Extern bureaublad met VPN client

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Beste forummers,

Ik heb een Windows PC die verbonden is met een VPN router (ingesteld als VPN client met ExpressVPN). Alle apparaten via die router lopen dus via ExpressVPN.

Als ik deze PC nu via extern bureaublad wil gebruiken op een PC buiten het netwerk dan lukt dit enkel als de VPN uit staat.
Wanneer de ISP dus het IP-adres uitgeeft dan werkt het wel.
Loopt het via het IP-adres van de VPN client dan lukt het niet om te verbinden via extern bureaublad.

Kan iemand mij helpen dit te realiseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is het verschil (niet theoretisch maar in de praktijk!) tussen het uitdelen van de IP-adressen door de 'ISP' en EspressVPN? Heb je het daar over LAN of WAN-adressen?

En hoe is die RDP van buiten bereikbaar gemaakt dan? Gewoon via port forwarding op de router? Forward je wel naar het juiste interne adres? Overigens is het direct publiek bereikbaar maken van RDP niet aan te raden omdat dit flinke beveiligingsissues kent.

Misschien kun je even wat beter schetsen van hoe de situatie er nu uitziet en wat het effect is van de VPN uitschakelen.

Mijn eerste gevoel zegt dat je gewoon met die VPN-verbinding moet verbinden om (veilig) de RDP te benaderen. Maar ik weet niet of je vanaf buiten op hetzelfde ExpressVPN-netwerk kunt verbinden.

Heb je trouwens hier al naar gekeken? https://www.expressvpn.co...ing/remote-access-router/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
intern IP gebruiken van je computer lokaal.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
WeHoDo schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:45:
intern IP gebruiken van je computer lokaal.
Hoi,

Dat is een intern LAN IP..
Dan weet 'het internet' op de remote locatie toch niet naar welke internetverbinding/apparaat hij moet verbinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
Room42 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:44:
Wat is het verschil (niet theoretisch maar in de praktijk!) tussen het uitdelen van de IP-adressen door de 'ISP' en EspressVPN? Heb je het daar over LAN of WAN-adressen?

En hoe is die RDP van buiten bereikbaar gemaakt dan? Gewoon via port forwarding op de router? Forward je wel naar het juiste interne adres? Overigens is het direct publiek bereikbaar maken van RDP niet aan te raden omdat dit flinke beveiligingsissues kent.

Misschien kun je even wat beter schetsen van hoe de situatie er nu uitziet en wat het effect is van de VPN uitschakelen.

Mijn eerste gevoel zegt dat je gewoon met die VPN-verbinding moet verbinden om (veilig) de RDP te benaderen. Maar ik weet niet of je vanaf buiten op hetzelfde ExpressVPN-netwerk kunt verbinden.

Heb je trouwens hier al naar gekeken? https://www.expressvpn.co...ing/remote-access-router/
Als ik de VPN op mijn thuisrouter uitschakel dan kan ik wel remote verbinden middels het ISP IP-adres....
Wat ik bedoel met het verschil tussen ISP IP en VPN provider IP adres. Op die laatste zitten toch heel veel mensen via hetzelfde IP-adres te werken....
En ISP adres is toch uniek, wordt toch maar aan één klant toegekend.....of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06
Op je VPN-router is de default route ingesteld naar je VPN-verbinding. Alleen het verkeer naar je VPN-provider verloopt via de 'reguliere' uplink via een static route die tijdens het opbouwen van de verbinding dynamisch wordt aangemaakt.

Wat je router moet doen is de inkomende (rechtstreekse) verbindingen markeren zodat de geretourneerde packets ook rechtstreeks via de uplink gaan en niet via de VPN. Een soort static route naar je VPN-client, maar dan per connectie.

De implementatie hiervan is afhankelijk van het model/type router.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
nescafe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:55:
Op je VPN-router is de default route ingesteld naar je VPN-verbinding. Alleen het verkeer naar je VPN-provider verloopt via de 'reguliere' uplink via een static route die tijdens het opbouwen van de verbinding dynamisch wordt aangemaakt.

Wat je router moet doen is de inkomende (rechtstreekse) verbindingen markeren zodat de geretourneerde packets ook rechtstreeks via de uplink gaan en niet via de VPN. Een soort static route naar je VPN-client, maar dan per connectie.

De implementatie hiervan is afhankelijk van het model/type router.
Dat klinkt logisch...
Kun je me daarbij helpen, want heb echt geen idee hoe dat gaat....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06
Ik heb ook geen idee hoe dat op jouw specifieke merk/model VPN-router gaat..

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 19:32
Volgens mij is ExpressVPN een gratis dienst je komt als je met de VPN verbindt dus niet je 'thuis' netwerk uit. Als je dit wilt zal je op je router of apart kastje thuis een VPN server moeten installeren.

Daarnaast, zet a.u.b. z.s.m. die portforwarding van je RDP uit, dit is zo ongeveilig als de pest namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
!GN!T!ON schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:27:
Volgens mij is ExpressVPN een gratis dienst je komt als je met de VPN verbindt dus niet je 'thuis' netwerk uit. Als je dit wilt zal je op je router of apart kastje thuis een VPN server moeten installeren.

Daarnaast, zet a.u.b. z.s.m. die portforwarding van je RDP uit, dit is zo ongeveilig als de pest namelijk.
ExpressVPN is zeker geen gratis dienst. Het is de best geteste, betaalde VPN dienst die er is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Jorn23 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

ExpressVPN is zeker geen gratis dienst. Het is de best geteste, betaalde VPN dienst die er is..
Excuus, je hebt gelijk. Hoe heb je je VPN nu ingesteld? Zoals ik het op de website lees zijn er twee manieren. Één is als een soort proxy waar je op een Extern IP (van ExpressVPN) uitkomt op het internet, dit bijvoorbeeld om Amerikaanse Netflix te kunnen kijken of Country filters te omzeilen.

Ze bieden ook een optie om een VPN op te zetten naar je router, dit is waar jij graag wilt als ik je goed begrijp. Dan bouw je een tunnel op je naar thuisrouter, heb je toegang tot je apparaten thuis, en surf je het internet vanuit je thuis (ISP) ip, alsof je aan je eigen thuis wifi hangt dus.

Op de gelinkte pagina staat zo te zien een stappenplan die je kan uitvoeren om dit op je eigen router in te stellen. Dit verschilt per Router namelijk, en je Router moet wel VPN ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
Hoi, ik wil beide, dus VPN client op mijn router thuis, wat ik al heb. En dan daarnaast een VPN naar mijn eigen thuisnetwerk....

Kan dat? Dus wanneer ik op afstand verbind, dat mijn thuisnetwerk ook verbonden is met ExpressVPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:48
Je hebt dus een vpn dienst bij ExpressVPN en laat daar al je verkeer overheen lopen Why? Hierop ga je nooit je thuisnetwerk kunnen bekijken aangezien je geen portforwarding kan doen voor het ip wat je daar krijgt. Je zal dus thuis een VPN server moeten gaan draaien (raspberry + openvpn bijvoorbeeld.) wil je veilig bij je thuis netwerk kunnen (blijf ook vooral weg van PPTP vpn verbindingen)

Daarnaast is het open zetten van een RDP host naar het internet is vragen om 1001 problemen en zou ik zeker niet aanraden. Gebruik hier altijd een VPN voor (zoals uitgelegd in bovenstaand)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
HKLM_ schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:34:
Je hebt dus een vpn dienst bij ExpressVPN en laat daar al je verkeer overheen lopen Why? Hierop ga je nooit je thuisnetwerk kunnen bekijken aangezien je geen portforwarding kan doen voor het ip wat je daar krijgt. Je zal dus thuis een VPN server moeten gaan draaien (raspberry + openvpn bijvoorbeeld.) wil je veilig bij je thuis netwerk kunnen (blijf ook vooral weg van PPTP vpn verbindingen)

Daarnaast is het open zetten van een RDP host naar het internet is vragen om 1001 problemen en zou ik zeker niet aanraden. Gebruik hier altijd een VPN voor (zoals uitgelegd in bovenstaand)
Dank voor je reactie.

Zo is ook zoals ik het zou willen. Die VPN via ExpressVPN heb ik om mijn eigen thuisnetwerk/verkeer te beschermen voor buiten.
Daarnaast wil ik het liefst een VPN server op m'n eigen netwerk instellen, maar de ExpressVPN verbinding behouden, anders is m'n eigen netwerk onbeveiligd.

Is het mogelijk beide in te stellen? Ik heb namelijk een client optie en een server optie in mijn router.
Heb weleens geprobeerd om de server te configureren, poort 1194, maar ik kon hem niet benaderen. Iemand die daarbij wil helpen?

En klopt het nu dat het ExpressVPN IP-adres toegewezen wordt aan heel veel klanten of zijn dat unieke IP adressen, ofwel voor elke klant een andere....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:48
Hoe kom je erbij dat je Express VPN nodig hebt om je eigen netwerk te beschermen, omdat het anders “onbeveiligd” is. Beveiligen waartegen? De stichting Brein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
Diensten als expressvpn hebben toch wel enige voordelen.....
Anonimiteit, diverse servers, internetverkeer niet te achterhalen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:48
Jorn23 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:17:
Diensten als expressvpn hebben toch wel enige voordelen.....
Anonimiteit, diverse servers, internetverkeer niet te achterhalen, etc.
Hoe weet je dat? Je tunnelt nu dus als je verkeer over een gratis vpn dienst. Voor niets gaat de zon op :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HKLM_ schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 05:24:
[...]

Hoe weet je dat? Je tunnelt nu dus als je verkeer over een gratis vpn dienst. Voor niets gaat de zon op :P
Koffie gehad? 8)

@Jorn23

Wat je wilt is dat je bij je computer kan komen wanneer de VPN aanstaat, dat is op zich ook wel logisch dat je dat wilt.

Makkelijkste is als je tunnelt naar je router vanuit een publiek netwerk (dat is ook best wel veilig, alleen iets meer latency). Je wilt dan dat je router je externe computer toevoegt aan je lokale netwerk.

Als je laat weten welke router je hebt kunnen we je wellicht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
HKLM_ schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 05:24:
[...]

Lees even de hele thread als je iets wil roepen. Hij heeft al gezegd " ExpressVPN is zeker geen gratis dienst. Het is de best geteste, betaalde VPN dienst die er is.."

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
@OP welk merk en type router heb je? poort 1194 klinkt als een openVPN server, heb je dat ergens zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
winwiz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 05:39:
[...]

Lees even de hele thread als je iets wil roepen. Hij heeft al gezegd " ExpressVPN is zeker geen gratis dienst. Het is de best geteste, betaalde VPN dienst die er is.."
Dank hiervoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
!GN!T!ON schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:09:
@OP welk merk en type router heb je? poort 1194 klinkt als een openVPN server, heb je dat ergens zien staan?
Klopt, ik heb de ASUS RT-AC58U. Deze heeft een ingebouwde VPN server en client.
Poort 1194 wordt inderdaad gebruikt door OpenVPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn23
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 05:34:
[...]

Koffie gehad? 8)

@Jorn23

Wat je wilt is dat je bij je computer kan komen wanneer de VPN aanstaat, dat is op zich ook wel logisch dat je dat wilt.

Makkelijkste is als je tunnelt naar je router vanuit een publiek netwerk (dat is ook best wel veilig, alleen iets meer latency). Je wilt dan dat je router je externe computer toevoegt aan je lokale netwerk.

Als je laat weten welke router je hebt kunnen we je wellicht helpen.
Superfijn....
Ik heb de ASUS RT-AC58U. Deze heeft een ingebouwde VPN server en client.
Alleen wil ik eigenlijk op zowel het externe netwerk (mijn thuisnetwerk dus) én de lokale computer op afstand verbinding blijven houden ook via de VPN tunnel van ExpressVPN. Of in ieder geval binnen het thuisnetwerk dat ExpressVPN actief blijft...
En dan wil ik met de lokale computer op afstand een veilige VPN tunnel kunnen opzetten met mijn eigen VPN server op de router thuis....zodat ik op mijn eigen netwerk kan....

Snap je hoe ik het bedoel?

Groet,

Jorn

Wil je voortaan reageren op meerdere personen in één post? Meerdere posts onder elkaar plaatsen is niet gewenst.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 22-10-2019 11:00 ]

Pagina: 1