Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuelbremmer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-04 20:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? Netwerk kaart om wifi te ontvangen voor mijn Deskop
Omdat een kabel trekken niet mogelijk is in mijn gamekamer ben ik op zoek naar een goeie netwerk kaart waarmee ik een goed bereik heb (Van de woonkamer naar de gamekamer = 2 verdiepingen) en vooral stabiele wifi/ internet heb voor gaming.

Wat is je budget? Liefst onder de 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De gamepc is afgelopen week gebouwd, Het moederbord betreft een Asrock B450M Pro4, Ik heb niet zoveel verstand van internet kaarten dus ik heb ook geen idee of dit moederbord een slot ervoor heeft.

Kwa netwerk beschik ik over 250 Mbps

[ Voor 4% gewijzigd door manuelbremmer op 22-10-2019 17:05 ]

Beste antwoord (via manuelbremmer op 24-10-2019 14:58)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wifi? Da's nog best wel onderhevig aan wisselingen in latencies. Voor gaming is dat echt veel vervelender dan b.v. op 50Mbps zitten ipv 250Mbps. Ik zou andere opties onderzoeken.

Ligt er toevallig een coaxkabel die niet gebruikt wordt? Dan zou je een MoCa32 setje kunnen nemen.
Dat is praktisch latency-vrij.

En anders een Powerline adapter? Dus netwerk over de stroom bekabeling? Dat is ook fors beter dan WiFi, mits de stroombekabeling van voldoende kwaliteit is en er niet teveel storing veroorzakende dingen op dezelfde stroomgroep zitten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wifi? Da's nog best wel onderhevig aan wisselingen in latencies. Voor gaming is dat echt veel vervelender dan b.v. op 50Mbps zitten ipv 250Mbps. Ik zou andere opties onderzoeken.

Ligt er toevallig een coaxkabel die niet gebruikt wordt? Dan zou je een MoCa32 setje kunnen nemen.
Dat is praktisch latency-vrij.

En anders een Powerline adapter? Dus netwerk over de stroom bekabeling? Dat is ook fors beter dan WiFi, mits de stroombekabeling van voldoende kwaliteit is en er niet teveel storing veroorzakende dingen op dezelfde stroomgroep zitten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
PCI-e x1 boven de videokaart. Dat is mooi. Goede producten zijn deze. Via USB is ook mogelijk met pricewatch: TP-Link Archer T9UH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zou zelf eerst even testen met een powerline setje ipv WiFi.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Houd er ook rekening mee dat het niet heel erg veel afhangt van de antenne in/bij je computer, maar veel meer van de antenne's/signaalsterkte op je router/access point.

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

twee verdiepingen is best een afstand.
Hoe is de snelheid op wifi daar met bv een telefoon? Want als die al niet lekker is, dan zal de pc over het algemeen ook niet goed connecteren,

Het wifi punt beneden moet ook genoeg uitsturen zeg maar.
Je kunt dus ook kijken naar een AP op de tweede verdieping bv. Het liefst die bekabeld aansluiten.

Powerlines kan ook. De resultaten zijn verschillend al heb ik goede ervaring met Devolo 1200+
Die heb ik ook in gebruik om boven te komen.

Ben iig bang dat een nieuwe andere wifi kaart in de PC je niet levert wat je zoekt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
DarkSide schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:27:
Het wifi punt beneden moet ook genoeg uitsturen zeg maar.
Je kunt dus ook kijken naar een AP op de tweede verdieping bv. Het liefst die bekabeld aansluiten.
Als je toch al een kabel naar boven trekt, stop hem dan in de computer ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuelbremmer
Het wifi bereik op de tweede verdieping waar de gamekamer komt is continue rond de 4 a 5 streepjes echter is de snelheid soms wel traag ondanks goed bereik (geen idee of dat met de wifi of router te maken heeft).

Powerline optie had ik nog niet naar gekeken, was hier niet bekend mee maar is zeker een goeie optie aangezien er wel stroomaansluitingen zijn :).

Bedankt tot zover!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Meekoh schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:34:
[...]

Als je toch al een kabel naar boven trekt, stop hem dan in de computer ;)
Gamekamer is nog een verdieping hoger. toch
Weet niet hoe de layout is. Maar wie weet kan er wel makkelijk een kabel naar de eerste. Maar niet naar de gamekamer.
manuelbremmer schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:39:
Het wifi bereik op de tweede verdieping waar de gamekamer komt is continue rond de 4 a 5 streepjes echter is de snelheid soms wel traag ondanks goed bereik (geen idee of dat met de wifi of router te maken heeft).

Powerline optie had ik nog niet naar gekeken, was hier niet bekend mee maar is zeker een goeie optie aangezien er wel stroomaansluitingen zijn :).

Bedankt tot zover!
Speel dan ook eens met verschillende kanalen.
Of zet 2.4 aan (mocht die uit staan).
Misschien zit er wel interferentie van de buren op je kanaal

[ Voor 47% gewijzigd door DarkSide op 22-10-2019 18:42 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuelbremmer
Update:

Ik heb gekozen voor een powerline (Tp-link homeplug TL-PA7010P KIT). in eerste instantie naar wat gelezen te hebben verwachtte ik een redelijke drop in internet snelheid maar wel stabiel.
Vandaag aangesloten en blijkt een betere snelheid te hebben dan verwacht! (enkel nog een langere ethernet kabel kopen dan die er standaard bij zit).

Bedankt voor de feedback
Pagina: 1