan het ontwerp al bijna 10 jaar oud is. Volgens mij is deze ook niet meer geschikt voor nieuwe hardware. Zou gewoon lekker voor een nieuwe voeding gaan
Ik heb inderdaad ook voor een CPU upgrade (Ryzen 2600) gekozen. Ik kwam er gisteren achter dat mijn Seasonic überhaupt niet in mijn nieuwe case (Sharkoon QB One) paste dus heb ik voor een compacte 550w niet modulaire voeding gekozen.

Maar man man man wat een gepruts in zo'n kleine case 8)7
Pagina: 1