PC bouwen voor 3D-art

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamble
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-05 10:19
Ik ben al een tijdje bezig met 3D-art, maar ben nu op het punt gekomen dat mijn MacBook het echt allemaal niet meer trekt.
Om die reden wil ik een PC gaan bouwen. Iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan.

De PC moet gemakkelijk Autodesk Maya, ZBrush, Substance Painter e.d. kunnen draaien.
Daarnaast wil ik door het aanschaffen van deze PC ook beginnen met gamen op PC.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf al research gedaan en heb op basis daarvan onderstaande lijst van onderdelen verzameld.
Wat vinden jullie van deze samenstelling icm de werkzaamheden die verricht moeten worden? Passen de onderdelen goed bij elkaar?

Processor: Intel Core i7-9700K
Moederbord: Gigabyte Z390 Aorus PRO
Werkgeheugen: Corsair Vengeance CMW32GX4M2C3200C16 32 GB DDR4 3200 MHz (2 x 16 GB)
Koeling: NZXT Kraken x62
Videokaart: Gigabyte GeForce RTX 2080 Gaming OC
SSD: Samsung 860 EVO 1TB
Voeding: Corsair RM650x
Behuizing: NZXT H700 Zwart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 23:23
Ziet er prima uit, zal alleen persoonlijk wel de SSD misschien verplaatsen met een m.2 van kingston: pricewatch: Kingston A2000 1TB

Heeft bijna dezelfde prijs maar een stuk snellere read/write. Dat gaat goed helpen met het snel opslaan van jouw projecten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyDon op 21-10-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamble
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-05 10:19
Thanks! Ik heb de Kingston even vergeleken met de 860 EVO en de Kingston komt er inderdaad op veel vlakken beter uit. De Kingston heeft de Samsung vervangen in de set-up. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een Ryzen 7 3700X is krachtiger dan een i7 9700K. Dat niet een betere optie?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@-The_Mask- heeft een punt. Die 3700X lijkt singlethreaded niet onder te doen voor de 9700K; dus met die apps werken zal even goed gaan. En met multithreaded dingen als renderen is die 3700X dan sneller.
9700K lijkt me vooral nog leuk als je echt flink gaat overclocken voor de singlecore snelheid..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
En je kunt er volgende maand ook een dubbel zo krachtige CPU plaatsen, de Ryzen 9 3950X en in de toekomst een nog iets snellere CPU.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1