Mijn vraag
...
Hoi medetweakers,
ik ben bezig met n simpel java programmaatje om wat buttons weer te geven op een JFrame/Window. Ik ben begonnen met een lapje code uit een tutorial en heb daar uit een button tutorial weer wat code aan toegevoegd.. maar als ik het nu uitvoer in een willekeurige ondergenoemde IDE verschijnt er alleen een window met een label met tekst die ik heb weggecommentarieerd. De button code wordt niet niet goed uitgevoerd. Hieronder mijn code
Kan iemand zeggen waarom de label code nog wordt uitgevoerd en waarom de button code niet??
(er staat hier en daar nog wat code die ik alvast erbij had gevoegd voor probeer doeleinden)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Geany, IntelliJ
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
wegcommentarieren, weghalen van de labelcode (Im a label in the window)
...
...
Hoi medetweakers,
ik ben bezig met n simpel java programmaatje om wat buttons weer te geven op een JFrame/Window. Ik ben begonnen met een lapje code uit een tutorial en heb daar uit een button tutorial weer wat code aan toegevoegd.. maar als ik het nu uitvoer in een willekeurige ondergenoemde IDE verschijnt er alleen een window met een label met tekst die ik heb weggecommentarieerd. De button code wordt niet niet goed uitgevoerd. Hieronder mijn code
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| import java.awt.*; import javax.swing.*; public class ToplevelWindow { private static void createWindow() { //Create and set up the window.b1 JFrame frame = new JFrame("Simple GUI"); frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); Jbutton button = new JButton("Buy!"); // button.setBounds(10,40,20,30); // JLabel textLabel = new JLabel("I'm a label in the window",SwingConstants.CENTER); textLabel.setPreferredSize(new Dimension(300, 100)); // frame.getContentPane().add(textLabel, BorderLayout.CENTER); ImageIcon leftButtonIcon = createImageIcon("images/right.gif"); JButton b1 = new JButton("Disable middle button", SwingConstants.CENTER); b1.setVerticalTextPosition(AbstractButton.CENTER); b1.setHorizontalTextPosition(AbstractButton.LEADING); //aka LEFT, for left-to-right locales b1.setMnemonic(KeyEvent.VK_D); b1.setActionCommand("disable"); frame.getContentPane().add(button,BorderLayout.CENTER); //Listen for actions on buttons 1 b1.setToolTipText("Click this button to disable " + "the middle button."); } //Display the window frame.setSize(300,300); frame.setLocationRelativeTo(null); frame.pack(); frame.setVisible(true); public static void main (String[] args) { createWindow(); } } |
Kan iemand zeggen waarom de label code nog wordt uitgevoerd en waarom de button code niet??
(er staat hier en daar nog wat code die ik alvast erbij had gevoegd voor probeer doeleinden)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Geany, IntelliJ
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
wegcommentarieren, weghalen van de labelcode (Im a label in the window)
...
[ Voor 0% gewijzigd door Woy op 22-10-2019 15:41 ]
Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen