Aanschaf speakers voor platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-03 22:55
Hoi,

Ik zou graag speakers willen aanschaffen die ik kan gebruiken voor:

- Platenspeler (voor jaren 70-80 muziek)
- Sonos / airplay streaming
- TV

Daarbij heb ik het liefst geen grote versterker ivm ruimte gebrek. We hebben nu wel een Onkyo 5.1 systeem, maar ik vind het geluid icm de platenspeler niet mooi. We willen dit het liefst gaan vervangen door het Sonos 5.1 systeem (op termijn), maar ik wil ook heel graag top kwaliteit geluid horen wanneer ik een plaat van the Stones, Bob Dylan, Hendrix of Janis afspeel. :)

- Heb ik altijd een versterker nodig of kan dit ook bijvoorbeeld icm Sonos Connect en actieve speakers?
- Of met een Sonos Amp en passieve speakers?
- En welke boxen zouden jullie aanraden met een budget van 500-600 euro?

Hoor graag jullie mening/ervaringen!

[ Voor 15% gewijzigd door Jamesco op 22-10-2019 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je kan jezelf ook de vraag stellen hoe het kan dat het geluid niet mooi klinkt. Heeft de Onkyo bv wel een PHONO ingang met versterker?

Dit geldt ook evt. voor een nieuwe aanchaf. Je hebt of een platenspeler nodig met ingebouwde versterker om aan te sluiten op een bv versterker of receiver (sonos met tulp ingang. Of een platenspeler zonder ingebouwde versterker, maar dan heb je i.i.g een apparaat nodig met een phono ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja 5.1 speakers en stereo weergeven. Is het zelfde als surround uit 2 speakers willen pompen.

Ik zou gewoon een set actieve speakers erbij zetten, neemt geen ruimte in beslag.

Bijvoorbeeld de Roland MA15D, tweedehands voor weinig te krijgen op marktplaats en worden als studio speakers ingezet en geven prachtig stereo geluid weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Lumics schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:00:
Je kan jezelf ook de vraag stellen hoe het kan dat het geluid niet mooi klinkt. Heeft de Onkyo bv wel een PHONO ingang met versterker?

Dit geldt ook evt. voor een nieuwe aanchaf. Je hebt of een platenspeler nodig met ingebouwde versterker om aan te sluiten op een bv versterker of receiver (sonos met tulp ingang. Of een platenspeler zonder ingebouwde versterker, maar dan heb je i.i.g een apparaat nodig met een phono ingang.
Beide niet, heb een Phono voorversterker er tussen zitten. Is dat voldoende? Ik merk(te) destijds en nu op dat er weinig receivers / versterkers zijn met een phono ingang. Dan zou ik beter voor een nieuwere platenspeler kunnen gaan. We hebben nu een hele oude platenspeler, daar heb ik ooit wel een tulp ingang in laten plaatsen door een heel erg handige hobbyist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:05:
tja 5.1 speakers en stereo weergeven. Is het zelfde als surround uit 2 speakers willen pompen.

Ik zou gewoon een set actieve speakers erbij zetten, neemt geen ruimte in beslag.

Bijvoorbeeld de Roland MA15D, tweedehands voor weinig te krijgen op marktplaats en worden als studio speakers ingezet en geven prachtig stereo geluid weer.
Leuke optie, maar dan moet er toch ook een PHONO voorversterker tussen op het moment dat deze niet in de platenspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Nu online
Jamesco schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

Beide niet, heb een Phono voorversterker er tussen zitten. Is dat voldoende? Ik merk(te) destijds en nu op dat er weinig receivers / versterkers zijn met een phono ingang. Dan zou ik beter voor een nieuwere platenspeler kunnen gaan. We hebben nu een hele oude platenspeler, daar heb ik ooit wel een tulp ingang in laten plaatsen door een heel erg handige hobbyist :)
Misschien ligt het probleem dan wel bij de platenspeler (Naald?). Kan je niet eens een platenspeler lenen van iemand en testen of dat beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Lumics schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Misschien ligt het probleem dan wel bij de platenspeler (Naald?). Kan je niet eens een platenspeler lenen van iemand en testen of dat beter klinkt.
Dat zou ik wel kunnen proberen, maar die naald is een tijdje terug vervangen. Het ligt meer aan het 5.1 effect en de subwoofer van de 5.1 opstelling denk ik. Daarnaast wil ik ook af van die Onkyo set. De aan/uit knop op de afstandsbediening werkt niet meer optimaal en de receiver vertoond soms wat kuren. Daarnaast zou ik graag willen dat wanneer ik bijvoorbeeld TV kijk direct de muziek over de boxen loopt ipv hiervoor iets aan te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord

Die Rolands zijn reference monitors, klinken ongetwijfeld loeistrak en onverbiddelijk, maar tevens daardoor zo neutraal en plat als een pannekoek. Ik betwijfel of TS daar naar opzoek is.

Ik zou voor een setje boekenplank speakers gaan zoals de Q-Acoustics 3020, in combinatie met een stereo versterker, of als vervanging van je front speakers op je Onkyo 5.1.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Jamesco schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:56:
We hebben nu wel een Onkyo 5.1 systeem, maar ik vind het geluid icm de platenspeler niet mooi.
Daaruit maak ik op, dat andere geluidsbronnen anders/beter klinken dan je platenspeler. Maar wat hoor je precies in het geluid dat het 'niet mooi' maakt?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Chiron schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:03:
[...]

Die Rolands zijn reference monitors, klinken ongetwijfeld loeistrak en onverbiddelijk, maar tevens daardoor zo neutraal en plat als een pannekoek. Ik betwijfel of TS daar naar opzoek is.

Ik zou voor een setje boekenplank speakers gaan zoals de Q-Acoustics 3020, in combinatie met een stereo versterker, of als vervanging van je front speakers op je Onkyo 5.1.
En stel ik wil die Onkyo receiver (de HT-S3705) vervangen; kan dat ook voor de Sonos Amp of is zo'n Sonos Amp alleen de brug tussen de versterker en streaming device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Jamesco schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

En stel ik wil die Onkyo receiver (de HT-S3705) vervangen; kan dat ook voor de Sonos Amp of is zo'n Sonos Amp alleen de brug tussen de versterker en streaming device?
Als je deze bedoelt: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp.html

Is het als ik het goed lees een vervanger voor je Onkyo. En let er wel op dat het een stereo versterker is, dus als je surround geluid wil heb je een 2e nodig voor de rear speakers :X

Zou dan eerder je Onkyo vervangen door een fatsoenlijke surround receiver ipv Sonos. Genoeg receivers die ook spotify doen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
niek_nijmegen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Daaruit maak ik op, dat andere geluidsbronnen anders/beter klinken dan je platenspeler. Maar wat hoor je precies in het geluid dat het 'niet mooi' maakt?
Goede vraag, ik vind het geluid te vol, te veel bass en het surround effect vind ik niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Chiron schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

Als je deze bedoelt: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp.html

Is het als ik het goed lees een vervanger voor je Onkyo. En let er wel op dat het een stereo versterker is, dus als je surround geluid wil heb je een 2e nodig voor de rear speakers :X

Zou dan eerder je Onkyo vervangen door een fatsoenlijke surround receiver ipv Sonos. Genoeg receivers die ook spotify doen.
Ja met die Sonos Amp kun je in de toekomst twee Sonos ones als rear toevoegen voor eventueel het surround effect. Wat ik persoonlijk een voordeel vind is dat deze automatisch aangaat wanneer je de tv aanzet ipv dat ik apart een versterker moet aanzetten en dat deze heel compact is.

Maar zijn er eventueel receivers die soortgelijke opties (compact en automatisch aangaan) hebben?

Die Sonos Amp is natuurlijk wel erg duur... maar het toekomst plan is om wel die 5.1 situatie te creëren met 2 Sonos Ones. De twee boxen die we nu willen aanschaffen zouden dan als twee rears gebruikt kunnen worden in de 5.1 opstelling en dan willen we ooit in de verre toekomst kijken voor een Sonos beam of Sonos Playbase als center speaker. Maar voor nu volstaat het als we twee zeer goede boxen zouden hebben om daarmee TV geluid te kunnen afspelen, Spotify kunnen streamen en prachtig geluid kunnen horen vanuit de platenspeler.

[ Voor 21% gewijzigd door Jamesco op 23-10-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamesco schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:25:
[...]

Goede vraag, ik vind het geluid te vol, te veel bass en het surround effect vind ik niet passen.
Daar ga je weinig aan veranderen, idem met een soundbar. Losse boekenplank luidsprekers en een klein compacte versteker met phono ingebouwd zal de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:44:
[...]

Daar ga je weinig aan veranderen, idem met een soundbar. Losse boekenplank luidsprekers en een klein compacte versteker met phono ingebouwd zal de oplossing zijn.
Wat versta jij onder een kleine compacte versterker met ingebouwde phono? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Jamesco schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Wat versta jij onder een kleine compacte versterker met ingebouwde phono? :)
Zoiets wellicht?
https://www.hobo.nl/rotel-a-10-zwart.html

Als je daar je platenspeler en die Q-Acoustics 3020i's aan hangt weet je denk ik niet wat je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:44:
[...]

Nou, als je het surround effect niet prettig vind tijdens muziek, dan zet je de receiver toch op 'STEREO' of 'PURE DIRECT' waarbij de muziek enkel uit de fronts komt en de sub ook gebypassed kan wordt afhankelijk van de settings.

Al krijg ik het gevoel dat je al heb besloten nieuwe gadgets aan te schaffen. ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Lumics op 23-10-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Nou, als je het surround effect niet prettig vind tijdens muziek, dan zet je de receiver toch op 'STEREO' of 'PURE DIRECT' waarbij de muziek enkel uit de fronts komt en de sub ook gebypassed kan wordt afhankelijk van de settings.
Dat mag zo zijn, maar die speakers zijn ontworpen voor surround. Niet op muziek mooi weer te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:52:
[...]

Dat mag zo zijn, maar die speakers zijn ontworpen voor surround. Niet op muziek mooi weer te geven.
Ik zie nergens staan wat voor speakers de TS heeft aangesloten. Voor hetzelfde geld staan er 4 zuilen gekoppeld aan de onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Jamesco Aankoopadviezen doen we in CEA; ik heb je topic dus verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]
Dat is onzin. Een 5.1 set kan prima stereo weergeven over de voorste 2 speakers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 01:04:
[...]

Dat is onzin. Een 5.1 set kan prima stereo weergeven over de voorste 2 speakers.
Ik ben ze nog niet tegen gekomen, want dan klinkt t net zo als TS aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 02:09:
[...]

Het zijn inderdaad de standaard bijbehorende boxen (vrij klein van stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Chiron schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

Zoiets wellicht?
https://www.hobo.nl/rotel-a-10-zwart.html

Als je daar je platenspeler en die Q-Acoustics 3020i's aan hangt weet je denk ik niet wat je hoort.
Dank! Ik ga daar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat icm een mooie set B&W DM602

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Laat ik het anders stellen: alle waar naar zijn geld natuurlijk.

Een 5.1 receiver kan over de voorste 2 speakers net zo goed stereo weergeven als een versterker. Het enige wat bepalend is, is de kwaliteit en de klank van de voorste 2 speakers. Als je voorste speakers rommel zijn, zal het met 5.1 en 2.0 waardeloos klinken. Als je kwalitatief goede speakers hebt, zullen ze met 5.1 en 2.0 geweldig klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Is die hele serie kwalitatief gezien goed? Ik zie bij winkels de 607 variant en op Marktplaats bijvoorbeeld ook de 601 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor, in mijn optiek wel. maar ga vooral luisteren. al is dat wat moeilijk op mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:52:
ja hoor, in mijn optiek wel. maar ga vooral luisteren. al is dat wat moeilijk op mp.
Dankje! Andere vraag, en nogmaals ik ben een nuub op dit gebied 8)7 , hoe belangrijk is een goede compacte versterker tov de geluidskwaliteit?

En ik moet dus zoeken naar een compacte versterker voor stereo of 7.1? Ik had er vroeger eentje, stom dat ik die heb weggedaan, waar je kon switchen tussen stereo of 5.1 met een draaiknopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamesco schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

Dankje! Andere vraag, en nogmaals ik ben een nuub op dit gebied 8)7 , hoe belangrijk is een goede compacte versterker tov de geluidskwaliteit?

En ik moet dus zoeken naar een compacte versterker voor stereo of 7.1? Ik had er vroeger eentje, stom dat ik die heb weggedaan, waar je kon switchen tussen stereo of 5.1 met een draaiknopje.
Ik zou beginnen met de speakers, en die hang je op Front Links en Rechts van de versterker die je al hebt. Als het dan bevalt hoe het klinkt is het goed. Wel stereo kiezen in je multi versterker, volgens mij kan dat bij iedere 5.1+ set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

Ik zou beginnen met de speakers, en die hang je op Front Links en Rechts van de versterker die je al hebt. Als het dan bevalt hoe het klinkt is het goed. Wel stereo kiezen in je multi versterker, volgens mij kan dat bij iedere 5.1+ set
Goed idee! Ik woon in Noord-Holland, naast Hifi klubben wat zijn andere goede winkels om boekenplank speakers uit te proberen? Want bij Hifi Klubben hebben ze vooral Dali en B&W. Maar om een totaal beeld te vormen lijkt het me goed om ook te luisteren naar Klipisch, KEF en Q-acoustics (als ik mijn deskresearch goed uitvoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, jouw oren moeten het mooi vinden. Rest boeit niet. Eventueel je versterker mee brengen, maar van te voren informeren. Geen id of dat mag. Soms kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:46:
Uiteraard, jouw oren moeten het mooi vinden. Rest boeit niet. Eventueel je versterker mee brengen, maar van te voren informeren. Geen id of dat mag. Soms kan dat.
Oké en speelt een subwoofer een belangrijke rol bij deze boekenplankspeakers? Heb ik een subwoofer altijd nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:46:
Niet nodig. Versterkers bepalen niet hoe het klinkt. Dat ligt alleen aan de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamesco schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

Oké en speelt een subwoofer een belangrijke rol bij deze boekenplankspeakers? Heb ik een subwoofer altijd nodig?
In mijn optiek niet,kun je beter met de bass/treble spelen op de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Dank voor de info :) Gisteren gaan luisteren bij Hifi Klubben. Door al die draadloze speakers vergeet je eigenlijk een beetje hoe mooi muziek kan zijn.

We begonnen met de Dali Oberon 1, toen naar de Oberon 3 en vervolgens naar B&W 606 en naar Dali Opticon 2. Merkte dat er veel verschil tussen grote van de speaker en prijs zat. Vond vooral de Oberon 3 mooi klinken en de Opticon 2. Opticon 2 was het mooist naar mijn mening, maar beetje te duur.

Vind het wel jammer dat het, voor zover ik kan vinden, het niet mogelijk is om Klipisch of KEF uit te beluisteren in een winkel in Noord-Holland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Ik heb als een versterker een marantz nr1601, deze is al wat ouder maar er zijn ook nieuwe versies van, dit is een compacte 5.1 versterker. Als je hier dan om te beginnen 2 luidsprekers bijkoopt kan je later nog altijd uitbreiden naar 5.1.
Ik heb er de B&W 602 s3 aanhangen (oude versie) en een oude philips platenspeler. Klinkt heerlijk, en ik was voor minder dan €200 klaar omdat ik tweedehands gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Jamesco ik heb er uiteindelijk een paar uur voor in de auto gezeten, door vanuit het Groene Hart naar Tilburg en Venlo te rijden voor mijn luistersessies. Kijk daarom als dat mogelijk is voor je, ook iets verder dan alleen NH.

• Jamesco
Jorgen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:41:
@Jamesco ik heb er uiteindelijk een paar uur voor in de auto gezeten, door vanuit het Groene Hart naar Tilburg en Venlo te rijden voor mijn luistersessies. Kijk daarom als dat mogelijk is voor je, ook iets verder dan alleen NH.
Dank, we zijn inmiddels bij Hifi Klubben geweest in Alkmaar / Amsterdam, IEAR in Amsterdam (vond dat zij vooral veel speakers in het dure segment hadden, vanaf 500 euro per stuk, maar in Tilburg zouden ze alle boekenplankspeakers hebben) en gisteren zijn we bij Botman Audio in Hoorn geweest voor een luistersessie. Heb uiteindelijk de merken zelf gemaild met een lijst van dealers in NH.

Heb nu de Dali serie, B&W, Dynaudio, enkele KEF's en Focal beluisterd. We richten ons nu op een speaker van rond de 300 - 350 per stuk en gaan hoogst waarschijnlijk voor de B&W 606.

Prijs was ook lastig; ga je voor speaker van 200 of 400 of spaar je door voor bijvoorbeeld de KEF R3 van 800 (die vonden wij geweldig qua geluid). Maar hebben besloten, aangezien we ook nog een versterker, goede platenspeler etc nodig hebben om te beginnen met een B&W 606 speakers icm de Powernode.

Welke speakers heb jij als ik vragen mag?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de Focal Aria 926, CC900 en Dôme.
Het geluid van de 926 vond ik het meest "echt" voor de zangstemmen en het warmste en fijnste van de speakers die ik heb beluisterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

[...]
Dit is wel erg kort door de bocht. Ik vind mijn 5.1 set meer dan capabel genoeg om ook stereo weer te geven. Of doel je op de standaard all-in-one 5.1 setjes? Al zit ook daar verschil in, van de extreem kleine speakers tot gewoon formaat speakers met een 4 of 5 inch woofer.

Maar goed, offtopic.
Jamesco schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:03:
[...]
Mijns inziens voegt een subwoofer altijd wat toe. Het is alleen de vraag of je het geld over hebt voor wat het toe voegt. Met films heb je natuurlijk het LFE-kanaal, oftewel een dedicated kanaal voor de subwoofer/de laagste tonen. Bij dit gebruik zullen er relatief weinig mensen zijn die een subwoofer overbodig vinde Ook al heb je aanzienlijke speakers, er is altijd een subwoofer te vinden die ze aan kan vullen. Een subwoofer is overigens niet alleen puur voor dat ene kanaal. Een receiver kan je ook instellen dat deze de tonen onder een bepaalde frequentie naar de subwoofer stuurt. Puur omdat de speakers die tonen niet meer weer kunnen geven. Welke frequentie dat precies is hangt af van de speakers (de grootte van de kast, woofer, bouw, etc) en de akoestiek van de ruimte. Maar stel de speakers gaan tot 80 Hz dan kan je alles daaronder opvangen met de subwoofer. Over het algemeen is hoe kleiner de speaker hoe minder laag deze gaat, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen te vinden. Maar terug naar het nut van een subwoofer. Als je puur muziek luistert hangt het weer af van wat voor soort muziek. Niet elk genre heeft baat bij een speaker die richting de 20 Hz gaat. Tevens is lage tonen iets lastigs om goed strak te krijgen. Voor het beste resultaat kan je dan al denken aan meerdere subwoofers op verschillende plekken in de ruimte. Mogelijk is dat alleen een stap te ver :P

[ Voor 63% gewijzigd door FeaR op 14-11-2019 15:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1