Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medion ms 7728 ver 2.0 kom niet in bios

Pagina: 1
Acties:

• MikaSlot
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-04-2023
Hallo medetweakers,
Een vraagje ik heb laatst een moederbord van medion de ms 7728 ver 2.0 gekocht via marktplaats heb ik een i3 2120 opgezet werkt maar als ik hem opstart blijft hij eerst 2 minuten op het scherm medion onder staat dan waar ik op moet drukken voor bios en boot
Als ik op delete druk voor de bios werkt niet maar als ik 2 minuten wacht gaat hij naar Windows is er een manier om in de bois te komen zo niet een manier dat ik dat medion logo 2 seconden zie ipv 2 minuten na 3 keer piepen start volgens mij kom ik wel inde bios want als ik op escape druk als ik het zwarte scherm heb en dan enter ga ik naar Windows maar ik heb geen beeld als videokaart heb ik de gtx 750ti van gainward heb via mini hdmi geprobeert en via vga windowsAfbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/b7aodzuk.jpg
Samengevat ik kom niet in bios
Graag zie ik een antwoord
Groeten Mika
https://www.mupload.nl/img/b7aodzuk.jpg

Bij de afbeelding zie je het scherm wat ik 2 minuten krijg

[ Voor 13% gewijzigd door MikaSlot op 21-10-2019 14:55 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Met een PS/2 toetsenbord proberen, USB toetsenborden werken niet altijd tijdens de POST (tenzij je zelf 'Legacy USB Support' in de BIOS aanzet, moet je er uiteraard wel eerst inkomen).

• MikaSlot
Gebrobeert maar ik krijg dan een zwart scherm net zoals bij het usb toetsenbord...

• MikaSlot
Maar als ik dan op escape en enter druk gaat hij naar Windows ik krijg de bois gewoon niet te zien...

• MikaSlot
Ik heb als videokaart een gtx 750 ti van gainward..

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11 15:28
Wat heb je nog meer geprobeerd? Voor we het hele rijtje af gaan. Bijv:
werkt het met de originele CPU wel?
Alle andere randapparatuur los? (Geen dongels van bijv een draadloos toetsenbord/muis er in)
etc
etc

Overigens wordt het gewaardeerd als je je laatste post aanpast (Edit knop rechtsboven), i.p.v elke wijziging in een nieuwe post te plaatsen.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 13:57
@MikaSlot Misschien even op edit klikken als je iets wilt toevoegen aan je opmerking, ipv 3 reacties te posten.

Wat je kunt proberen is misschien de bios eens te resetten.
Blijkbaar (heb even gegoogled) en zit er onder de cool element onder in een groene jumper. Trek even de stroom van je pc zet die jumper om, zet de jumper terug en start dan nogmaals op (mogelijk dat de stappen iets anders moeten, maar is even uit mijn hoofd). Je Bios wordt gereset en moet dan met een melding komen dat je de bios opnieuw moet instellen.

Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/323399344474_/MSI-Advent-MS-7728-Ver-20-MicroATX-LGA1155.jpg

• MikaSlot
ge-flopt schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:38:
@MikaSlot Misschien even op edit klikken als je iets wilt toevoegen aan je opmerking, ipv 3 reacties te posten.

Wat je kunt proberen is misschien de bios eens te resetten.
Blijkbaar (heb even gegoogled) en zit er onder de cool element onder in een groene jumper. Trek even de stroom van je pc zet die jumper om, zet de jumper terug en start dan nogmaals op (mogelijk dat de stappen iets anders moeten, maar is even uit mijn hoofd). Je Bios wordt gereset en moet dan met een melding komen dat je de bios opnieuw moet instellen.

[Afbeelding]
Wat bedoel je het pinnetje eruit aanzetten uitzetten en het pinnetje er weer in?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:59
CMOS batterij er een minuutje uithalen zodat het bios zich reset naar default.
Verder alle opslag loskoppelen zodat daar niet automatisch naar opgestart kan worden.

• MikaSlot
Uszka schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:03:
CMOS batterij er een minuutje uithalen zodat het bios zich reset naar default.
Verder alle opslag loskoppelen zodat daar niet automatisch naar opgestart kan worden.
Jammer genoeg niet gewerkt..

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:03

Technomania

Huiskamer verslaafde.

MikaSlot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Jammer genoeg niet gewerkt..
Had je wel je netsnoer losgekoppeld?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• MikaSlot
Technomania ® schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Had je wel je netsnoer losgekoppeld?
Ik heb het batterijtje eruit gehaald alle sata kabels eruit en aangezet 3 minuten gewacht kreeg scherm met ytjes toen weer uitgezet batterij erin gedaan en sata kabels erin en weer aangezet 2 minuten wachten en zwart scherm of 2 minuten wachten en Windows als ik niet op delete druk...
Maar volgens mij is het probleem dat ik het beeld in de bios niet zie want als ik escape enter doe als ik het zwarte beeld heb dan gaat hij Windows booten...

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 22:49

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

MikaSlot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:57:
[...]

Ik heb het batterijtje eruit gehaald alle sata kabels eruit en aangezet 3 minuten gewacht kreeg scherm met ytjes toen weer uitgezet batterij erin gedaan en sata kabels erin en weer aangezet 2 minuten wachten en zwart scherm of 2 minuten wachten en Windows als ik niet op delete druk...
Maar volgens mij is het probleem dat ik het beeld in de bios niet zie want als ik escape enter doe als ik het zwarte beeld heb dan gaat hij Windows booten...
Dat beantwoord de vraag niet ;)
Heb je de stekker uit het stopcontact gehaald voor je de battery eruit ging halen?
Overigens verbaasd mij dit niet, Medion mag graag " moeilijke" bordjes maken. :D
Wat voor cpu zat er eerst in?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 11:19

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

evilweed schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:35:
[...]

Heb je de stekker uit het stopcontact gehaald voor je de battery eruit ging halen?
Overigens verbaasd mij dit niet, Medion mag graag " moeilijke" bordjes maken. :D
ff kapen:
Ik vermoed een i3 2130 ipv i3 2120. Let op -30 ipv -20.

Aangezien Windows wel werkt...kan je wel via menu "Herstelopties"van Windows 8.1 naar BIOS komen.
Bij herstelopties moet je naar "Geavanceerde opstartacties". Klik op "Opnieuw opstarten". Daarna kom je in een scherm waarbij je "UEFI Firmware Settings" kan aanklikken. Tadaah je bent in BIOS.

Volgens mij is dit nog wel de Medion met BIOS en niet met UEFI. :X

Ik hoop dat dit jou ook helpt. Dit is ook een MS 7728 2.0
GTX1060 werkt niet in Medion

[ Voor 35% gewijzigd door MedionAkoya op 21-10-2019 20:08 ]

Trein?

• MikaSlot
MedionAkoya schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:57:
[...]

ff kapen:
Ik vermoed een i3 2130 ipv i3 2120. Let op -30 ipv -20.

Aangezien Windows wel werkt...kan je wel via menu "Herstelopties"van Windows 8.1 naar BIOS komen.
Bij herstelopties moet je naar "Geavanceerde opstartacties". Klik op "Opnieuw opstarten". Daarna kom je in een scherm waarbij je "UEFI Firmware Settings" kan aanklikken. Tadaah je bent in BIOS.

Volgens mij is dit nog wel de Medion met BIOS en niet met UEFI. :X

Ik hoop dat dit jou ook helpt. Dit is ook een MS 7728 2.0
GTX1060 werkt niet in Medion
Het is wel de i3 2120 maar waar kan ik Windows 8 downloaden?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je het al eens geprobeerd met de onboard graphics? Deze bordjes staan erom bekend om moeilijk te doen met videokaarten die niet origineel geleverd zijn.

• MikaSlot
Kaalus schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:35:
Heb je het al eens geprobeerd met de onboard graphics? Deze bordjes staan erom bekend om moeilijk te doen met videokaarten die niet origineel geleverd zijn.
Er zit geen vga of dvi poort op...

• MikaSlot
evilweed schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:35:
[...]

Ja ik had de stekker eruit gehaalt

• MedionAkoya

MedionAkoya

MikaSlot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:24:
[...]

Het is wel de i3 2120 maar waar kan ik Windows 8 downloaden?
Met Windows 10 werkt het ook.
Wat wil je eigenlijk in de BIOS doen?

Trein?

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Als je POST 2 minuten (wel érg lang overigens) duurt, gaat er gewoon iets fout. Kan wel degelijk een probleem zijn met een stuk hardware (videokaart bijvoorbeeld) die niet goed herkent word. Ja, hij boot en geeft beeld, maar het is geen originele Medion GPU (videokaart met Medion firmware).

Heb je nergens een scherm met een VGA aansluiting die je even kan gebruiken zodat je de onboard graphics kan gebruiken en dus starten zonder de GeForce?

• MikaSlot
Nemesizz schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:27:
Als je POST 2 minuten (wel érg lang overigens) duurt, gaat er gewoon iets fout. Kan wel degelijk een probleem zijn met een stuk hardware (videokaart bijvoorbeeld) die niet goed herkent word. Ja, hij boot en geeft beeld, maar het is geen originele Medion GPU (videokaart met Medion firmware).

Heb je nergens een scherm met een VGA aansluiting die je even kan gebruiken zodat je de onboard graphics kan gebruiken en dus starten zonder de GeForce?
Het moederbord heeft geen vga of dvi...

• MikaSlot
MedionAkoya schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Met Windows 10 werkt het ook.
Wat wil je eigenlijk in de BIOS doen?
De opstarttijd minder proberen te maken...
Maar hoe moet je het in Windows 10 doen?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

MikaSlot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:33:
[...]

De tijd voor de POST (totdat Windows gaat starten) ga je niet met een instelling verkorten op een OEM moederbord. Medion heeft toch alle opties dichtgebouwd. Dit is geen standaard MSI bord met volledig MSI BIOS.

Kennelijk is er een onderdeel die het proces vertraagt, meestal de videokaart. Probeer een oudere videokaart.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MikaSlot
nelizmastr schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:49:
[...]

De tijd voor de POST (totdat Windows gaat starten) ga je niet met een instelling verkorten op een OEM moederbord. Medion heeft toch alle opties dichtgebouwd. Dit is geen standaard MSI bord met volledig MSI BIOS.

Kennelijk is er een onderdeel die het proces vertraagt, meestal de videokaart. Probeer een oudere videokaart.
Ik heb de videokaart die in de medion zit heb ik even getest op een Asus moederbord maar daar doet hij het gewoon...
Oudere videokaarten heb ik niet

• MedionAkoya

MedionAkoya

MikaSlot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:33:
[...]

BIOS van Medion-moederborden zijn aardig dichtgetimmerd.
Wat handig is om "Quiet Boot" uit te zetten. tenminste als dat tussen staat in BIOS.

Bij het opstarten zie geen Medion-logo maar een reeks regels met checks. Ergens mislukt de check telkens, waardoor ie net zo lang herhaald tot de check gelukt is.

Je bent niet de enige met melding met 3 piepjes:
https://www.gutefrage.net/frage/bios-ms7728

[ Voor 15% gewijzigd door MedionAkoya op 21-10-2019 21:56 ]

Trein?

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

MikaSlot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:52:
[...]

Ik heb de videokaart die in de medion zit heb ik even getest op een Asus moederbord maar daar doet hij het gewoon...
Oudere videokaarten heb ik niet
Medion werkt mensen actief tegen eigen onderdelen te gebruiken. Kan dus zijn dat de BIOS je videokaart niet goed ondersteunt. Het is niet zo dat als het past het ook werkt en dat als een kaart op een Asus bord werkt, deze ook werkt op een HP of Medion.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MedionAkoya

MedionAkoya

Videokaarten zijn berucht maar dat is niet bij alle Medions. Ligt ook aan de versie met BIOS, de versie met UEFI is minder streng.

Bij Medion kan je alles vervangen, behalve de videokaarten. Dat lukt niet altijd. :D
De CPU's ook niet altijd. Maar dat ligt meer aan de ondersteunde generatie:
Een i3 3220 zou bijv. niet lukken maar een i3 2120 weer wel.

Ik heb SSD vervangen= gelukt
Ik heb RAM vervangen= gelukt
Maar een videokaart heb niet gedaan, na alle wisselvallige verhalen heb ik het niet geprobeerd.

Trein?

• MikaSlot
nelizmastr schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:55:
[...]

Medion werkt mensen actief tegen eigen onderdelen te gebruiken. Kan dus zijn dat de BIOS je videokaart niet goed ondersteunt. Het is niet zo dat als het past het ook werkt en dat als een kaart op een Asus bord werkt, deze ook werkt op een HP of Medion.
Wat is de beste oplossing een ander moederbord of videokaart

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

MikaSlot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

Wat is de beste oplossing een ander moederbord of videokaart
Ander bord. Die Medion troep uit dit tijdperk moet me m.i. vermijden. Zo duur zijn standaard H61 bordjes niet meer.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

MikaSlot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Het moederbord heeft geen vga of dvi...
Excuus, ging er vanuit dat het model moederbord was op de foto eerder in dit topic.
Maar ik zie dat de Medion variant inderdaad geen onboard graphic poorten heeft (de standaard MSI wel).

Dan gaat het inderdaad niet.
Pagina: 1