Netflix, Chromecast en VPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilmib
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Hoi iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een t-mobile netwerk. Met de Huawei router. Aan mijn tv heb ik een chromecast hangen. Op mijn laptop kijk ik Netflix met HaloVPN in Google Chrome naar series die niet in NL beschikbaar zijn.
Echter wanneer ik dit wil streamen naar de chromecast, werkt het niet.
Ik heb verschillende vpn geprobeerd. Zowel in Google Chrome, als op telefoon.
Ik heb vernomen dat ik mijn router vpn instellingen moet instellen.
Ik zie in de router instellingen voor vpn, maar weet helaas niet wat ik moet invullen. Iemand die mij wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Hoi hilmib,

Ik geloof dat dit niet mogelijk is om en vpn stream door te zenden naar je chromecast.
Dit wordt door google geblokkeerd geloof ik maar kan ook zijn dat juist chromecast geen enscrypted streams ondersteund.

Misschien iemand dit beter weet maar ik ga vanuit dat dit zomaar mogelijk is.

Gr Arthion-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:43
dat gaat niet want de vpn verbinding maakt een beveiligde verbinding tussen het streaming device en de server waardoor je dus niet meer tegelijkertijd je chromecast kunt bereiken omdat je je virtueel in een andere netwerkomgeving bevindt.

je zult het apparaat dus direct met je tv in verbinding moeten stellen

gebruik bijv. een android box of zo daarvoor dan kan het wel
en dan draai je de vpn software direct daarop

[ Voor 27% gewijzigd door boyette op 22-10-2019 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of je streamt het hele scherm van je telefoon. Dat kost wel batterij en de kwaliteit zal lager zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De chromecast gebruikt zijn eigen dns-server in het verkeer, om de locatie te bepalen.
Het maakt dus niet uit of je achter een vpn zit ( telefoon / router ) je komt altijd uit land van 'aansluiten'

Je kan het ondervangen door een eigen dns routering op te zetten, maar dan kom je al in een lastiger domein terecht, waar je port 53 en 5353 moet afvangen en naar de juiste locatie verwijzen.

Neem daarnaast het gegeven dat NF vrijwel alle (commerciele) VPN's tegenwerkt, wordt het best lastig om uit te vinden waar het fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zoals gezegd gaat streamen naar de Chromecast niet lukken. Een HDMI kabel van laptop naar de TV zal de eenvoudigste oplossing zijn.
Pagina: 1