Laptop met admin-rechten verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-07 08:48
Mijn vraag

Ik heb een laptop liggen met Windows 10 erop geinstalleerd.

Dit betreft een oude laptop van mijn vriendin die ze van haar ex-werkgever mocht houden i.v.m. overagaan op nieuwe laptops.

Ik wil deze laptop een fabrieksherstel geven, met een schone Windows installatie.

Dit gaat echter niet zonder admin-rechten, en ik heb het paswoord niet. Paswoord opvragen is niet mogelijk, de betreffende werkgever bestaat niet meer.

Kunnen jullie mij helpen?

Beste antwoord (via ArnoldSmiley op 29-10-2019 11:44)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je wilt helemaal geen fabriekslaptop hebben met alle bloatware er op. Je wilt lekker een schone Windows 10 hebben op die laptop, vervolgens al je eigen spullen daar op kunnen installeren. Dus even een Windows 10 USB installeer maken, opstarten vanaf de USB-stick, schijf formatteren, Windows installeren en gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Gewoon Media Creation Tool gebruiken.
En opstarten van USB en clean install doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ArnoldSmiley schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:23:
Mijn vraag

Ik heb een laptop liggen met Windows 10 erop geinstalleerd.

Dit betreft een oude laptop van mijn vriendin die ze van haar ex-werkgever mocht houden i.v.m. overagaan op nieuwe laptops.

Ik wil deze laptop een fabrieksherstel geven, met een schone Windows installatie.

Dit gaat echter niet zonder admin-rechten, en ik heb het paswoord niet. Paswoord opvragen is niet mogelijk, de betreffende werkgever bestaat niet meer.

Kunnen jullie mij helpen?
hmm volgens mij wil je wat meer dan schone install ?? anders -->
DarkSide schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:25:
Of je hangt de disk in een pc c.q sata to usb (10,- ) aan een pc om de data eraf te trekken.

maaruh merk/type enzo is anders wel relevant wil je gerichter hulp en een duidelijkere vraag "wat wil je nu doen" als dit je vraag niet beantwoord

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

DarkSide schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:25:
Dan hopen dat ze niet vanuit het bedrijf de bootvolgorde vastgezet hebben op HDD/SSD. Bij ons worden die namelijk via de BIOS vergrendeld op alleen opstarten op HDD/SSD.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

JohanKupers schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:54:
[...]

Dan hopen dat ze niet vanuit het bedrijf de bootvolgorde vastgezet hebben op HDD/SSD. Bij ons worden die namelijk via de BIOS vergrendeld op alleen opstarten op HDD/SSD.
reset bios ..(zie handleiding)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Zit er een TPM in? Heb je toegang tot de BIOS/UEFI? Het zou zomaar kunnen dat zelfs een externe re-install niet zomaar mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je fysiek toegang hebt tot het apparaat is zo'n beetje alles mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hoezo admin-rechten nodig? Je start gewoon op vanaf een USB-stick en wiped de disk.

Wat nog wel kan, dat je een wachtwoord nodig hebt om instellingen in de bios te kunnen veranderen. Als je geluk hebt, zijn er op internet tooltjes te vinden die aan de hand van het serienummer het wachtwoord kunnen genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
vso schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:52:

hmm volgens mij wil je wat meer dan schone install ?? anders -->
Ik wil de hele laptop helemaal zo hebben als ie van de fabriek afkomt, en dan alles netjes opnieuw installeren. Ik ga bovengenoemde dingen eens proberen, mocht dit niet lukken meld ik mij weer

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Je wilt helemaal geen fabriekslaptop hebben met alle bloatware er op. Je wilt lekker een schone Windows 10 hebben op die laptop, vervolgens al je eigen spullen daar op kunnen installeren. Dus even een Windows 10 USB installeer maken, opstarten vanaf de USB-stick, schijf formatteren, Windows installeren en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
sypie schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:36:
Klopt helemaal! Alleen hoe maak ik een Windows 10 USB installer stick? Kan je me daarbij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:44:
[...]

Klopt helemaal! Alleen hoe maak ik een Windows 10 USB installer stick? Kan je me daarbij helpen?
Het hulpbestand downloaden vanaf deze website op een andere PC, opstarten en de stappen volgen voor het creëren van een USB stick. Zie voor een beschrijving de tweede optie op die pagina.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanKupers op 29-10-2019 12:07 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ga er gelijk mee aan de slag
Pagina: 1