Verplaatsing coax hoofdaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sisa
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-07 21:06
Goedenavond allen,

Ik ben op dit moment bezig met mijn klushuis, waarbij ik nu een probleem heb met mijn aansluiting.

Deze komt binnen midden in de woonkamer, echter komt mijn televisie op een plek te staan, waar op dit moment nog geen stroomaansluiting en coax aansluiting zit.

De elektricien die bezig is geweest, is van plan de complete aansluiting uit te boren, te en te verplaatsen naar de nieuwe muur. Hij de kabels doorplaatsen door in de muur te frezen en deze in de nieuwe wand te leggen en hier de nieuwe aansluiting van te maken.

Is dit uberhaupt wel mogelijk? En is het geen beter idee om de aansluiting op de huidige plek te houden en de coax kabels door de muur te frezen en deze uit te laten komen op de nieuwe plek? Dus de aansluiting op de huidige plek te houden.

Ik heb zelf even geen idee op dit moment. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

https://postimg.cc/4K3HWSgv

https://postimg.cc/cvLJWtb0

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:13
Ik zou alles verplaatsen naar de meterkast en vanuit daar naar de verschillende plekken waar je de aansluitingen nodig bent gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:07
Wat @.Maarten zegt. Hoeft dan niet eens meterkast te zijn, maar alle binnenkomende infra naar een centrale plek verplaatsen of (correct!) verlengen naar een centrale plek in huis. Van daaruit leg je leidingen naar de plekken waar je coax/utp nodig gaat hebben.
Als je voor verlengen kiest zorg dan dat je originele punten toegankelijk blijven voor eventuele controle/aanpassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 16:50
Ik vraag me af of je zelf het AOP mag verplaatsen en of dat niet door Ziggo moet worden gedaan?

Je kunt natuurlijk wel het AOP laten zitten en van daar uit kabelsdoortrekken naar de op plek waar je je centrale wilt maken (bv meterkast) en vandaaruit weer verder.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:44

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Volgens mij is het zelfs zo dat ook het stuk coax grondkabel (bij mij groen en stug) wat in het huis loopt ook nog van Ziggo is.
Ik zit in dezelfde situatie als jij, ik ga die kabel ook verplaatsen, en ik ga Ziggo daar niet lastig mee vallen.
Zelf heb ik in de achterkamer een centrale plek gemaakt waar ook mijn modem staat en wat loze leidingen uit komen.
Zorg dat je niet bespaard op kwaliteit van de connectors e.d. als je de kabel verlengt. Als je daarom denkt is 't goed te doen.