Locatie skill-vinkjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topicstarter
ik zie in de .Plan dat tonen vd skills kan worden in/uitgeschakeld.

Dat staat nu verdeeld over verschillende plaatsen: https://tweakers.net/instellingen/profiel/ (kopje privacy, tonen aan mede-users) en https://tweakers.net/instellingen/profiel/skills (skills, en tonen aan bedrijven). Dat is niet helder, ik zou alle skill vinkjes op https://tweakers.net/instellingen/profiel/skills verwachten. En dan beide vinkjes met identieke waarde -ook- op /profiel omdat daar de rest vd privacy staat. (Of readonly de waarde i.c.m. URL van /skills).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:16

DaFeliX

Tnet Devver
Er is een vinkje voor het tonen van de skills op je profiel, die staat op dezelfde plek als het tonen van je dag-grafiek op je profiel en of de NAW gegevens op je profiel worden getoond.

Het andere vinkje is of je skills aan werkgevers getoond mogen worden om je te kunnen benaderen voor een baan. Dat staat verder los van hoe je tweakers profiel er uit ziet. Op deze pagina staat in de gele balk wel de status van tonen van je skills op je profiel met een linkje om dat aan te passen.

Volgens mij is er dus een logisch verschil tussen deze twee zaken, en is het niet zo gek dat ze op verschillende posities staan.

Het lijkt mij sowieso niet handig beide vinkjes op de skills pagina te zetten, want daar ga je niet kijken om dingen in je profiel te verbergen. Een read-only waarde tonen is ook een beetje gek, beter zou dan een tekstuele uitleg zijn met link naar de andere pagina toe.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13

Wish

ingwell

DaFeliX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:17:
Er is een vinkje voor het tonen van de skills op je profiel, die staat op dezelfde plek als het tonen van je dag-grafiek op je profiel en of de NAW gegevens op je profiel worden getoond.

Het andere vinkje is of je skills aan werkgevers getoond mogen worden om je te kunnen benaderen voor een baan. Dat staat verder los van hoe je tweakers profiel er uit ziet. Op deze pagina staat in de gele balk wel de status van tonen van je skills op je profiel met een linkje om dat aan te passen.

Volgens mij is er dus een logisch verschil tussen deze twee zaken, en is het niet zo gek dat ze op verschillende posities staan.

Het lijkt mij sowieso niet handig beide vinkjes op de skills pagina te zetten, want daar ga je niet kijken om dingen in je profiel te verbergen. Een read-only waarde tonen is ook een beetje gek, beter zou dan een tekstuele uitleg zijn met link naar de andere pagina toe.
Zoals volgens jouw quote Einstein zijn vrouw niet begrijpt, begrijp ik je uitleg niet eens. Ik ben het dan ook met @F_J_K eens dat dit niet logisch is. Als het zoveel moeite kost om uit te leggen, kun je er donder op zeggen dat dit fout gaat bij een gebruiker. (Is tenminste mijn ervaring).

Mijn suggestie zou dan ook zijn: op 1 plek, waarbij je dan een onderscheid maakt tussen users en bedrijven door bijvoorbeeld verschillende headers. One place to rule them all :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Wish schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:21:
[...]

Zoals volgens jouw quote Einstein zijn vrouw niet begrijpt, begrijp ik je uitleg niet eens [...]
Vinkje voor tonen skills op tweakers profiel; ander vinkje voor benaderd worden door werkgeverrs op basis van je skills. Ene vinkje hoort dus bij je profiel en is daar te vinden, andere vinkje gaat om een functionaliteit voor je skills.

Ik sta open hoe dit duidelijker kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
DaFeliX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:17:

Hebben jullie de nieuwe functionaliteit getest met mensen die geen kennis hebben van deze functionaliteit, om te kijken of het inderdaad zo logisch is als jullie denken?

Want aan je reactie(s) te lezen hebben jullie er wel over nagedacht, maar doe je wat aannames, onder andere op basis van kennis die je al hebt van hoe Tweakers en T.net-profielen werken ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Hahn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:25:
[...]

Want aan je reactie(s) te lezen hebben jullie er wel over nagedacht, maar doe je wat aannames, onder andere op basis van kennis die je al hebt van hoe Tweakers en T.net-profielen werken ;)
Zeker, en we staan open voor feedback hoe het duidelijker kanm dus overtuig mij gerust hoe het duidelijker en gebruikersvriendelijker kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13

Wish

ingwell

DaFeliX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:24:
[...]

Vinkje voor tonen skills op tweakers profiel; ander vinkje voor benaderd worden door werkgeverrs op basis van je skills. Ene vinkje hoort dus bij je profiel en is daar te vinden, andere vinkje gaat om een functionaliteit voor je skills.

Ik sta open hoe dit duidelijker kan :)
Meer koffie drinken aan mijn kant :) .
Wat betreft UX is het volgens mij dus eenvoudiger voor een gebruiker als hij op 1 plek kan bepalen wat hij/zij met wie deelt.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topicstarter
Duidelijke tekstuele uitleg werkt idd prima.

Het is idd logisch om vinkjes over tonen in profiel daar plaatst - maar niet dat ze by default worden getoond, gezien de context vd vraag er onder. Dat was slechts logisch tot de focus van de skills werd verlegd van ‘kijk eens wat ik weet, beste mede-Tweakers’ naar ‘kijk eens wat ik weet, beste potentieel werkgever’. Beiden valide, maar nu is de verwachting bij invullen misschien anders :) En er is 1 veld dus die boodschappen kunnen niet verschillen (richting mede-Tweakers ben ik expert in %spel%, richting potentiële werkgevers in %methodiek%).

Grappig genoeg valt me nu pas op dat er “De skills worden op je profiel getoond en kunnen worden bekeken door gebruikers van Tweakers. Je kan het tonen van je skills aanpassen” staat. Dan is het eigenlijk wel duidelijk. (Met dien verstande dat zo’n groot geel vlak blijkbaar überhaupt niet wordt gezien door mijn ogen die zijn getraind om ads op die plaats niet te zien).

Voor resteert dan een paar featurettes:
- op /skills zeggen dat er vanuit Tweakers kan worden gemaild obv die skills (!) Althans, dat staat wel op de andere pagina. Hier relevant, omdat het kan uitmaken voor de keuze vd ingevulde skills
- op /profiel zeggen dat de vink voor bedrijven bij /skills staat (of misschien wacht dat tot Elect etc, ik weet niet hoe en wat daar loopt)
- niet “ad” geel maar dezelfde opmaak als het blok er onder voor beschrijving van dat delen binnen Tweakers standaard is aangevinkt. Belangrijk omdat dat niet meer kan worden verwacht als de focus op solliciteren lijkt te kunnen liggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
F_J_K schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:29:
Duidelijke tekstuele uitleg werkt idd prima.

[...]

Grappig genoeg valt me nu pas op dat er “De skills worden op je profiel getoond en kunnen worden bekeken door gebruikers van Tweakers. Je kan het tonen van je skills aanpassen” staat. Dan is het eigenlijk wel duidelijk. (Met dien verstande dat zo’n groot geel vlak blijkbaar überhaupt niet wordt gezien door mijn ogen die zijn getraind om ads op die plaats niet te zien).

Voor resteert dan een paar featurettes:
- op /skills zeggen dat er vanuit Tweakers kan worden gemaild obv die skills (!) Althans, dat staat wel op de andere pagina. Hier relevant, omdat het kan uitmaken voor de keuze vd ingevulde skills
- op /profiel zeggen dat de vink voor bedrijven bij /skills staat (of misschien wacht dat tot Elect etc, ik weet niet hoe en wat daar loopt)
- niet “ad” geel maar dezelfde opmaak als het blok er onder voor beschrijving van dat delen binnen Tweakers standaard is aangevinkt. Belangrijk omdat dat niet meer kan worden verwacht als de focus op solliciteren lijkt te kunnen liggen.
Genoteerd, ik ga hier met de rest naar kijken hoe we dit verder kunnen verduidelijken a.d.h.v. tekst. De gele notificatiebalk op de skills pagina leek ons aanvankelijk duidelijk genoeg, maar blijkbaar is dit toch te missen :P
F_J_K schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:29:
Het is idd logisch om vinkjes over tonen in profiel daar plaatst - maar niet dat ze by default worden getoond, gezien de context vd vraag er onder. Dat was slechts logisch tot de focus van de skills werd verlegd van ‘kijk eens wat ik weet, beste mede-Tweakers’ naar ‘kijk eens wat ik weet, beste potentieel werkgever’. Beiden valide, maar nu is de verwachting bij invullen misschien anders :) En er is 1 veld dus die boodschappen kunnen niet verschillen (richting mede-Tweakers ben ik expert in %spel%, richting potentiële werkgevers in %methodiek%).
De skills hebben nu idd twee verschillende doelen. Of we dit willen opdelen in twee losse functionaliteiten is een punt waar wij zelf ook al hard over nagedacht hebben. Dat we dit nu op deze manier hebben bedacht, wil niet zeggen dat het in de toekomst anders zou kunnen hoor, maar dan moeten we daar wel goede argumenten voor hebben.

Enneuh, thanks voor je feedback _/-\o_

Pagina: 1