Toon posts:

Linux Mandrake 7.?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb op 2 verschillende machines mandrake geinstalleerd om eens te kijken wat het is en of ik er wat mee kan... Nu heb ik bij allebei hetzelfde probleem, nl. dat ik geen desktop krijg te zien, maar gewoon in de shell (?) kom. Ik ben nog niet zo ver dat ik meteen weet waarin het zit, daarom zeg ik: "HELP !!!". Iemand enig id ? Heb Xconfigurator al geprobeerd, maar het lijkt erop dat ie het een en ander mist ofzo ...

Nogmaals, ik heb 2 verschillende compies gebruikt:
- AMD K7 Classic 600 Mhz (niet oc-ed)
- en een Intel Celeron 566 Mhz (niet oc-ed)

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
volgens mij had je bij de installatie op moeten geven of je de grafische schil wilt gebruiken, maar dat weet ik niet zeker want ik gebruik alleen versie 8 (overigens errug geweldig).
Probeer het commando linuxconf eens, volgens mij kan je hier opgeven dat het automatisch grafisch wordt gestart

You thought your secrets were safe. You were wrong

Verwijderd

in /etc/inittab kun je het default runlevel aangeven, deze staat op 3 en moet 5 zijn. (deze moet je editen als root, je kunt bv. 'pico' of iets deregelijks als teksteditor gebruiken).

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
gebruik runlevel 5 == multiuser + X

kun je ergens in drakconf instellen (maar ik weet niet meer waar). Of je edit /etc/inittab en veranderd de regel met daarin initdefault:
code:
1
2
is:3:initdefault:
   ^ runlevel waarin je sysje opstart

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
:)

Verwijderd

Hmm startx intypen ....... Dan krijg je die grafische shell

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

wat is er mis met een gewone shell? :)

\o/

Verwijderd

Topicstarter
1. startx doet niets bij mij
2. vind desktop mooier...
3. ik ben dus niet zo thuis met linux omdat ik eens wou kijken wat het is. Maar ik zal het eens gaan proberen met dat editen...

in ieder geval alvast bedankt voor jullie tips. Als jullie er nog wat hebben graag dan ?

Bij de installatie sloeg tie trouwens de DrakX config over.., vond t wel een beetje raar

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

startx doet niets?
Zelfs geen foutmelding?

Probeer eens XFdrake, daarmee kun je X configureren.
Pagina: 1