Plek of dienst gezocht voor hoge kwalieit CNC frezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guneyd
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07 15:02
Voor een aantal projecten die ik zelf wil beginnen, ben ik op zoek naar een CNC frezer die:
- Een door mij geleverd design kan CNC frezen.
- Formaat: Denk aan behuizing voor randapparatuur.
- Materiaal: aliminium, maar andere materialen zijn ook een pre.
- Kleuren: standaard zilver is niks mis mee, maar andere kleuren zijn ook een pre.
- Oplage: Eventueel 1 prototype en indien dat goed is, 50~150 exemplaren.

Ik ben al een tijdje online onderzoek aan het uitvoeren, maar de meeste plekken die ik heb gevonden zijn internationale sites zoals: shapeways, 3dhubs en sculpteo.com

Aangezien ik geen ervaring heb met die sites en onbekend ben met de prijzen + verzendkosten die zij hanteren, zou ik graag een Nederlands bedrijf willen overwegen. Ik sta er ook eventueel voor open om kennis te maken met een plek waar ik wellicht zelf te werk kan gaan (na het volgen van een aantal workshops uiteraard).

Hebben jullie nog tips en/of advies? Is het wellicht voordeliger om toch voor een 3dhubs achtige dienst te gaan of is mijn verzoek toch wel realistisch genoeg? Ik hoor graag wat jullie te adviseren hebben :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:19
Ik zou je aanraden eens een account te maken (gratis, maar het forum is "besloten") op het Nederlandse CNCzone forum. Behalve dat je daar een boel kennis en ervaring gaat vinden is er ook een rubriek "werkstukken uitbesteden" waar je dit soort verzoeken kan plaatsen. Er zal vast iemand reageren, als je een duidelijk beeld hebt van wat je wil (materiaal, maten, toleranties) dan kan zo'n persoon je ook vertellen wat het moet kosten. Er komt daar een heel stel lui die bedrijfsmatig opdrachten freest, dus ook voor productie series zal je in ieder geval een boel informatie kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Formaat behuizing voor randapparatuur?
Bedoel je dan het formaat van een usb stick of een laserprinter?

Lengte breedte hoogte indicatie is wel fijn, dit is iets wat elke frezer wil weten ivm het passen op zijn of haar machine.
Verder, kleuren?? Bedoe je nabehandelen zoals bijvoorbeeld anodiseren?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:11
Afhankelijk van wat je in gedachte hebt kan ik je wellicht wel verder helpen, voor eenvoudig werk staat hier een drie-assige portaal frees, het zwaardere/meer nauwkeurige werk kan op professionele DMG machines gemaakt worden en anders is er ook nog een vijf-assige machine aanwezig. Uiteraard allemaal afhankelijk dus van wat je wilt maken.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten