Welke koeler is voor mij geschikt

Pagina: 1
Acties:

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Ja, ik weet het er zijn al diverse topics over dit onderwerp geweest, maar hierdoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat nu de juiste koeler voor mij is weet ik niet. Dan zijn ze weer te luidruchtig en dan weer te duur. Ik zoek een goede koeler, hoeft niet de beste te zijn. Als hij mijn 1 gig axia maar onder de 50 graden kan houden. Ik heb nu een spire koeler van twee tientjes ,die met een koperen onderkant. Maar zeker met dit weer gaat hij al richting de 60 graden op 1333. Ik heb al eerder een fop38 gehad, koelt redelijk alleen lijkt het wel alsof m'n pc wil opstijgen. Ik zoek dus een koeler van max. 75 piek die stil is en ook redelijk koelt. Ik denk op dit moment aan een coolermaster. Of misschien een andere fan op mijn spire of fop koeler. Iemand een idee.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Probeer wat air-flow te krijgen in je kast, kan enorm schelen.
Zet een 80mm fan achter je proc die de warme lucht wegzuigt van je proc. Ben je ook nog goedkoper uit.

• Daacuso
Op dinsdag 31 juli 2001 14:01 schreef lexkam het volgende:
Probeer wat air-flow te krijgen in je kast, kan enorm schelen.
Zet een 80mm fan achter je proc die de warme lucht wegzuigt van je proc. Ben je ook nog goedkoper uit.
Ik zit nu met mijn kast open en dat scheelt zeker wel een graad of 10. Maar zelfs met mijn kast open komt hij met dit weer op 1333 boven de 50 graden. Ik ben op dit moment aan het stoeien met een fan uit een defecte voeding. Dat moet toch ook goed mogelijk zijn?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• lexkam
Een 80mm fan uit een oude voeding kan ook (maakt soms meer herrie, rotte lagers etc.).
Als je maar 1 extra fan hebt kun je 'm ook koele lucht laten blazen op je proc, werkt ook goed.

• Daacuso
Op dinsdag 31 juli 2001 14:08 schreef lexkam het volgende:
Een 80mm fan uit een oude voeding kan ook (maakt soms meer herrie, rotte lagers etc.).
Als je maar 1 extra fan hebt kun je 'm ook koele lucht laten blazen op je proc, werkt ook goed.
Heb ik nog een vraagje over het aansluiten van zo een fan. Ik had hem op mijn moederbord aangesloten, maar hij verplaatste maar weinig lucht. Kan dit komen doordat het moederbord te weinig voltage afgeeft (5v). En waar moet ik hem precies plaatsen. Ik heb nu mijn kast niet voor me, maar ik weet dat ik alleen onderin gaatjes heb zitten. Dus hoe en waar moet ik hem precies plaatsen zodat mijn processor extra gekoeld wordt. Sorry hoor maar wat dit betreft ben ik een echte newbie. Heb lange tijd een pentium 2 gehad en ben me pas een paar maanden geleden gaan verdiepen in AMD en overklokken in het bijzonder. Alvast bedankt voor je reactie.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Je moederbord zou ook gewoon 12volt moeten afgeven.... maar het is vaak beter om die fan direct op je voeding aan te sluiten.. (zwart-geel...)

Maarruh, ik zie eerlijk gezegd het probleem neit echt... een 1333 die met dit weer 50-60 graden word is echt geen probleem ofzo hoor...

• lexkam
Als je kast geen voorziening voor een fan heeft aan de achterkant van je kast ter hoogte van je proc, zal je een gat moeten maken >:) . Weet nog een leuke 'dremel' bij de ALDI.
Kijk anders ff op de site van AMD bij de koel-tips die ze geven (Air-flow voorbeeld etc)

• Daacuso
Op dinsdag 31 juli 2001 14:24 schreef BrZ het volgende:

Maarruh, ik zie eerlijk gezegd het probleem neit echt... een 1333 die met dit weer 50-60 graden word is echt geen probleem ofzo hoor...
Wel als ik vrijwel direct nadat ik in windows ben gekomen het blue screen of death krijg.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik denk niet dat er in jouw budget veel echt goede koelers zijn. Ik heb een Silveradootje, maar daar heb ik wel 158 piek voor neergeteld :( Een FOP 38/32 of die WBK van dezelfde maker is ook goed, maar ja, die zijn allemaal luidruchtig...

3DGameMan heeft een klein processorkoelertestje in zijn videoreviews staan, waaronder de Fop32. Hij geeft in die test persoonlijk zijn voorkeur aan een andere koeler dan de fop38. Moet je ff die asf downen... (www.3dgameman.com)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Daacuso,
heb je die FOP38 nog ??

Daar kun je gewoon zonder wat te veranderen een 80mm fan op zetten.

Stil en goedkoop en koel.
http://1coolpc.com/bigmofoho.htm
Afbeeldingslocatie: http://1coolpc.com/bigmofoho2.jpg

• Daacuso
Op dinsdag 31 juli 2001 15:25 schreef Hooi het volgende:
Daacuso,
heb je die FOP38 nog ??

Daar kun je gewoon zonder wat te veranderen een 80mm fan op zetten.

Stil en goedkoop en koel.
http://1coolpc.com/bigmofoho.htm
[afbeelding]
Dat ziet er wel wreed uit. Alleen een klein probleempje ik heb het bevestigingsklemmetje gesloopt. Dat loshangende stukje wat er aan vast zit (zat) is afgebroken. Misschien dat ik nog wel een oud pentium 1 beugeltje heb. Dat werkt ook wel. Of weet misschien iemand waar ik deze los kan kopen. Jullie zullen wel denken; wat is dat in godsnaam voor een prutser. Maar op de een of andere manier is het bij mij regelmatig zo dat wat mijn ogen zien dat slopen me klauwen.

Verwijderd

Ik heb een AMD 1400 met een Thermaltake Dragon III (7000 rpm), komt met dit weer op 37 graden idle en 40 stressed....erg mooi dus. Alleen een pokke herrie niet te geloven...lijkt wel een boeing 747 :(
Wie weet of de Spire 5E33B3 (recommended by AMD) ook de proc kan koelen en dan wel zonder die herrie ??

Ook heb ik goeie kast koeling + AS pasta gebruikt...... *D

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb een spire full copper en die doet het goed mits je een goede airflow hebt.
Idle 50, Stressed 54°, op zich wel warm maar het is echt wel okay.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Daacuso
Op dinsdag 31 juli 2001 15:37 schreef binknl het volgende:

Ook heb ik goeie kast koeling + AS pasta gebruikt...... *D
Misschien een beetje (heel erg) off topic, maar wisten jullie trouwens dat ze hittegeleidende pasta ook bij de reguliere autohandelaar/schadehersteller gebruiken. Misschien handig voor diegenen die daar contacten hebben.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 15:50 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Misschien een beetje (heel erg) off topic, maar wisten jullie trouwens dat ze hittegeleidende pasta ook bij de reguliere autohandelaar/schadehersteller gebruiken. Misschien handig voor diegenen die daar contacten hebben.
Ik weet nou niet of dat de goede pasta is om er op te smeren....

Of dat nou scheelt, ordinaire witte van 5 piek per tube of AS voor een geeltje per druppel, is discutabel.
(Hier niet dus)
Maar er moet wel WAT tussen ja.
:+

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 15:32 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Dat ziet er wel wreed uit. Alleen een klein probleempje ik heb het bevestigingsklemmetje gesloopt. Dat loshangende stukje wat er aan vast zit (zat) is afgebroken. Misschien dat ik nog wel een oud pentium 1 beugeltje heb. Dat werkt ook wel. Of weet misschien iemand waar ik deze los kan kopen. Jullie zullen wel denken; wat is dat in godsnaam voor een prutser. Maar op de een of andere manier is het bij mij regelmatig zo dat wat mijn ogen zien dat slopen me klauwen.
Voor dat klemmetje kun je Comptechworld of OC shop wel proberen, maar als je er niets anders te bestellen hebt zal dat financieel wel weer tegen vallen...

http://www.comptechworld.nl
http://www.oc-shop.nl

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 15:40 schreef Dinictus het volgende:
Ik heb een spire full copper en die doet het goed mits je een goede airflow hebt.
Idle 50, Stressed 54°, op zich wel warm maar het is echt wel okay.
AS pasta gebruikt ?? Eigenlijk wel een beetje heet die 54 graden....niet zo best voor de performance
Pagina: 1