Toon posts:

100 mb netwerk maar pompt maar 4 mb per sec...

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
over.

Dit is toch eigelijk veels te langzaam? Ik gebruik een hub die 10/100 mb is en natuurlijk straight netwerk kabels.

Mijn systemen

Amd 1,4 ghz
Epox 8KHA
256 mb ram
Realtrek 100 mb netwerk kaartje

Pentium 500
MSI 6163
256 mb ram
Unex 100 mb netwerk kaartje

Pentium 233
Een of ander vaag moederbord
64 mb ram
Realtrek 100 mb netwerk kaartje

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Hoicks

Techno!

Heb je de netwerkkaarten wel ingesteld op halfduplex?

Dit heeft namelijk te maken met de rekenkracht v/d cpu die misschien teveel moet doen als ie op full duplex staat.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

klopt wel hoor....win 98 gaat niet zo hard...

vooral niet als het niet een supersnelle computer is..

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 13:57 schreef Hoicks het volgende:

Dit heeft namelijk te maken met de rekenkracht v/d cpu die misschien teveel moet doen als ie op full duplex staat.
Hmm waar stel je dan in?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
4mb is wel wat weinig, maar 100mbit is maar 12mb per seconde ong.. dus niet dat je denk dat je maar 4/100ste van de capaciteit hebt
je hebt dus 1/3

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 31 juli 2001 14:02 schreef Saus het volgende:
4mb is wel wat weinig, maar 100mbit is maar 12mb per seconde ong.. dus niet dat je denk dat je maar 4/100ste van de capaciteit hebt
je hebt dus 1/3
En dat is een normale waarde met Realtek kaartjes (Unex is ook met Realtek chipset geloof ik). Dus ik zou me nergens zorgen over maken. En anders dure 3Coms kopen.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

het is niet 100Megabyte
maar 100mbit !
dus het kan maar max 12mb/sec
ik heb thuis zelf ook een 100mbit netwerk en haal ook maar 4mb/sec
maar in benchmark progs zoals sisoft haal ik er 9-10

Verwijderd

En met 3 systemen is dat dus normaal. Als je nou een switch had dan had elke PC een eigen 100 mbit kanaal. Nu deel je dat met 3 computers.

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op dinsdag 31 juli 2001 14:02 schreef Saus het volgende:
je hebt dus 1/3
12 mb is THEORETISCH!!!!
met een goed netwerk haal je max 11 ofzo...
en met win 98 en unex nicjes haal je mischien de helft als je het goed instelt...
een switch zorgt trouwens wel voor een goeie snelheid :)

Verwijderd

100mbit netwerk heeft een maximale doorvoersnelheid van 12,5MB/s

Je zit momenteel op een 3de hiervan met een gewone HUB. Dit is nog niet zo slecht

Het maximum dat ik ooit gehaald heb was 8MB/s en dit was op een Full-duplex 100Mbit switch met 2 Full-SCSI PC's

Op een 10/100Mbit HUB denk ik dat de max ik gehaald heb ook een 4-5MB/s ook tussen 2 Full-SCSI PC's

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.

Ik hoef me dus niet zorgen over te maken dat het netwerk veels te traag is :)

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op dinsdag 31 juli 2001 14:08 schreef CaDax het volgende:
100mbit netwerk heeft een maximale doorvoersnelheid van 12,5MB/s

Je zit momenteel op een 3de hiervan met een gewone HUB. Dit is nog niet zo slecht

Het maximum dat ik ooit gehaald heb was 8MB/s en dit was op een Full-duplex 100Mbit switch met 2 Full-SCSI PC's

Op een 10/100Mbit HUB denk ik dat de max ik gehaald heb ook een 4-5MB/s ook tussen 2 Full-SCSI PC's
ik heb nu met 2 'normale' pc's 100 mbit nics en 100 mbit switch 9,9 mb/s met een 700 mb bestand gehaald :)
dat vonnik toch wel heel errug netjes :)

Verwijderd

Bij een HUB moet je de snelheid delen door het totaal aantal gebruikte poorten.

Aangezien een HUB een soort COAX-segment in een doosje is, gaat de data van de verschillende poorten allemaal 'tegelijk' over één lijntje naar alle andere poorten.

Voor meer snelheid kun je een Switch neerzetten, die heeft dat probleem niet.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

He toch, wat jammer nou dat er zoveel zijn die 100 gewoon door 8 delen om van MBit MByte te maken.. Zeker nog nooit gehoord van Packet Headers, ACK en SYN packets etc etc..

als je tussen de 9 en de 10 MByte per seconde doorvoer haalt met goede ethernetkaarten en goede switch, mag je blij zijn.. 4MByte is niet verkeerd, zeg maar 50%. Kan ook aan de Hub liggen....

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Het ging toch om een HUB???
Ik denk dat daar de collisions het grootste probleem zijn bij redelijk intensief gebruik...

Heb zelf ook eens een RealTek kaartje gehad, was lekker goedkoop, maar kreeg wel BSOD's.. Daarna kaartje omgewisseld met een 3Com en draaien als een tierelier...

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 14:11 schreef AA het volgende:
ok bedankt.

Ik hoef me dus niet zorgen over te maken dat het netwerk veels te traag is :)
je netwerk is dus NIET veel te traag maar gewoon volgens de norm

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
1: een hub is BIJNA altijd half duplex

2: win9x/me heeft een BUTT ip stack. 4mb/sec is dan nog aardig. probeer het maar eens tussen 2 nt systemen, dan gaat het met max 9mb/sec (met full duplex)

3: vergeet niet dat tcp connection oriented is, dit betekend dus dat ie elke ingekomen packet beantwoord met een ACK(nowledge) packet terug. je ziet dus al dat met een half duplex het dan lang niet meer zo snel gaat en je dus collissions krijgt(zeker met meer dan 2 pc's op de hub.

Kortom het loopt wel aardig bij joe en full duplex werkt niet omdat je eeen hub hebt, neem dan een 8 poort 10/100 switch

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45

Dat werkt niet hij heeft een hub geen switch.

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op dinsdag 31 juli 2001 14:50 schreef LeNNy het volgende:

2: win9x/me heeft een BUTT ip stack. 4mb/sec is dan nog aardig. probeer het maar eens tussen 2 nt systemen, dan gaat het met max 9mb/sec (met full duplex)
full-duplex zorgt er niet voor dat je netwerk sneller wordt 1 kant op..
wel als je 2 kanten op data verstuurd....

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

full-duplex zorgt er niet voor dat je netwerk sneller wordt 1 kant op..
wel als je 2 kanten op data verstuurd....
Full duplex maakt je netwerk wel sneller. Voorbeeldje: Stel dat je een 100Mbit down en 10Mbit up datastroom hebt. Met full duplex haal je die 100Mbit down, met half duplex haal je 90Mbit down. (Deze getallen zijn alleen even als voorbeeld gebruikt.) Vooral bij servers merk je het, omdat die zowel een grote up- als downstream.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

klopt wel hoor, unex is ook realtek

en ik haal hier met een relatief goed netwerk, max 9 mb/s

intel pro100+ nic's 100Mb/FD
Nortel BAystack 450-24T Switch

• Adze
  • Laatst online: 14:51

Adze

CCNP !

Full duplex is niet echt een optie met een hubje...

• Adze
  • Laatst online: 14:51

Adze

CCNP !

Op dinsdag 31 juli 2001 14:06 schreef iman het volgende:
het is niet 100Megabyte
maar 100mbit !
dus het kan maar max 12mb/sec
ik heb thuis zelf ook een 100mbit netwerk en haal ook maar 4mb/sec
maar in benchmark progs zoals sisoft haal ik er 9-10
Jongens Jongens leer nou eens goed de afkortingen gebruiken

B (hoofdletter) = byte
b (kleine letter) = bit

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 16:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Bij transfers van snelle 7200rpm naar mijn 7200rpm raid haal ik vaak rond de 8-12Mb/s. Van een minder snelle pc haal ik 2-4Mb/sec. Hd snelheid lijkt de killing edge in deze situatie. Ik heb wel een full duplex switch liggen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

IK heb thuis 3 p.c met 100M/bits Realtek 8139 NIC en als ik een volle cd van 650MB copieer van de ene p.c. naar een andere p.c. dan doe ik daar +/- 2 minuten over.

dit vind ik wel redelijk.

suc6

Verwijderd

om je vraag goed te beantwoorden zou je ook de collision rate/s moeten bekijken, een half duplex verbinding is door de kwaliteit van de componenten zelf regulerend. maar 4mb per seconden is niet slecht voor de grap zou je ook b.v. voor microsoft networking netbeui kunnen proberen naast tcp/ip, tcp/ip heeft nogal een header overhead,

succes

p.s. vor de overige tweakers full duplex kun je alleen draaien als met actieve omponenten werkt, dus pc/pc (cross cable niet n-way, dus zelf aan zetten) of switch/pc (bij n-way switch gat dit geheel automatisch. en als we het over switches hebben laten we dan niet van realtec, unex of dat soort spul uitgaan, deze apparaten halen inderdaad point to opint een leuke doorvoer, maar ga dan ook niet meedere poorten vol belasten, deze dingen zijn alles behalve non blocking.
Pagina: 1