Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wasdroger doet zekering spingen - contactdoos is warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Boris_Y
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 04-11-2019
Sinds kort doet onze wasdroger de zekering springen. Na een 10-tal minuten draaien is er een knal te horen en slaat de zekering van de groep af. De wandcontactdoos (opbouw) voelt warm aan. Op het forum las ik dat de warme WCD er kan op wijzen dat het probleem eerder in de WCD zelf zou zitten ipv in de droger. Klopt dit? Of zou de WCD ook warm kunnen worden als het probleem toch in de droger zelf zou zitten? Indien het probleem in de WCD zou zitten, is de kans dan groot dat het probleem verholpen is wanneer ik een nieuwe WCD installeer?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Boris_Y op 04-11-2019 16:54)

• BartS12
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-01 16:46
Een WCD hoort nooit warm te worden; dus als dat gebeurt, is er sowieso iets mis daar. En dat moet opgelost worden, en snel ook - voordat je brand hebt. Als het warm wordt, kan het ook zomaar heel warm worden...

De kans is groot dat er 'iets' slecht contact maakt in je WCD, (of eventueel het contact tussen stekker en WCD), en dat wordt dan vervolgens (heel) warm. Mogelijkerwijs is er zelfs al iets gesmolten, wat vervolgens weer aanleiding geeft voor kortsluiting - en dus de zekering die er uit vliegt.

Kortom, dat eerst maar eens vervangen, en dan verder kijken. En tot die tijd maar even niet de droger gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-01 16:46
Een WCD hoort nooit warm te worden; dus als dat gebeurt, is er sowieso iets mis daar. En dat moet opgelost worden, en snel ook - voordat je brand hebt. Als het warm wordt, kan het ook zomaar heel warm worden...

De kans is groot dat er 'iets' slecht contact maakt in je WCD, (of eventueel het contact tussen stekker en WCD), en dat wordt dan vervolgens (heel) warm. Mogelijkerwijs is er zelfs al iets gesmolten, wat vervolgens weer aanleiding geeft voor kortsluiting - en dus de zekering die er uit vliegt.

Kortom, dat eerst maar eens vervangen, en dan verder kijken. En tot die tijd maar even niet de droger gebruiken.

• Quincy5
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 24-01 16:49
Ik zou gewoon de WCD even openmaken en kijken of er iets loszit of zwartgeblakerd is.
Zo ja, idd meteen vervangen vanwege brandrisico.

Nu ook met Ubuntu!

• Boris_Y
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 04-11-2019
Ik heb vandaag de WCD vervangen. De wasdroger heeft volledig gedraaid zonder problemen. De WCD voelde niet warm aan. Hopelijk was het geen toevalstreffer.

In elk geval bedankt voor de hulp! Ik heb ook maar ineens een extra rookdetector opgehangen.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 00:36
Slechte contacten worden warm. Als het contact dusdanig slecht is dat hij tijdelijk onderbreekt gaat de stroom pieken en gaat de zekering eerder door. Dan heb je mazzel gehad, want als het heel slecht is maar wel continue geleidend kan het ook gewoon gaan fakken zonder dat de zekering doorgaat.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True