KVM switch met wireless Logitech muis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Ik zoek een?
Ik zoek een manier om makkelijk tussen mijn game-pc en zakelijke laptop te kunnen switchen. Zowel laptop als gamePC hebben een Display Port. Ik heb een wireless logitech muis. En een USB mechanisch toetsenbord

Wat is je budget?
Hoe goedkoper hoe beter, niet meer dan 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat dus vooral om de muis, die is wireless. Ik kan niet vinden of dat met een KVM switch gaat? En wat is nu een goede switch, er staan relatief weinig reviews bij en sommige zijn echt oud (nog VGA aansluiting bijvoorbeeld

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door Phoebe op 22-10-2019 11:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim.C
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-08 14:25
KVM Switches zijn behoorlijk achterhaald, dat zie je denk ik ook wel aan de hoeveelheid die nog een VGA aansluiting hebben.

Wellicht kan een stukje software uitkomst bieden? Zelf gebruik ik al jaren "Synergy" (https://symless.com/synergy)

Het fijne hieraan ipv een switch is dat je het muispijltje eenvoudig van de ene naar de ander doorschuift, je hoeft niks daadwerkelijk te switchen. Het klembord kan ook gedeeld worden en het werkt eveneens als brug tussen MacOS en Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Sluit me bij @Tim.C aan.

Je kan, mits je toetsenbord het ook ondersteunt (anders iig met je muis) via de Logitech software ook de Flow functie (ik meen dat het zo heet) gebruiken. Als je de software op beide PCs draait kun je naadloos van de ene naar de andere muizen en zelfs onderling bestanden uitwisselen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Tim.C schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:24:
KVM Switches zijn behoorlijk achterhaald, dat zie je denk ik ook wel aan de hoeveelheid die nog een VGA aansluiting hebben.

Wellicht kan een stukje software uitkomst bieden? Zelf gebruik ik al jaren "Synergy" (https://symless.com/synergy)
Weet niet of dit het geval is bij TS, maar mijn zakelijke laptop is dichtgetimmerd, daar krijg je niet zomaar 'onbekende' software op.
Voor mij was de uitkomst dus wel een KVM-switch. Die van mij kostte een paar euro bij AliExpress, Kies niet voor de goedkoopste, die hebben een beperkte resolutie die ze door kunnen geven. Je zit, zoals al gemeld, wel aan de VGA-aansluiting vast.
Mijn draadloze Mircosoft muis en keyboard werken prima bij het switchen, hooguit een seconde wachttijd.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Met software gaat wel, maar mijn toetsenbord heeft geen wifi. Dat is een bedraad toetsenbord.

Eigenlijk, uiteindelijk, gaat het vooral om het switchen van mijn toetsenbord op een eenvoudige manier.

Muis zou via Synergy kunnen (goeie tip!), op de monitor is de laptop via HDMI aangesloten, de gamepc via DisplayPort.

Op mijn zakelijke laptop kan ik van alles installeren wat ik wil. Ook bittorrent ofzo 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Phoebe op 23-10-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ATEN maakt prima KVM switches. Ik heb er zelf twee die met USB en DVI uitgerust zijn en maximaal 1080p ondersteunen. Volgens mij hebben ze inmiddels ook types die met 4K schermen overweg kunnen. Goedkoop is het alleen niet. Voor € 100 zal het toch een AliExpress dingetje worden.

Ze lijken toch wat budget types te hebben: pricewatch: Aten 2-Port USBDisplayPort Cable (CS22DP-AT)

Wat je inlevert t.o.v. de types die 4-5 keer zo duur zijn weet ik niet.

[ Voor 34% gewijzigd door downtime op 23-10-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

downtime schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:16:
ATEN maakt prima KVM switches. Ik heb er zelf twee die met USB en DVI uitgerust zijn en maximaal 1080p ondersteunen. Volgens mij hebben ze inmiddels ook types die met 4K schermen overweg kunnen. Goedkoop is het alleen niet. Voor € 100 zal het toch een AliExpress dingetje worden.

Ze lijken toch wat budget types te hebben: pricewatch: Aten 2-Port USBDisplayPort Cable (CS22DP-AT)

Wat je inlevert t.o.v. de types die 4-5 keer zo duur zijn weet ik niet.
De goede KVM switches bevatten vaak redrivers zodat het DP of HDMI signaal niet degradeert door het toegenomen aantal overgangen in je systeem.

De KVM switch die je aanhaalt is in alle opzichten passief. Ik heb deze persoonlijk in bezit en qua SI is deze kantje boord als je de grenzen van DP1.2 opzoekt. De 5700XT in mijn gaming systeem haalt zonder gezeik de 1440p144 op mijn monitor. Bij de 7950 in mijn retro systeem moet er een miniDP naar DP adapter tussen en dat is net te veel. Dan kom ik niet hoger dan 720p60 zonder blackscreens tussendoor.

Ik ga het vanmiddag met een 200,- KVM switch proberen die als het goed is redrivers heeft (en waar ik een gewone miniDP naar DP kabel aan kan hangen ipv kloten met converters). Hopen dat het daarmee gefixt wordt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19

Thomg

Aww yiss

Je kan anders ook een MX Master aanschaffen. Ik heb deze voor dezelfde reden gekocht.
Deze heeft een knop onder de muis waarmee je schakelt tussen tot 3 verschillende "devices".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Thomg schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:47:
Je kan anders ook een MX Master aanschaffen. Ik heb deze voor dezelfde reden gekocht.
Deze heeft een knop onder de muis waarmee je schakelt tussen tot 3 verschillende "devices".
Dat helpt je nog niet met snel wisselen tussen displayport outputs. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1