Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Een paar jaar geleden had je iets als digitale fotolijstjes, wat ik op zich leuke dingen vond behalve dat het gewone lichtgevende schermen waren, die 's avonds altijd ongewenst je aandacht trokken of je moest ze uitzetten.

Daarnaast heb je nog dingen als e-ink wat op zich nog wel een redelijke zwart-wit representatie geeft en wat geen achtergrond licht nodig heeft. Alleen color e-ink of grotere e-ink schermen lijken opgedroogd te zijn.

En dan heb je nog grappen als magic mirrors die info geven achter een spiegel op basis van een raspi...

Nu zat ik me af te vragen, is het tegenwoordig mogelijk om een soort digitaal schilderij (zeg 24") aan de muur te krijgen/maken met eraan een raspi gekoppeld zodat ik gewoon 1x per week mijn mooie foto's erbij kan zetten en dat schilderij rouleert dan grofweg om de 4 uur een foto.
Maar dan dus zonder backlight oid, ik wil niet hebben dat het van zichzelf lichtgeeft (of absoluut minimaal) omdat het anders gewoon een extra tv in de kamer wordt, terwijl ik het echt wil zien als grote fotolijst / schilderij.

Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is de : https://meural.netgear.com/canvasII/
maar daar hebben ze hele mooie plaatjes staan van half-donkere plekken etc. Alleen ik ben bang dat slechts reclame is aangezien de rest van het internet zegt dat je net zo goed een tv kan ophangen als zo'n meural canvas.
Maar heeft iemand ervaring met een meural canvas of iets soortgelijks?

Want er moet toch ondertussen wel iets mogelijk zijn waarmee je gewoon je foto's in nette lijstjes kan hangen zonder dat je direct tv's (/lichtbronnen) neerhangt?

Of ben ik echt de enige die zoiets zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 14:28

bobcom

Dedicated dabbler

Aardig idee, maar net wat je zegt: je kan net zo goed een TV in een houten framepje ophangen, ben je vermoedelijk een stuk voordeliger uit, en je kunt dat €70 abonnement op "wereldkunst" in je zak houden. Typisch geval van transoceanisch design. En wie heeft in vredesnaam die naam bedacht - die meurt toch een uur in de wind?

Hoe je het ook wendt of keert: zo'n scherm zal nooit het effect en de structuur van een print evenaren. En om nu iedere 4 uur een ander meesterwerk aan de muur te zien - dat wordt toch strontvervelend :+ ?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
bobcom schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:32:
Aardig idee, maar net wat je zegt: je kan net zo goed een TV in een houten framepje ophangen, ben je vermoedelijk een stuk voordeliger uit
Tja, maar een tv is overdag wel leuk, maar 's avonds is het imho gewoon een lichtbron die continue de aandacht trekt en dat vind ik ook weer irritant. Daarom lijkt een tv me niets.

Kijk en of dit is leuke marketing of dit vind ik toch niet echt op een tv lijken, ik mis al het licht wat uit een tv komt :https://meural.netgear.com//images/canvas-lifestyle-2_tcm139-81509.jpg
Hoe je het ook wendt of keert: zo'n scherm zal nooit het effect en de structuur van een print evenaren. En om nu iedere 4 uur een ander meesterwerk aan de muur te zien - dat wordt toch strontvervelend :+ ?
Het gaat me niet om een abbo op meesterwerken, dat kan wellicht vervelend worden, maar gewoon uitgeselecteerde mooie foto's die ik zelf heb gemaakt.
Dat gaat niet zo snel vervelen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:41
Ik denk dat je gewoon nog een beetje te vroeg bent.
Ik heb wel iets gevonden en het lijkt ook te koop voor particulieren, maar of je er handig aan kunt komen en of het binnen budget valt is een tweede.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
13.3" ACeP FIRST FULL-COLOR ePaper Display (E Ink) – HOW TO RUN with TCON T1000 Board

https://shopkits.eink.com...-%e3%80%90glass%e3%80%91/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Dat ziet er inderdaad zeer goed uit, alleen tja 13.3 inch voor 799,- dat is me net iets te klein voor dat geld...

En dan hebben ze nog wel een 31.2 inch display module only, maar met 2300,- valt die toch ietwat buiten budget zal ik maar zeggen...

En ik ben redelijk a-technisch, maar ik denk ik vraag het toch maar even : Als je van een gewone tv de backlight afsloopt dan zie je vast niets meer behalve zwart zeker... Die backlight zal deels wel voor het beeld zorgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Gomez12 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:53:
Dat ziet er inderdaad zeer goed uit, alleen tja 13.3 inch voor 799,- dat is me net iets te klein voor dat geld...

En dan hebben ze nog wel een 31.2 inch display module only, maar met 2300,- valt die toch ietwat buiten budget zal ik maar zeggen...

En ik ben redelijk a-technisch, maar ik denk ik vraag het toch maar even : Als je van een gewone tv de backlight afsloopt dan zie je vast niets meer behalve zwart zeker... Die backlight zal deels wel voor het beeld zorgen???
Bij een traditionele LCD zie je dan inderdaad vrijwel niks tenzij je een bouwlamp op het scherm richt.

OLED zou een optie kunnen zijn, waarbij de pixels zelf licht geven en die dan op een bepaalde helderheid instellen, want ik weet niet of er TVs zijn met een lichtsensor die het automagisch bijstelt. In elk geval geen budget-vriendelijke TVs :p

e-paper is en blijft de beste optie, maar de techniek staat nog relatief in de kinderschoenen, zwart-wit is redelijk eenvoudig te realiseren en tegenwoordig ook spotgoedkoop, een kleurenscherm met e-ink daarintegen is nog zeldzaam omdat de techniek nog niet zo ver is, als early adopter betaal je gewoon de hoofdprijs.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bobcom schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:32:

Typisch geval van transoceanisch design. En wie heeft in vredesnaam die naam bedacht - die meurt toch een uur in de wind?
Meural zal wel een combinatie van museum en mural zijn. Ofwel een museum aan je eigen muur. Niet eens zo slecht bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 14:28

bobcom

Dedicated dabbler

@downtime Lijkt mij eerlijk gezegd niet waarschijnlijk. Ik gok eerder op de onmogelijkheid om merkbescherming voor het woord "Mural" te claimen, en vervolgens een krom onwoord dat daarop lijkt fabriceren om dat als merk te deponeren. Op die manier zijn er ook G.. weet hoeveel automodellen de straat opgejaagd.

Maar bij gebrek aan bewijs hebben we alle twee gelijk ;)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Wintervacht schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:59:
[...]

Bij een traditionele LCD zie je dan inderdaad vrijwel niks tenzij je een bouwlamp op het scherm richt.

OLED zou een optie kunnen zijn, waarbij de pixels zelf licht geven en die dan op een bepaalde helderheid instellen, want ik weet niet of er TVs zijn met een lichtsensor die het automagisch bijstelt. In elk geval geen budget-vriendelijke TVs :p

e-paper is en blijft de beste optie, maar de techniek staat nog relatief in de kinderschoenen, zwart-wit is redelijk eenvoudig te realiseren en tegenwoordig ook spotgoedkoop, een kleurenscherm met e-ink daarintegen is nog zeldzaam omdat de techniek nog niet zo ver is, als early adopter betaal je gewoon de hoofdprijs.
Oled? Mag je wel vaak je foto's verversen tegen burn-in :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
offtopic:
Dit topic triggert me om na te denken over "schilderijen" waarbij een deel subtiel beweegt. Denk aan een zee met zachte golven of een landschap waarbij er hoog in de lucht een vogel door vliegt. Beetje Harry Potter maar subtieler :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik gebruik een Windows tablet als fotolijstje (simpelweg Windows omdat ik geen Android kon vinden van rond de 10" met een liggend dock, en echte digitale fotolijstjes niet voorbij 1028x640 kwamen meestal), en ja, die geeft dus licht in het donker. Maar er zit gewoon een lichtsensor in dat ding, dus die past zijn helderheid aan, aan het omgevingslicht. Midden in de nacht geeft hij natuurlijk wel wat licht af nog steeds (energieverbruik is verwaarloosbaar imo), maar als ik bijvoorbeeld mijn kamer donker heb om een film te kijken heeft hij me nog nooit afgeleid.

E-ink is leuk, maar als ik het plaatje bekijk is het heel flets. Volgens mij is het makkelijkste gewoon zorgen dat helderheid goed wordt teruggeschroefd.
Pagina: 1