Macbook pro Retina | Groen scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Hi Tweakers,

Na wat online research zie ik meerdere voorbeelden van mensen over groen scherm op hun macbook pro.. maar niet het scenario dat past bij mij probleem.
Ik heb sinds kort dat ik soms groene was krijg over mijn beeld. Begint vaak links onder en vormt soms een vierkant over mijn hele beeldscherm.
Op andere dagen is dit probleem er niet en werkt alles naar behoren. De voorbeelden online zeggen of lcd paneel of kabel dat niet goed werkt. Echter zij spreken hier altijd over permanente issues. En dat is bij mij dus niet het geval.

Komt ietwat overeen met : https://imgur.com/a/ZfaU5xC

Any advice on solving this?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Indien je nog garantie hebt, zou ik er een foto van maken en naar een Apple store gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
Helaas, is een 2013/14 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Tsja, kan van alles zijn: scherm, schermkabel, connector en zelfs het logic board zelf. Zelf test ik dit soort zaken met een ander werkend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 14:42
Heb dit ook!

Zit bij jou de antireflectiecoating er nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
rvanpruissen schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:25:
Tsja, kan van alles zijn: scherm, schermkabel, connector en zelfs het logic board zelf. Zelf test ik dit soort zaken met een ander werkend scherm.
Ander scherm als in aansluiten op een monitor? Dit werkt gewoon naar behoren. Denk daarom dat het niet iets is met de gpu.
koenster schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:10:
Heb dit ook!

Zit bij jou de antireflectiecoating er nog op?
Ja , wat is de impact hiervan dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

serdadu schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:32:
[...]
Ander scherm als in aansluiten op een monitor? Dit werkt gewoon naar behoren. Denk daarom dat het niet iets is met de gpu.
Nee, ik bedoel een andere LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 14:42
serdadu schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:32:

[...]

Ja , wat is de impact hiervan dan ?
Geen idee, bij mij zat dit er niet meer op, sinds het verwijderen heeft hij mij mij 1 dag groen gezien, daarna nooit meer last gehad. Ik gok dat het bij mij een chemische reactie was tussen het spul waarmee de coating er is afgehaald en het LCD scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:22
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn mid 2015 15". Zoals jij beschrijft begon het eerst lichtjes, maar naar mate de laptop langer aan was werd het erger. Soms na enige tijd niet gebruiken ook weer volledig weg, en dan kwam het ook enkele weken niet terug.

Ik heb destijds foto's gemaakt en toen ik de laptop inleverde voor garantie de foto's meegegeven. Hoewel het euvel niet meer voordeed bij Apple hebben ze mijn scherm vervangen. Hierna is het probleem niet meer teruggekomen.
Pagina: 1