e
[ Voor 255% gewijzigd door Bielie993 op 22-10-2019 12:38 ]
[ Voor 255% gewijzigd door Bielie993 op 22-10-2019 12:38 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Donool op 21-10-2019 22:15 ]
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Windows is ons hoofdplatform bij het bedrijf waar ik werk. Linux is simpelweg niet onze sterkste kant en we proberen het beste te maken van een IIS omgeving.johnkeates schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:10:
Wat dacht je van Laravel met PHP-FPM draaien met nginx (of alsnog IIS). Beetje vreemd om doelbewust PHP op Windows te gaan draaien. Qua ontwikkeling lijkt het me sterk dat je lokaal hetzelfde hebt draaien, tenzij je bijv. een Windows vagrant box hebt en die met DSC, Salt of Ansible configureert.
[ Voor 21% gewijzigd door Bielie993 op 21-10-2019 22:22 ]
Jup ik draai lokaal op windows 10 en iis met dezelfde instellingen (het is dus niet exact dezelfde opstelling, maar wel windows met IIS in ieder geval). Verder geen xdebug in gebruik.Donool schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:11:
Draai je lokaal ook Windows en is het dan wel snel?
Los daarvan xdebug uitzetten mocht je dat niet al hebben. Verder routes cachen , config cachen en composer autoloader optimaliseren helpt bij mij wel een hoop.
Edit: heb je al eens gekeken met blackfire?
[ Voor 15% gewijzigd door Bielie993 op 21-10-2019 22:23 ]
Maar is dat als bedrijf niet een beetje een vreemde stelling? Het werkt nu voor geen meter, dus je zou kunnen zeggen dat als het met Windows as-is niet goed werkt je ook met Windows niet een sterke kant hebt. Puur iets op een verkeerde manier draaien om dat men nog niet precies weet hoe het werkt is toch alleen maar reden om het te leren?Bielie993 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:15:
[...]
Windows is ons hoofdplatform bij het bedrijf waar ik werk. Linux is simpelweg niet onze sterkste kant en we proberen het beste te maken van een IIS omgeving.
Overstappen op een platform wat php beter ondersteunt is iets wat we wellicht in de toekomst willen doen. Het gaat mij vooral om de mogelijk verschillen op de server en lokaal terwijl alles redelijk default geinstalleerd staat.
Of is er een optimale IIS configuratie tip om PHP/Laravel beter te laten performen.
[ Voor 5% gewijzigd door johnkeates op 21-10-2019 22:38 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq