Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omdat mijn galaxy S7 aan vervanging toe is wil ik een galaxy S10E aanschaffen. Nu zag ik bij Coolblue dat een 'tweedekans' exemplaar 100 euro goedkoper was. Dat vind ik wel een aanzienlijk bedrag. Het enige wat volgens de beschrijving mist is de screenprotector, maar die zou ik toch niet gebruiken. Verder stel ik mij zo voor dat een dergelijke telefoon afkomstig is van iemand die hem na een paar dagen heeft teruggestuurd, omdat ie toch niet beviel. Het lijkt me niet dat de telefoon daar enige schade door ondervindt en vandaar durf ik het wel aan. Mocht de telefoon toch onacceptabele uiterlijke beschadigingen vertonen dan zie ik dat natuurlijk snel genoeg en kan ik hem alsnog retour sturen.

Wat ik alleen niet zelf goed kan checken is of de telefoon intern nog helemaal goed is. Daarom vroeg ik mij af of iemand een goede testmethode hiervoor heeft? Wat zijn punten die ik kan checken of de telefoon 'goed' is? Ik zat zelf te denken aan:
- Eerst een factory restore
- Checken of de laatste officiele samsung firmware erop staat
- Checken hoeveel uur de telefoon al aan heeft gestaan (is dat te checken met een app?)
- Batterij-conditie controleren met een app

Iemand anders nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:37:

- Eerst een factory restore
- Checken of de laatste officiele samsung firmware erop staat
- Checken hoeveel uur de telefoon al aan heeft gestaan (is dat te checken met een app?)
- Batterij-conditie controleren met een app

Iemand anders nog tips?
-Factory restore is waarschijnlijk (en hopelijk) door coolblue gedaan
-Dat kun je snel genoeg checken
-Denk niet dat dat te checken is of relevant, worst case heeft hij 14 gedraaid, peanuts voor een telefoon.
-Zie hierboven

Ik zou wel goed controleren op tekenen van waterschade, dit kan zich pas over een jaar manifesteren en krijg dan je gelijk nog maar eens

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Palomar aangezien dit over leveringen gaat, schopje van AND naar TPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Imnoa schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:41:
[...]

-Factory restore is waarschijnlijk (en hopelijk) door coolblue gedaan
-Dat kun je snel genoeg checken
-Denk niet dat dat te checken is of relevant, worst case heeft hij 14 gedraaid, peanuts voor een telefoon.
-Zie hierboven

Ik zou wel goed controleren op tekenen van waterschade, dit kan zich pas over een jaar manifesteren en krijg dan je gelijk nog maar eens
ok thanks. Qua aantal uren dat de telefoon aan heeft gestaan leek het me wel handig om te checken of dat idd een paar uurtjes is, of dat de telefoon al veel langer in gebruik is geweest en dat er dus 'iets' aan de hand kan zijn (telefoon die al maanden in gebruik was en is gerepareerd). Al is dat misschien ook spijkers op laagwater zoeken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy