Utrecht25 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:44:
Het gaat om de vermeende dieven.
“Naar mijn mening hebben die 2 personen geen recht van spreken, tenzij ze heel goed uit kunnen leggen waarom ze daar zijn. Enig recht op privacy hebben ze wat mij betreft daarmee al opgegeven.”
Ik vond het een goeie discussie hierboven, echter ook dieven hebben en houden rechten, dat is toch algemeen bekend.
Of de beelden onherkenbaar genoeg zijn zou de politie of rechter een uitspraak over moeten doen, ik vermoed echter van niet .
Ik stel voor dieven onherkenbaar te maken, anders maak je tweakers aansprakelijk .
Ik vind overigens de opmerking dat ik de dief dan zou moeten zijn, wel tweakers onwaardig.
Het probleem van heden ten dage... daders die de keuze hebben om slachtoffer te worden...
En nog erger, mensen zoals @
Utrecht25 die het om welke reden dan ook mogelijk maakt.
Op de foto is te zien dat de heren aan een fiets zitten.. is het hun fiets ? geen probleem toch ?
Is het hun fiets niet ? tja.. beroepsrisico
Me dunkt dat de 2 heeren zich beter ZELF kunnen melden bij @
testmanager
En ja, ik weet dat je de openbare weg niet mag filmen, maar helaas brengt dat wel weer vervelende zaken met zich mee zoals : Enduro motor weggehaald, dader staat op beeld, zien hem al lopend door het beeld met de motor aan de hand ( welke achter slot en grendel stond ) richting de straat lopen via de carport, maar uit beeld en niet te zien dat hij de openbare weg op gaat... het antwoord van de politie was letterlijk : ja... tja.. hij loopt er niet mee de straat op ?