• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil eigenlijk graag een sensor in huis voor mijn luchtvochtigheid en kwaliteit. Liefst één in de woonkamer en de slaapkamer. En eventueel buiten.
Nu zat ik naar Netatmo te kijken, die hebben best veel én is HomeKit enabled.

De Slimme Indoor Luchtkwaliteit Monitor (100 euro voor 1 of 170 voor 2) (Healthy Home Coach?) meet vochtigheid, luchtkwaliteit, geluid en temperatuur.

Het Slimme Weerstation (170) meet vochtigheid, luchtkwaliteit, geluid en temperatuur + geeft een ventilatie waarschuwing.
Hierop is een Buiten module (+ 60) aan te sluiten die vochtigheid, luchtkwaliteit, temperatuur en luchtdruk meet + het weer aangeeft.
Er is ook nog een additionele Indoor Module (+ 70) voor vochtigheid, temperatuur en luchtkwaliteit.

Ik heb nog wel wat vragen:
  • Ik las hier op Tweakers een oude review van de eerste dat er geen log is (langer dan 24 uur). Het weerstation heeft die wel. Is dat nog zo? Het is wel fijn om trends te kunnen bekijken.
  • Het weerstation is wel flink duurder voor die ventilatie waarschuwingen. Is dat het enige verschil.
  • Kun je in homekit elke apparaat in een aparte kamer zetten?
  • Ik zag ook de Koogeek (120) maar dat is best een lelijk ding. Maar veel andere merken zijn er niet.

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-01 17:30
Kijk eens naar een Awair Mint, heb er ook een hangen. Werkt middels Homebridge in HomeKit.

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:24:
Kijk eens naar een Awair Mint, heb er ook een hangen. Werkt middels Homebridge in HomeKit.
Wel een mooi ding maar hij is duurder en ik wil graag native Homekit. Homebridge is toch vaak wat minder stabiel. :)

[Voor 12% gewijzigd door iAR op 21-10-2019 14:42]

• Rgerr
iAR schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:38:
[...]

Wel een mooi ding maar hij is duurder en ik wil graag native Homekit. Homebridge is toch vaak wat minder stabiel. :)
Je kunt ook nog kijken naar een Eve Room, het grote nadeel daarvan is wel dat 'ie op bluetooth werkt en daardoor relatief dichtbij je hub dient te zitten.

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:59:
Je kunt ook nog kijken naar een Eve Room, het grote nadeel daarvan is wel dat 'ie op bluetooth werkt en daardoor relatief dichtbij je hub dient te zitten.
Ik ben bang dat Netatmo de enige is dus. Bluetooth lijkt me niet handig in huis.

Iemand ervaring met die producten?

[Voor 5% gewijzigd door iAR op 21-10-2019 15:28]

• Rgerr
iAR schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:27:
[...]

Ik ben bang dat Netatmo de enige is dus. Bluetooth lijkt me niet handig in huis.

Iemand ervaring met die producten?
Mijn ervaring was niet bijzonder negatief, maar als je het HomeKit topic doorleest op Eve Room lees je over het algemeen wel negatieve ervaringen. Met name op gebied van batterijverbruik en bereik is het ronduit slecht.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb een Netatmo weerstation met 2 uitbreidingsmodules.
De logging via de app (ios), kan ik terugkijken tot aan het begin van de aanschaf, >12 maanden geleden.

Ik heb ook alle metingen in domoticz, die weer doorgestuurd worden naar influxdb en in grafana.

Enige nadeel is dat het een cloud based concept is. Ligt dat eruit heb je (even) geen live data.
Batterijen gaan een +/- 6 maanden mee van de extra module en je krijgt een waarschuwing via de app.
Maar verder goed tevreden mee!

https://tweakers.net/ext/f/6jel5rwbCIZxNZGAwWbNYrnw/thumb.jpg

Edit: ook de Healthy Home Coach heb ik staan, maar ik raad het weerstation aan, vanwege de uitbreiding modules.

[Voor 21% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-10-2019 19:16]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee