Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inbranden oled 2019

Pagina: 1
Acties:
  • 2.819 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden ik ben nieuw op het forum.

En ik heb een vraag?

Hoe staat het anno 2019 met het inbranden van oledschermen?
Ben van plan om eind dit jaar mijn plasma 2008 te vervangen voor een 55inch scherm.
Ook heb ik een nieuw meubel besteld van 50 cm hoog.
Ik ga de tv met voet op het meubel plaatsen.
Is dit ook te hoog of is dit een mooie hoogte.
Ik zie dat een lg c9 74 cm met voet is en dat het vergeleken met andere merken het gemiddelde is.
Een Philips 72 cm met voetjes en een Panasonic 77 cm met voet.

Gr,
Klaas

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
Heb je überhaupt al zelf iets gezocht? De eerste zoektocht van 5 seconden leverde mij namelijk al deze link:

https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Jordy,

Ja daarom de vraag anno 2019.
Ik lees veel verschillende verhalen maar vaak kom je dan op de oudere modellen uit.
Voor mij zou het aannemelijk zijn dat de fabrikanten hier mee aan de slag zijn gegaan,
En ik graag zou willen weten of dit nog een aandachtspunt is in mijn zoektocht.

Gr,
Klaas

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-11 18:37
Ene collega van mij die heeft vorig jaar een oled tv gekocht. De tv is nu anderhalf jaar oud... En hij heeft al last van het probleem.
Logo zie je terug... En vlekken die zijn ingebrand.....

Als hij vrij is staat zijn tv wel 8 uur aan per dag.....
Deze week komt er iemand langs omdat er nog garantie op zit. Ikben beniewd

Ik heb zelf een oled tv van 1.5 jaar oud en ik heb er geen last van.
Mijn tv staat gemiddeld max 2 uur per dag aan

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 20-10-2019 22:01 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:20
Mijn LG55E6V heb ik al ruim 3 jaar. Geen enkel probleem mee, ook nog helemaal niks ingebrand. Wij kijken gemiddeld zo'n 4 uur per dag tv uitzendingen of Netflix. Gamen doen we er niet op. Beetje teveel aangedikt issue m.i.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.

Wij kijken normaal ook niet zolang achter elkaar.
Behalve als er een hele zondag mooie voetbalwedstrijden te zien zijn .
Dan staat de hele zondagmiddag avond de tv op fox.
Is oled trouwens ook de mooiste techniek om sport te kijken?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:57:
Hallo Jordy,

Ja daarom de vraag anno 2019.
Ik lees veel verschillende verhalen maar vaak kom je dan op de oudere modellen uit.
Voor mij zou het aannemelijk zijn dat de fabrikanten hier mee aan de slag zijn gegaan,
En ik graag zou willen weten of dit nog een aandachtspunt is in mijn zoektocht.

Gr,
Klaas
Zoals al sinds het begin van OLED TV's: het hangt van de content af die je kijkt.
Kijk je veel TV met felle logo's of een banner die continu in beeld is (CNN ofzo) dan is de kans groter. Of als je bijvoorbeeld kinderen een paar uur voor de TV zet met zo'n mooi oranje Nickelodeon logo in beeld.

Kijk je vooral speelfilms of Netflix zonder logo's in beeld, dan is je risico heel klein.

Ik heb zelf nergens last van, maar ik kijk alleen 's avonds TV, en dan alleen via Netflix of Plex zonder logo's in beeld.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Nog een aanvullende vraag?

Ik kijk voornamelijk voetbal en F1 en wat praatprogramma’s
Is dan oled de juiste keuze of wat over de top?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er is nogal wat mis met dit topic. Het is sowieso nogal basic met vragen waarop je binnen 2 seconden een antwoord kan vinden. Daarnaast betreft dit topic aankoopadvies en dat doen we niet in dit gedeelte van het forum maar in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar kun je ontelbare soortgelijke topics vinden en daar je voordeel mee doen.

Dit topic gaat dicht. Check voor eventuele toekomstige topics sowieso eerst eens Het algemeen beleid #topicplaatsen.
Dit doen we niet op het forum, check Het algemeen beleid #groeten ook even.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.