| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC | € 543,- | € 543,- |
| 2 | Interne harde schijven | WD Purple (2014), 4TB | € 112,95 | € 225,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 146,05 | € 146,05 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 122,90 | € 122,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 250GB | € 41,99 | € 41,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.836,50 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (veel Civilization VI, en spellen als Red Dead Redemption 2, Witcher, Cyberpunk, Far Cry series, Tomb Raider, en andere Single Player games), op Ultra settings, 1080p, stable 60 fps.
Verderf is het mijn primaire manier om films/series te kijken, office gebruik (tekstverwerking, maar ook sound editing op amateur niveau), internet, muziek luisteren.
Het zware gebruik zal gamen en data opslag zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs: 1500 tot 1800 euro. De prijs is aan te passen, want ik wil gewoon een fatsoenlijke pc. Liever iets meer betalen voor iets goeds. Zeker met het OS en de opslag erbij verwacht ik stiekem toch wel misschien richting de 2000 te gaan...
Ik wil de pc zelf bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm: Dell Ultrasharp u2312hm
TV: Samsung F7000 55" (1080p)
Toetsenbord:Das Keyboard 4 ultimate.
Muis: Logitech G402
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn systeemkast staat in de slaapkamer, en staat enkel overdag aan. Zo hoor ik de pc totaal geen geluid maken wanneer ik in mijn woon-/werkkamer achter de pc zit.
Wat ik nodig heb is alles behalve de randapparatuur. Ook heb ik twee SSD's. Eén voor het OS, één voor mijn belangrijke/grote spellen. Dan nog een HDD voor data.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben qua CPU Intel gewend, maar hoor de laatste tijd goede verhalen over AMD Ryzen.
Wat GPU betreft ben ik altijd voor AMD gegaan vanwege de prijs-kwaliteit verhouding. Echter viel me op dat deze altijd behoorlijk veel geluid maken in vergelijk met de Nvidia tegenhangers.
Alleen qua behuizing sta ik op het gebruik van Fractal. Dit vanwege de form factor van de kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef totaal niets om RGB, of kleuren en uiterlijk van componenten. Alleen de kast is wat voor mij telt, maar alles dat er in zit zie ik sowieso niet.
Ook wil ik binnenkort een Dell Alienware Ultrawide beeldscherm kopen, dus het is belangrijk dat het systeem 1440 aan kan zonder problemen.
Wellicht zal ik over een paar jaar voor een 4k TV gaan, maar dat heeft totaal geen prioriteit.
Ga je overklokken?
Nee. Ik wil het zo uit de doos kunnen gebruiken. Dus het liefst ook geen bios updates nodig moeten hebben.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of de componenten aansluiten op elkaar (past het moederbord bij de CPU, heeft deze USB-C vanwege de systeemkast, past de opslag en de videokaart er samen in, etc.)
Verder wil ik graag weten of ik de goede prijs kwaliteitverhouding heb. Heb ik bijvoorbeeld een veel te dure CPU gekozen? Kan ik dat geld beter in de GPU stoppen? Heb ik de goede voeding? Etc.
[ Voor 5% gewijzigd door Weltschmerz op 22-10-2019 17:11 ]
&