Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

probleem foutmelding 20 AEG vaatwasser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• janderlecht
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13-11-2019
Hallo, wij hebben een AEG vaatwasser type F55000VI1P Probleem is dat de vaatwasser meestal het programma niet volledig doorloopt. Deze valt meestal uit met de foutmelding 20 wat zou wijzen op een probleem met de afvoer van het water. Er staat geen water meer op de vloer van de vaatwasser op dat moment. Wanneer ik de vaatwasser na de fout uitschakel en opnieuw aanzet, zou die nog 10 minuten moeten lopen. Als ik het programma dan herstart, valt die na een paar minuten opnieuw uit met dezelfde fout. Herstart ik dan nog eens dan loopt het programma wel gewoon door... Waaraan zou dit kunnen liggen? Iemand tips/advies? Alvast bedankt.
...

Alle reacties

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:19
afvoer verstopt?

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Ik begrijp uit je verhaal dat je geen garantie meer hebt? En wat zegt de handleiding over deze foutmelding (wat adviseren zij)?

Heb je al eens gecontroleerd of er niet gewoon iets in de afvoer zit of dat deze misschien te hoog zit waardoor er teveel tegendruk is?

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• janderlecht
dit zegt AEG:
I20 (AFVOERPROBLEEM)
Foutcode I20 betekent dat de afwasautomaat geen water kan afvoeren:
• De filters zijn vervuild. deze losmaken en grondig schoonmaken en goed terugzetten. De filter of zeef moet goed in elkaar klikken en vaak met een kwartslag worden vastgezet.
• Afvoerslang geblokkeerd, bij inbouw afwasautomaten kan de afvoerslang bekneld raken achter het apparaat.
• Als de afwasautomaat geen eigen afvoer heeft, kan deze ook op de afvoer van de spoelbak zijn aangesloten via een zijaansluiting van de sifon.
Soms is er bij installatie van de afwasautomaat vergeten de stankafsluiter van deze zijaansluiting weg te halen.
Hierdoor kan de afwasautomaat zijn water niet kwijt en kan de aquacontrol beveiliging geactiveerd worden.

• janderlecht
afvoer is niet verstopt, en garantie hebben we inderdaad niet meer

afvoer te hoog? hoe controleer ik dit dan best? sorry ben echt een leek op dat vlak hoor...

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

@janderlecht Probeer je posts even te combineren (door je post te wijzigen) in plaats van 2x achter elkaar te posten ;)

De hoogte (lees het hoogste punt) van de afvoer staat in de handleiding. Als je hem te hoog hebt staan, kan de pomp het niet aan.

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• GOskMet
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 28-01 12:14
Ik volgt dit topic met aandacht, wij hebben een identiek probleem.

Echter wil het geval dat die het soms dagen prima doet en dan ineens achter elkaar in die storing valt.

Van alles al geprobeerd, zelfs een monteur in de garantieperiode langs geweest die kon geen enkel probleem constateren.

Al met al al jaren dit probleempje, daarnaast voor 80% gaat het goed en zijn we verder tevreden.

• janderlecht
GOskMet schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:39:
Ik volgt dit topic met aandacht, wij hebben een identiek probleem.

Echter wil het geval dat die het soms dagen prima doet en dan ineens achter elkaar in die storing valt.

Van alles al geprobeerd, zelfs een monteur in de garantieperiode langs geweest die kon geen enkel probleem constateren.

Al met al al jaren dit probleempje, daarnaast voor 80% gaat het altijd goed en zijn we verder tevreden.
heb jij hetzelfde toestel ook? welk programma gebruik jij doorgaans? zou het hier ook iets mee te maken kunnen hebben?

• GOskMet
janderlecht schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

heb jij hetzelfde toestel ook? welk programma gebruik jij doorgaans? zou het hier ook iets mee te maken kunnen hebben?
Jazeker, wij gebruiken vrijwel altijd AUTO, maar uit ervaring komt het probleem bij alle programma's voor.
Dus nee dat denk ik niet, ik heb geen flauw idee waar je het zou moeten zoeken.
Regelmatig als die vastloopt reset ik de machine zet hem opnieuw aan en niets meer aan de hand.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Precies dezelfde melding gehad. I20. Daarna kwam ook I10 naar voren. Grondoorzaak was een verstopte afvoer. Vetresten en andere zaken hadden zich opgehoopt waardoor het water niet meer weggepompt werd op een gegeven moment.

AEG-monteur raadde ons aan 1 keer in de x tijd het warmste programma te draaien met zo'n schoonmaakflesje er in. En ook hele vette pannen even af te spoelen voordat ze in de machine gaan. Sindsdien geen problemen meer gehad :)

// Dat was nadat de monteur de leiding had schoongemaakt. De smurrie die daar uit kwam was niet fraai :X

Wom wijzigde deze reactie 21-10-2019 15:22 (10%)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• GOskMet
Wom schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:21:
Precies dezelfde melding gehad. I20. Daarna kwam ook I10 naar voren. Grondoorzaak was een verstopte afvoer. Vetresten en andere zaken hadden zich opgehoopt waardoor het water niet meer weggepompt werd op een gegeven moment.

AEG-monteur raadde ons aan 1 keer in de x tijd het warmste programma te draaien met zo'n schoonmaakflesje er in. En ook hele vette pannen even af te spoelen voordat ze in de machine gaan. Sindsdien geen problemen meer gehad :)

// Dat was nadat de monteur de leiding had schoongemaakt. De smurrie die daar uit kwam was niet fraai :X
Kijk aan, bedankt.
De hele afvoer heb ik al wel is open / uit elkaar gehad, maar die tip met warmste programma zal ik ook is proberen.

• HesRuud
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:04
Heb ook een dergelijk probleem gehad met mijn ATAG vaatwasser. Bleek dat er een stukje bord was afgeknapt en (door 3 filters heen...) in de afvoerpomp terecht was gekomen, waardoor deze niet meer deed.

Hier kon je bij door het paneel (onderaan de vaatwasser) aan de voorkant eraf te halen. De vaatwasser hoefde niet uitgebouwd te worden.

Kiek em goan!

• janderlecht
Wom schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:21:

de tip met het warmste programma ga ik zeker ook eens proberen. Schoonmaakflesje specifiek voor vaatwasser dan?

• janderlecht
HesRuud schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:45:
Heb ook een dergelijk probleem gehad met mijn ATAG vaatwasser. Bleek dat er een stukje bord was afgeknapt en (door 3 filters heen...) in de afvoerpomp terecht was gekomen, waardoor deze niet meer deed.

Hier kon je bij door het paneel (onderaan de vaatwasser) aan de voorkant eraf te halen. De vaatwasser hoefde niet uitgebouwd te worden.
de afvoerpomp, geraak je daar gemakkelijk aan dan? plint weg en dan zou je ze moeten zien? en die kan je openen zonder achteraf problemen te krijgen?

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:17
janderlecht schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

de tip met het warmste programma ga ik zeker ook eens proberen. Schoonmaakflesje specifiek voor vaatwasser dan?
Yup, vaatwasmachinereiniger. Dat heb je in flesvorm en tablet. Die van ons komen van de Action. Je trekt een lipje open, zet hem in de vaatwasser en laat het warmste programma draaien.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• HesRuud
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:04
janderlecht schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

de afvoerpomp, geraak je daar gemakkelijk aan dan? plint weg en dan zou je ze moeten zien? en die kan je openen zonder achteraf problemen te krijgen?
Monteur was bij mij binnen een half uur weer weg. Was idd een kwestie van plint ervoor weg, kapje eraf schroeven en hij kon er bij.

Kiek em goan!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True