2 x Xbox One in DMZ plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-12-2023
Hallo tweakers!

Ik heb een thuisnetwerk met 2 Xbox One S consoles. Aangezien de NAT voor beide consoles niet open is en port forwarding slechts voor 1 console mogelijk is wil ik beide in de DMZ plaatsen.

Router is een Sitecom WLR-4004
De consoles hebben allebei een statisch IP-adres

Bij het toevoegen van de IP-adressen in de router's DMZ instellingen krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KzqJpJQb/dmz.jpg

Iemand enig idee of ik moet kiezen voor 'Dynamic IP' of 'Static IP' (en zo ja, welke) en wat er moet worden ingevuld bij 'Client PC IP Address'?

Beste antwoord (via haaswijk1 op 22-10-2019 15:52)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

En hoe moet je router weten naar welke Xbox het verkeer gestuurd moet worden? Enige optie die ik kan verzinnen is UPnP ( :r ), maar eerlijk gezegd vind ik het vooral slecht (software) ontwerp.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 10:09

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Als ik jouw screenshot bekijk dan vul je bij je public adres jouw externe IP in, of je doet dit via de dynamische optie. Bij Client IP vul je het lokale IP van de Xbox in.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

En hoe moet je router weten naar welke Xbox het verkeer gestuurd moet worden? Enige optie die ik kan verzinnen is UPnP ( :r ), maar eerlijk gezegd vind ik het vooral slecht (software) ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
2 Xboxen in DMZ gaat niet werken. De functie van DMZ is dat de router alle verkeer waarvoor hij geen poort heeft open staan routeert naar het DMZ-adres. Dit kan maar 1 apparaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

lier schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:35:
Mag slecht ontwerp zijn, maar het werkt wel probleemloos, zelfs met 2 XBO's in je netwerk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
lier schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:35:
Het werkt! Zojuist UPnP aangezet in de router en beide Xbox'en hebben nu NAT type open :)

Port forwarding en DMZ zijn hiermee dus verleden tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

SinergyX schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:40:
Mag slecht ontwerp zijn, maar het werkt wel probleemloos, zelfs met 2 XBO's in je netwerk.
Niet zo zeer UPnP, maar het feit dat spelletjes poorten open moeten hebben vind ik slecht ontwerp.
haaswijk1 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:52:
Het werkt! Zojuist UPnP aangezet in de router en beide Xbox'en hebben nu NAT type open :)

Port forwarding en DMZ zijn hiermee dus verleden tijd?
Er is nu een proces dat voor jou bepaalt welke poorten jij open moet hebben. Dus nog steeds port forwarding, maar dan niet meer handmatig (en doordacht). DMZ blijft handig als je een provider hebt die vindt dat jij geen publiek IP adres nodig hebt op de apparatuur die jij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
lier schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:59:
[...]

Niet zo zeer UPnP, maar het feit dat spelletjes poorten open moeten hebben vind ik slecht ontwerp.

[...]

Er is nu een proces dat voor jou bepaalt welke poorten jij open moet hebben. Dus nog steeds port forwarding, maar dan niet meer handmatig (en doordacht). DMZ blijft handig als je een provider hebt die vindt dat jij geen publiek IP adres nodig hebt op de apparatuur die jij gebruikt.
Ok, ik begrijp het nu. Het is wel zo dat specifieke games vereisen dat bepaalde poorten open moeten staan. Bijvoorbeeld Call of Duty gebruikt poort 3075. Alhoewel de Xbox One zelf nu aangeeft dat het NAT type "open" is, geeft CoD ingame de melding: NAT type "moderate".

Dat zou dus betekenen dat poort 3075 nog handmatig moet worden geforward, maar dezelfde poort kun je niet 2 x forwarden voor beide consoles. Wel vreemd want ze hebben beide een ander IP-adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Heb je nu nog problemen nu upnp aan staat. Naast het feit dat Cod moderate aangeeft? Want opzich moet het gewoon werken als de port niet geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
garriej schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:13:
Heb je nu nog problemen nu upnp aan staat. Naast het feit dat Cod moderate aangeeft? Want opzich moet het gewoon werken als de port niet geblokkeerd wordt.
Tot nu toe geen problemen. Mogelijk ziet CoD UPnP niet en de Xbox software wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

haaswijk1 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Tot nu toe geen problemen. Mogelijk ziet CoD UPnP niet en de Xbox software wel.
Dat zou heel goed kunnen. Uiteindelijk is het natuurlijk gewon de bedoeling dat als er een pakketje voor één van de xboxen binnen komt op poort 3075 deze doorgezet wordt naar de xbox.. Als je verder geen problemen heb, gewoon lekker negeren.

Test ook even met twee tegelijk, het liefst in de zelfde lobby. Als je dan nog geen problemen heb; veel speel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
garriej schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Dat zou heel goed kunnen. Uiteindelijk is het natuurlijk gewon de bedoeling dat als er een pakketje voor één van de xboxen binnen komt op poort 3075 deze doorgezet wordt naar de xbox.. Als je verder geen problemen heb, gewoon lekker negeren.

Test ook even met twee tegelijk, het liefst in de zelfde lobby. Als je dan nog geen problemen heb; veel speel plezier!
Dat ga ik nog testen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Als je nog problemen heb, dan kijken of je ipv6 kan gebruiken. Dan heb je dit soort problemen niet meer.

Moeten wel je router, modem en ISP ipv6 ondersteunen.

[ Voor 21% gewijzigd door garriej op 22-10-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
garriej schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:28:
Als je nog problemen heb, dan kijken of je ipv6 kan gebruiken. Dan heb je dit soort problemen niet meer.

Moeten wel je router, modem en ISP ipv6 ondersteunen.
ISP is Caiway, dus helaas geen IPv6
Pagina: 1