Vraag

• Twanvde
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 24-10-2019
Hoi!

Ik heb veel problemen met mijn voeding. Ik heb iedere keer als ik met m'n pc aan de slag ga, dat hij random uitvalt.
Ik denk dat dit komt door mijn voeding.
Het is erg gek, want ik kan gewoon normaal gamen, maar als ik iets importeer of download, dan vliegt mijn pc zo maar uit. Zou dit aan mijn voeding kunnen liggen?
Als dit eraan ligt, wat kan ik hieraan tegen doen?
Reacties zouden gewaardeerd worden.

Alvast bedankt,

Twan

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Wanneer de PC echt uit gaat, dus geen foutmelding, vreemd scherm of blauw scherm, dan is dit 9 van de 10x de voeding of anders te hoge temperaturen van de CPU of GPU. Indien de PC dus echt uitvalt en gamen wel goed gaat, dus hoge CPU en GPU temperaturen, dan zou ik gaan testen met een andere voeding.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:24
Twanvde schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:19:
Ik heb veel problemen met mijn voeding. Ik heb iedere keer als ik met m'n pc aan de slag ga, dat hij random uitvalt.
Ik denk dat dit komt door mijn voeding.
Het is erg gek, want ik kan gewoon normaal gamen, maar als ik iets importeer of download, dan vliegt mijn pc zo maar uit.
Dat is dan toch niet random als het alleen bij die twee taken gebeurt?
Zou dit aan mijn voeding kunnen liggen?
Zou kunnen maar ik betwijfel het. Denk eerder het moederbord. Welk merk en type moederbord heb je?
Als dit eraan ligt, wat kan ik hieraan tegen doen?
Testen met een andere voeding.
Moederbord testen wordt iets ingewikkelder.

• PilatuS
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:30:
[...]
Denk eerder het moederbord.
Ik ben heel benieuwd waarom je denkt dat als een PC uitvalt het aan het moederbord ligt ?

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-10 04:35

millman

6708Mhz @ -185c

importeren of downloaden is in ieder geval hardeschijf activiteit. Je kan eens kijken bij eventviewer en dan zowel application en/of system events wat er op dat moment gebeurd. staat daar echt niets dan is het waarschijnlijk de voeding. Anders kan je eens kijken of alle HDD's goed zijn (checkdisk). vertel eens wat over geheugengebruik? daar zou t ook nog kunnen zitten wellicht.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Uszka
PilatuS schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:33:
[...]

Ik ben heel benieuwd waarom je denkt dat als een PC uitvalt het aan het moederbord ligt ?
Van importeren en downloaden gaat een voeding niet over zijn nek.

• PilatuS
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:47:
[...]

Van importeren en downloaden gaat een voeding niet over zijn nek.
Het zou net een verkeerd piekje kunnen geven waardoor het mis gaat. Maar de vraag was waarom je aan het moederbord denkt ?

• Twanvde
Uszka schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:30:
[...]

Dat is dan toch niet random als het alleen bij die twee taken gebeurt?

[...]

Zou kunnen maar ik betwijfel het. Denk eerder het moederbord. Welk merk en type moederbord heb je?

[...]

Testen met een andere voeding.
Moederbord testen wordt iets ingewikkelder.
Ik heb een MSI MPG Z390 Gaming Plus moederbord.

• Twanvde
millman schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:46:
importeren of downloaden is in ieder geval hardeschijf activiteit. Je kan eens kijken bij eventviewer en dan zowel application en/of system events wat er op dat moment gebeurd. staat daar echt niets dan is het waarschijnlijk de voeding. Anders kan je eens kijken of alle HDD's goed zijn (checkdisk). vertel eens wat over geheugengebruik? daar zou t ook nog kunnen zitten wellicht.
Qua geheugengebruik heb ik een HDD en SSD. De HDD van 1TB, de SSD van 250 GB. RAM heb ik 16GB van Corsair. Ik gebruik mijn SSD alleen voor het opstarten van Windows en bijvoorbeeld Adobe paketten (zodat hij de zwaarste het snelste kan gebruiken).

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Twanvde schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:11:
[...]

Qua geheugengebruik heb ik een HDD en SSD. De HDD van 1TB, de SSD van 250 GB. RAM heb ik 16GB van Corsair. Ik gebruik mijn SSD alleen voor het opstarten van Windows en bijvoorbeeld Adobe paketten (zodat hij de zwaarste het snelste kan gebruiken).
En hoe oud is die voeding? Deze serie loopt al een tijd.
Nu wij toch bijna alles compleet hebben: welke processor?

Doet graag mooie dingen met geluid

• Uszka
PilatuS schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:52:
[...]

Maar de vraag was waarom je aan het moederbord denkt ?
Netwerkcontroller, sata-aansluitingen maar aangezien het moederbord vrij recent blijkt te zijn is die kans ook
klein. Afgaande op de voeding had ik het idee dat de rest ook wat ouder zou zijn. Of TS gebruikt een oude voeding of hij gebruikt een nieuwere maar heeft de verkeerde gelinkt.
Twanvde schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:09:
[...]

Ik heb een MSI MPG Z390 Gaming Plus moederbord.
Welke CX750M heb je exact, de oude met het groene label of de nieuwere met het grijze label?
E65 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 00:17:

@Twanvde Vermeld daar ook meteen even de videokaart bij.

• Twanvde
E65 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 00:17:
[...]

En hoe oud is die voeding? Deze serie loopt al een tijd.
Ik heb deze voeding vorige maand gekocht.
De processor die ik heb, is de Intel i7 8700K

• Twanvde
Uszka schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 07:59:
[...]

Netwerkcontroller, sata-aansluitingen maar aangezien het moederbord vrij recent blijkt te zijn is die kans ook
klein. Afgaande op de voeding had ik het idee dat de rest ook wat ouder zou zijn. Of TS gebruikt een oude voeding of hij gebruikt een nieuwere maar heeft de verkeerde gelinkt.

[...]

Welke CX750M heb je exact, de oude met het groene label of de nieuwere met het grijze label?

Het is de Corsair met de grijze kabel.

[...]

@Twanvde Vermeld daar ook meteen even de videokaart bij.
Ik heb de MSI GeForce GTX 1660 Ti GAMING X 6G
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee