WiFi dongle voor Ubuntu

Pagina: 1
Acties:
  • 903 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:31
Heeft iemand ervaringen met een plug en play USB wifi dongle voor Ubuntu? De laptop die ik gebruik heeft echt heel slecht wifi bereik, zelfs al zit ik op een meter van de router af. Dat probleem heb ik niet met andere apparaten. Ik weet alleen echt niet waar ik moet zoeken. Meeste pagina's die ik via google vind zijn hopeloos verouderd. Via winkels is er geen filter optie om te kiezen uit compatibiliteit met Ubuntu en ik ben verder echt een leek op dit gebied..

Dus vandaar mijn vraag, wie heeft er ervaring met een USB wifi dongle die makkelijk icm Ubuntu te gebruiken is (en niet te duur want Nederlander...)

-Heaget

Beste antwoord (via Heaget op 25-10-2019 21:40)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Deze werkt met linux productreview: TP-Link TL-WN725N review door HKLM_

@Hero of Time omdat TP-link deze gewoon nog verkoopt https://www.tp-link.com/n...3g-usb-adapter/tl-wn725n/ en ook hier nog steeds goede Linux support op heeft out of the box.

[ Voor 39% gewijzigd door HKLM_ op 21-10-2019 19:15 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als je USB poorten werken zal een USB WiFi dongle van een tientje het prima doen, ik mis dan ook het kopje 'wat heb je al geprobeerd' want ik denk dat een test van een paar minuten, door zo'n ding gewoon even in je laptop te steken, prima resultaat oplevert.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De vraag is eerder 'waarom doet je wifi het zo slecht'? En dat kunnen we pas beantwoorden als je deze vraag, die je zelf hebt verwijdert, invult:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dus waar hebben we het over? En ook:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat heb je dus zelf al gevonden mbt wifi adapters op Linux? Want het gaat niet zozeer om een merk en type USB dongle, maar de chip die gebruikt wordt.

edit:

@HKLM_ hieronder, welke garantie heeft de TS dat exact dezelfde chip in het exemplaar wat nu gekocht wordt tov wat jij hebt? Ik heb al eens gehad dat ik met exact hetzelfde merk, type en model toch echt een compleet andere chip had. Met als gevolg dat het ruk werkte.

[ Voor 24% gewijzigd door Hero of Time op 21-10-2019 18:55 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Deze werkt met linux productreview: TP-Link TL-WN725N review door HKLM_

@Hero of Time omdat TP-link deze gewoon nog verkoopt https://www.tp-link.com/n...3g-usb-adapter/tl-wn725n/ en ook hier nog steeds goede Linux support op heeft out of the box.

[ Voor 39% gewijzigd door HKLM_ op 21-10-2019 19:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
Op wikidevi kun je meestal wel vinden welke dongle welke chipset heeft, en of deze wordt ondersteund. Nu even niet, want hun certificaat is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Een iets ingewikkeldere oplossing, maar op lange termijn misschien beter, zou kunnen zijn om de WLAN-kaart in de laptop zelf te vervangen. Dat heb ik ook gedaan omdat de oorspronkelijke kaart gewoon simpelweg niet overweg kon met Ubuntu.

In de meeste modellen laptop is deze kaart goed toegankelijk en is het vervangen een kwestie van de onderhoud-klep open schroeven, oude kaartje eruit en nieuwe kaartje erin. Prijs van deze kaartjes is wat hoger dan een dongle, maar naar mijn ervaring een stuk stabieler.

[ Voor 0% gewijzigd door n9iels op 21-10-2019 20:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

n9iels schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:54:
Een iets ingewikkeldere oplossing, maar op lange termijn misschien beter, zou kunnen zijn om de WLAN-kaart in de laptop zelf te vervangen. Dat heb ik ook gedaan omdat de oorspronkelijke kaart gewoon simpelweg niet overweg kon met Ubuntu.
Met het risico dat de kaart prima ondersteund wordt in Linux, maar de laptop zelf 't niet slikt omdat het met een whitelist BIOS werkt. Een USB ding is een veiligere keus.

Laten we verder wachten op de TS om antwoord te geven op wat voor hardware de laptop nou heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Wintervacht schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:25:
Als je USB poorten werken zal een USB WiFi dongle van een tientje het prima doen, ik mis dan ook het kopje 'wat heb je al geprobeerd' want ik denk dat een test van een paar minuten, door zo'n ding gewoon even in je laptop te steken, prima resultaat oplevert.
Ja mijn USB poorten werken, dat is het probleem gelukkig niet. Wat ik wilde voorkomen dat ik straks een aantal van die dongles probeer en voornamelijk tijd zit te verspillen die ik aan andere dingen kan besteden. Daarom was de vraag eigenlijk min of meer wie weet welke dongle sowieso met Ubuntu overweg kan zodat ik het trial and error proces over kan slaan.
Hero of Time schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:41:
De vraag is eerder 'waarom doet je wifi het zo slecht'? En dat kunnen we pas beantwoorden als je deze vraag, die je zelf hebt verwijdert, invult:

[...]

Dus waar hebben we het over? En ook:

[...]

Wat heb je dus zelf al gevonden mbt wifi adapters op Linux? Want het gaat niet zozeer om een merk en type USB dongle, maar de chip die gebruikt wordt.

edit:

@HKLM_ hieronder, welke garantie heeft de TS dat exact dezelfde chip in het exemplaar wat nu gekocht wordt tov wat jij hebt? Ik heb al eens gehad dat ik met exact hetzelfde merk, type en model toch echt een compleet andere chip had. Met als gevolg dat het ruk werkte.
Waarom de wifi het slecht doet? Geen idee. Laptop is al wat ouder en zelfs de beste meneer van de computerwinkel kreeg het niet aan de praat toen er nog Windows op stond. Ik heb uit pure noodzaak geprobeerd om Ubuntu erop te zetten en kijken of dat werkt. En dat deed het, maar niet optimaal dus.

Om de vraag te beantwoorden, Ubuntu 18.04.3 LTS.

Ik wist inderdaad dat het ging om de chipset, maar dat zegt mij verder niet zoveel.
n9iels schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:54:

In de meeste modellen laptop is deze kaart goed toegankelijk en is het vervangen een kwestie van de onderhoud-klep open schroeven, oude kaartje eruit en nieuwe kaartje erin. Prijs van deze kaartjes is wat hoger dan een dongle, maar naar mijn ervaring een stuk stabieler.
Dat zou kunnen, maar daar heb ik de kennis en vaardigheden niet voor, dus die optie valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heaget schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:43:
[...]

Waarom de wifi het slecht doet? Geen idee. Laptop is al wat ouder en zelfs de beste meneer van de computerwinkel kreeg het niet aan de praat toen er nog Windows op stond. Ik heb uit pure noodzaak geprobeerd om Ubuntu erop te zetten en kijken of dat werkt. En dat deed het, maar niet optimaal dus.

Om de vraag te beantwoorden, Ubuntu 18.04.3 LTS.

Ik wist inderdaad dat het ging om de chipset, maar dat zegt mij verder niet zoveel.
En nou net dat laatste is dus het belangrijkste. Wát voor chipset heb je in je laptop dan zitten? Een simpele 'lspci' in een terminal geeft al antwoord op die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Is dat ook van belang als ik er een wifi dongle insteek dan? Die neemt de uiteindelijke taak dan toch over? Nogmaals ik ben echt een leek wat dit soort dingen betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Door te weten wat je nu hebt, kunnen we je helpen om te achterhalen waarom het nu zo slecht is en wellicht dat oplossen, dan dat je een nieuwe dongle moet aanschaffen. Dat kan namelijk daarna nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 14:51
Ik zou eens kijken of die antenne kabeltjes nog wel goed vastzitten op het wifi kaartje.
Aan jou omschrijving te lezen zit er eentje los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heaget schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:31:
Is dat ook van belang als ik er een wifi dongle insteek dan? Die neemt de uiteindelijke taak dan toch over? Nogmaals ik ben echt een leek wat dit soort dingen betreft..
Gewoon CTRL-ALT-t doen, dan krijg je de terminal, dan
code:
1
lspci
intikken achter het $-teken, enter en dan krijg je van alles te zien. Dit is mijn output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
laptop@Sys76Lemur:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Xeon E3-1200 v6/7th Gen Core Processor Host Bridge/DRAM Registers (rev 02)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation HD Graphics 620 (rev 02)
00:08.0 System peripheral: Intel Corporation Xeon E3-1200 v5/v6 / E3-1500 v5 / 6th/7th Gen Core Processor Gaussian Mixture Model
00:14.0 USB controller: Intel Corporation Sunrise Point-LP USB 3.0 xHCI Controller (rev 21)
00:14.2 Signal processing controller: Intel Corporation Sunrise Point-LP Thermal subsystem (rev 21)
00:17.0 SATA controller: Intel Corporation Sunrise Point-LP SATA Controller [AHCI mode] (rev 21)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation Sunrise Point-LP PCI Express Root Port #1 (rev f1)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation Sunrise Point-LP PCI Express Root Port #3 (rev f1)
00:1c.5 PCI bridge: Intel Corporation Sunrise Point-LP PCI Express Root Port #6 (rev f1)
00:1d.0 PCI bridge: Intel Corporation Sunrise Point-LP PCI Express Root Port #9 (rev f1)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation Sunrise Point-LP LPC Controller (rev 21)
00:1f.2 Memory controller: Intel Corporation Sunrise Point-LP PMC (rev 21)
00:1f.3 Audio device: Intel Corporation Sunrise Point-LP HD Audio (rev 21)
00:1f.4 SMBus: Intel Corporation Sunrise Point-LP SMBus (rev 21)
02:00.0 Network controller: Intel Corporation Wireless 8260 (rev 3a)
03:00.0 Unassigned class [ff00]: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8411B PCI Express Card Reader (rev 01)
03:00.1 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller (rev 12)
04:00.0 Non-Volatile memory controller: Samsung Electronics Co Ltd NVMe SSD Controller SM951/PM951 (rev 01)
Even zoeken naar de juiste gegevens in die wirwar, in mijn geval is dus de wifi controller van Intel, typetje 8260 (rev. 3a). Dan op je eigen wifi-controller googlen, Dan die uitkomsten met ons delen en dan praten we verder :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
00:00.0 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 15h (Models 10h-1fh) Processor Root Complex
00:01.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Richland [Radeon HD 8450G]
00:01.1 Audio device: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Trinity HDMI Audio Controller
00:10.0 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH USB XHCI Controller (rev 09)
00:11.0 SATA controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH SATA Controller [AHCI mode]
00:12.0 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH USB OHCI Controller (rev 11)
00:12.2 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH USB EHCI Controller (rev 11)
00:13.0 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH USB OHCI Controller (rev 11)
00:13.2 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH USB EHCI Controller (rev 11)
00:14.0 SMBus: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH SMBus Controller (rev 16)
00:14.2 Audio device: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH Azalia Controller (rev 01)
00:14.3 ISA bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH LPC Bridge (rev 11)
00:14.4 PCI bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH PCI Bridge (rev 40)
00:14.7 SD Host controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] FCH SD Flash Controller
00:15.0 PCI bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Hudson PCI to PCI bridge (PCIE port 0)
00:15.1 PCI bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Hudson PCI to PCI bridge (PCIE port 1)
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 15h (Models 10h-1fh) Processor Function 0
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 15h (Models 10h-1fh) Processor Function 1
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 15h (Models 10h-1fh) Processor Function 2
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 15h (Models 10h-1fh) Processor Function 3
00:18.4 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 15h (Models 10h-1fh) Processor Function 4
00:18.5 Host bridge: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Family 15h (Models 10h-1fh) Processor Function 5
02:00.0 Ethernet controller: Qualcomm Atheros QCA8171 Gigabit Ethernet (rev 13)
02:00.1 SD Host controller: Qualcomm Atheros Device 3010 (rev 13)
03:00.0 Network controller: Qualcomm Atheros AR9462 Wireless Network Adapter (rev 01)

Zal dan om de onderste 3 gaan denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, je hebt een Atheros AR9462. En dat je daar juist slechte verbinding mee hebt, is heel eigenaardig want meestal doen die het juist uitstekend. Dan is het vermoeden van @jgijsen zo slecht nog niet. Vooral omdat het schijnbaar in Windows ook slecht tot niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Oké. Mijn volgende reactie is niet echt Tweaker-waardig maar oké. Mijn bedrijf rust volledig op deze laptop. Hoe moeilijk is het open maken van een laptop en hoeveel risico zit daaraan? Want dan kan ik misschien beter een dongle kopen en er klaar mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heaget schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:53:
Oké. Mijn volgende reactie is niet echt Tweaker-waardig maar oké. Mijn bedrijf rust volledig op deze laptop. Hoe moeilijk is het open maken van een laptop en hoeveel risico zit daaraan? Want dan kan ik misschien beter een dongle kopen en er klaar mee zijn?
Dat verschilt per merk en type. Het zou handig zijn dat te vermelden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als er schroefjes zichtbaar zijn, is het niet al te lastig. Er zullen vaak nog een paar verstopt zijn onder wat rubber dopjes (die voorkomen dat je laptop van tafel/bureau glijdt) die je los moet halen.

Maar er zijn ook gevallen waar het met een paar zichtbare schroefjes of zelfs een enkele je bij wat standaard componenten kan zoals geheugen en harde schijf. Dan kan je ook vaak bij de wifi module.

Op Youtube vind je vaak wel een video hoe je je laptop open kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Het is een Acer V5-552.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste hit bij Youtube: YouTube: How to disassemble and clean laptop Acer Aspire V5-552. Geen dopjes, alleen een hoop schroefjes. Bij de ventilator zit de wifi kaart. Geen idee hoe handig je bent, maar het moet prima te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ziet er opzich goed te doen uit, behalve dat wrikken met dat lepeltje, daar ben ik een beetje huiverig voor.. Ik heb ondertussen ook een dongle besteld dus dat ga ik eerst wel even proberen voordat ik echt rigoureus aan de slag ga en hem daarna niet meer dicht krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:44
Heaget schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:54:
Ziet er opzich goed te doen uit, behalve dat wrikken met dat lepeltje, daar ben ik een beetje huiverig voor.. Ik heb ondertussen ook een dongle besteld dus dat ga ik eerst wel even proberen voordat ik echt rigoureus aan de slag ga en hem daarna niet meer dicht krijg..
Dat wrikken met dat lepeltje is omdat de laptop dicht zit met schroeven EN plastic clipjes. Die clipjes hebben meestal wel wat overtuiging nodig.
Zolang je aan de onderkant van het toetsenbord begint en aan de helft bij het scharnier oppast dat je niet te diep naar binnen gaat en daar het mobo sloopt (gaat niet echt heel makkelijk, maar better save than sorry!), dan zou dat geen probleem zijn. Alles zit redelijk toegankelijk!

De laptop is mogelijk al weer 5 jaar oud?! Misschien dat een antennekabel in het laptopscharnier kapot is. Dat zou ook nog kunnen i.p.v. een los stekkertje. In dat geval ben je beter af met USB-dongel, want die heeft eigen antennes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heaget schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:53:
Zou je dan niet sowieso al eens wat andere maatregelen nemen? Dat klinkt toch wat link, een laptop waar je bedrijf op rust...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heaget
Dat klinkt misschien een beetje zwart wit, maar ja alle communicatie en administratie doe ik met deze laptop. Niet lokaal dus mocht er iets gebeuren is het een kwestie van een andere computer/laptop zoeken en verder, maar het gaat er meer om dat ik op dit moment geen geld wil uitgeven aan een andere laptop.. Het is dus niet zo dat mocht deze laptop ermee ophouden m'n bedrijf meteen in elkaar stort..

Anyway dongle moet vandaag binnen komen dus ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 8% gewijzigd door Heaget op 25-10-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heaget schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:03:
Dat klinkt misschien een beetje zwart wit, maar ja alle communicatie en administratie doe ik met deze laptop. Niet lokaal dus mocht er iets gebeuren is het een kwestie van een andere computer/laptop zoeken en verder, maar het gaat er meer om dat ik op dit moment geen geld wil uitgeven aan een andere laptop.. Het is dus niet zo dat mocht deze laptop ermee ophouden m'n bedrijf meteen in elkaar stort..

Anyway dongle moet vandaag binnen komen dus ik hou jullie op de hoogte.
Ah, nee, ja, onzinnig nieuwe hardware kopen als de oude nog goed werkt is natuurlijk onzin, zeker als het met een kleine ingreep goed is op te lossen. Was even bang dat alles op je laptop stond!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heaget
Oke Update! Ik heb de dongle gekocht die HKLM_ adviseerde en dat heeft het probleem meteen opgelost. Dongle werkt out of the box en bereik en snelheid zijn stukken beter! Heb zijn antwoord gemarkeerd als beste antwoord maar ik wil verder ook iedereen bedanken voor de tijd en het geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heaget schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:42:
Oke Update! Ik heb de dongle gekocht die HKLM_ adviseerde en dat heeft het probleem meteen opgelost. Dongle werkt out of the box en bereik en snelheid zijn stukken beter! Heb zijn antwoord gemarkeerd als beste antwoord maar ik wil verder ook iedereen bedanken voor de tijd en het geduld!
Je hebt dus een low-end 2.4GHz-only geval met extreem klein antenne gekocht? Als het voor je werkt, prima, maar slechter dan dit kun je het nauwelijks treffen, en een post die het aanraadt evenmin :o

Ik zou eerder de post waarin aangeraden wordt je antennes te controleren als beste te markeren, zeker gezien op moment dat dat stuk USB prul aangeraden was totaal nog niet duidelijk was dat het probleem daadwerkelijk aan de interne adapter lag. Ongeacht hoe het uitgepakt is, was dat slecht advies.

Risico met deze adapter is vooral dat het geen 5GHz ondersteunt. Dat is in rustige omgevingen niet zo'n probleem, maar op drukke lokaties (op beurzen, bij klanten etc.) kom je in de problemen. Die ingebouwde Atheros AR5B22 ondersteunt wel 5GHz, dus is als het goed werkt een veel betere keuze. Gezien het perfect gedetecteerd wordt door zowel Windows als Linux lijkt het probleem niet in de adapter te zitten maar in de antennes. Dat is in minder tijd op te lossen dan het kostte om die mini-adapter uit z'n verpakking te halen. Of niet, maar dan weet je dat iig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heaget
Tja dat is het mooie van Tweakers natuurlijk. Jij hebt er veel verstand van en zou het anders doen. Ik daarintegen weet er niks van behalve dat mijn wifi het nu wel weer goed doet en dat is het enige wat voor mij telt, uiteraard in combinatie met het feit dat ik m'n laptop niet open heb hoeven schroeven. Op drukke beurzen kom ik niet en bij klanten thuis gebruik in m'n telefoon als wifi acces point ( wat ongetwijfeld ook slecht zal zijn ). Ik heb die post gemarkeerd als beste antwoord omdat dat voor mij het probleem heeft opgelost en ik denk dat als iemand in een soortgelijke situatie als mij komt ( slecht wifi en geen verstand ervan ) dit wellicht als beste oplossing kan zien. Anyway bedankt voor je toevoeging, voor de wat meer doorgewinterde tweaker zal dat misschien beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou een enorme kluns moeten zijn om de laptop met hulp van de gelinkte video niet te kunnen openen. Wat er na komt, is met foto's en aanwijzingen van andere prima te doen. Er had dan geconstateerd kunnen worden of het probleem werd veroorzaakt door niet aangesloten antennes of dat je verder moet kijken.

Dat het voor jou werkt, prima, maar of het ook echt de beste oplossing is, valt te betwijfelen. Je had met een half uur klaar kunnen zijn, ipv minstens een dag wachten op de bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Wauw.. dit is echt niet meer het Tweakers van vroeger of wel dan? Ik zal heus wel een laptop kunnen openen en het allemaal zelf doen, maar wat als ik het risico niet wil nemen als het met een dag wachten en 10 euro op te lossen is? Nogmaals, niet iedereen is zo handig, of wil het zelf doen. Moderate er lekker op los en markeer wat je wil hoor, dit was voor mij de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Okee, het probleem is opgelost wat @Heaget betreft, dus 't lijkt me beter het topic te sluiten voordat de sfeer verder wordt bedorven.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.