Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aroenafg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 14:31
Mijn vraag
Hi
Ik wil mijn modem van tele2 vervangen door Frtizbox 7581, maar krijg elke keer de melding: the internet connection check failed. the internet service provider is not responding to PPPoE packet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Fritzbox 7581 FRITZ!OS 06.85

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Sluit de Fritzbox aan op de telefoonlijn.
Stel de Fritbox in met het username en wachtwoord van de DSL lijn (moeilijk te krijgen).
Zet VLAN ID op 32.
Zet VPI op 1
Zet VCI op 32
Zet Encapsulation op PPPoE

Beste antwoord (via aroenafg op 22-10-2019 13:00)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

aroenafg schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:39:
ja, had ik al contact gehad met tele2 helpdesk, maar omdat het om een extern modem gaat kunnen niet veel doen!
Willen...

Elke provider moet in principe edge routers van andere merken ondersteunen. Dat ze er moeilijk over doen is een gegeven maar volgens mij moet de provider jouw router activeren/accepteren in het netwerk en je daar bij helpen, omdat er immers zoiets is als vrije routerkeuze.

Echter zijn de bedrijven van mening dat het niet hoeft en zullen je bij elke stap proberen terug te sturen naar hun eigen router gebruiken, met het risico dat je anders gewoon geen internet hebt. Terwijl je er wel flink voor betaalt.
Maar er is licht aan het einde van de tunnel, hopelijk komt er binnenkort een uitspraak die providers dwingt medewerking te verlenen aan klanten die een andere router willen gebruiken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

helpdesk gebeld ? die kunnen je wellicht beter helpen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aroenafg
ja, had ik al contact gehad met tele2 helpdesk, maar omdat het om een extern modem gaat kunnen niet veel doen!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

aroenafg schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:39:
Willen...

Elke provider moet in principe edge routers van andere merken ondersteunen. Dat ze er moeilijk over doen is een gegeven maar volgens mij moet de provider jouw router activeren/accepteren in het netwerk en je daar bij helpen, omdat er immers zoiets is als vrije routerkeuze.

Echter zijn de bedrijven van mening dat het niet hoeft en zullen je bij elke stap proberen terug te sturen naar hun eigen router gebruiken, met het risico dat je anders gewoon geen internet hebt. Terwijl je er wel flink voor betaalt.
Maar er is licht aan het einde van de tunnel, hopelijk komt er binnenkort een uitspraak die providers dwingt medewerking te verlenen aan klanten die een andere router willen gebruiken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aroenafg
Wintervacht schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:47:
[...]

Willen...

Thanks voor de info!