Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1266794

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb de Umidigi A5 pro
geweldige telefoon met andoid 9
MAAR ik wil graag mijn USB flash disk gebruiken deze heeft dus de micro aansluiting
die kan ik rechtstreeks in de telefoon steken
nu komt het ik weet er is OTG in de telefoon
maar als ik de stick erin steek herkend hij hem niet
de stick is exvat geformateerd
ik heb geen idee hoe ik dus de OTG kan aanzetten in deze telefoon

Relevante software en hardware die ik gebruik
android 9

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik kan de USB in de telefoon wel zetten bv op data overdracht die gebruik ik voor aansluiten op de pc
maar werkt niet met de flash usb stick

hoop dat er iets voor is
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je hem aansluit (en je telefoon en firmware ondersteunt inderdaad OTG), zal je een notificatie krijgen waarin je kunt selecteren hoe de USB-aansluiting moet functioneren. Daar kun je iets van OTG of opslag kiezen, geloof ik.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Je kan hem niet rechtstreeks op je telefoon aansluiten. Je hebt een OTG-kabeltje ertussen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is dat OTG kabeltje dan anders dan mijn usb stick die exvat geformateerd is , ik heb ook de honor 6 en bij die moet ik dus de otg daadwerkelijk aanzetten via slimme assistentie en dan otg aan , bij de umidigi heb ik via ontwikkelaars opties alleen de standaart usb instellingen met de keuze bestands overdracht , usb thetering , midi , ptp, geen gegevensoverdracht , is het soms omdat mijn stick exvat feformateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Anoniem: 1266794 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:04:
is dat OTG kabeltje dan anders dan mijn usb stick die exvat geformateerd is , ik heb ook de honor 6 en bij die moet ik dus de otg daadwerkelijk aanzetten via slimme assistentie en dan otg aan , bij de umidigi heb ik via ontwikkelaars opties alleen de standaart usb instellingen met de keuze bestands overdracht , usb thetering , midi , ptp, geen gegevensoverdracht , is het soms omdat mijn stick exvat feformateerd is
Ja, die is anders. Je moet je USB stick aansluiten op een OTG kabeltje en het OTG kabeltje in je telefoon stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je wel, ga zo een kabeltje kopen , is dat een universele of moet het specifiek voor umidigi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Nee, is universeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dat ligt aan je telefoon.

Vrijwel elke moderne telefoon heeft OTG ondersteuning, een usb stick zou dan ook gewoon moeten werken als je hem inplugt.
Mits de usb poort van je telefoon ook 5 volt uit stuurt.

Gezien je issue en het segment van je telefoon gok ik dat hij dus geen 5v uit stuurt (is te checken door hem met een OTG kabel aan een andere telefoon te hangen, als die oplaadt kan het sws en is er een ander probleem).
Als dit het geval is zul je een powered OTG kabel of hub moeten hebben die 5 volt aan je usb stick voert, anders gaat het niet werken.

Edit: Als het dan nog niet werkt heb je best kans dat je toestel:
1: Het niet ondersteunt
2: geroot moet worden om het te activeren

[ Voor 10% gewijzigd door Wintervacht op 21-10-2019 15:43 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1