Overstap electrisch scheerapparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36
Ik zoek een?
elektrisch scheerapparaat

Wat is je budget?
100? 200? Meer mag als het een gegarandeerde oplossing is voor mijn uitdaging

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik zoek een apparaat dat kan scheren, zowel droog als onder de douche. Een baard van een dag en meerdere dagen. Het moet geschikt zijn voor een gevoelige huid en bij voorkeur niet teveel vallende haren. Bovendien moet het 'goed' scheren als in niet eindeloos over dezelfde plek omdat er haartjes blijven staan. Draadloos of niet maakt niet veel uit

Wat heb je zelf al gevonden?
oorspronkelijk scheer ik nat met een Gillette Mach 3. Echter ik heb wat huidklachten en merk dat scheerschuim en aftershave het erger maken. Bovendien wil ik simpelweg een elektrisch apparaat. Ik ben ooit begonnen met een Philips apparaat met twee ronde koppen. Model weet ik niet meer maar deze heb ik weg gedaan omdat het mijn huid irriteerde. Vervolgens een Philips aquatouch gehad. Deze heb ik vandaag maar weggegooid want steeds kwam ik tot de conclusie dat dit apparaat simpelweg niet goed scheert. Er blijven haren achter en ik moet tig keer over dezelfde plek met irritatie als gevolg. Nu heb ik ook een Philips oneblade. Deze werkt goed, irriteerde niet en lijkt vriendelijker voor de huis. Echter deze scheert langzaam en niet heel kort.

Welke vragen heb je hier nog over?
kortom ik overweeg nu te investeren in der Philips 5000 , 7000 of 9000 serie maar weet niet zo goed meer waar ik op kan letten en of dit nog zin heeft.

Alle adviezen in deze zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou sowieso voor ronde koppen gaan, dus niet voor een Braun die maar in een richting scheert. Philips dus.

Having said that: hoe lang heb je met het apparaat gedaan en wanneer de mesjes vervangen en/of schoongemaakt? Nieuwe mesjes maakt serieus veel uit - en dan niet de OEM maar de echte.

Laatst zelf wel een nieuwe gekocht (uit nood, was in Spanje, adapter vergeten en mesjes waren al wat ouder). Ook weer een Philips. Is een s3510. Die kan niet onder de douche, maar scheert wel als een tierelier. En wel af te spoelen onder de kraan.
Maar in een keer alles er af zoals met het mes is volgens mij een utopie - en dat geldt imho voor alle elektrische scheerapparaten. Ik ken ze iig niet.

Snap dat voor sommige mensen onder de douche scheren fijn kan zijn, maar al eens bedacht om meteen na het douchen te scheren? Staat de huid ook open van de warmte, met een gladder resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 20-10-2019 22:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36
De aquatouch heb ik verdeeld over een jaar of 3 denk ik 25x gebruikt. Begin ermee, en leg het dan weer weg uit onvrede.

Na douchen scheren sta ik wel voor open maar dan moet ik eerst weer een goed apparaat hebben. Oneblade geeft teveel rommel en nat scheren doe ik vrijwel niet op het moment.

Iemand die mogelijk een aquatouch heeft gebruikt naast andere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben zelf geen kenner, dus zal geen adives geven, maar misschien kan @Lynx in Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 ook wat handige info en adviezen vinden... ;)

@Lampuhkap Kan jij misschien helpen in advies?

[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 17:25
Ik kan je niet helpen met tips voor electrisch apparaat. Maar huidirritatie door scheren met de hand herken ik wel. Ik heb dat grootendeels opgelost door te kiezen voor ander schuim en andere aftershave. Het loont echt wel om daar eens mee te experimenteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:22
CH4OS schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:29:
Ik ben zelf geen kenner, dus zal geen adives geven, maar misschien kan @Lynx in Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 ook wat handige info en adviezen vinden... ;)

@Lampuhkap Kan jij misschien helpen in advies?
Bespaar jezelf de kosten en een berg andere ellende en doe het gewoon weer lekker manueel op de juiste manier :P Niet die fucking dure cartridge zooi van Gilette of Wilkinson for that matter, maar gewoon een krabber, losse mesjes, wat zeep en een kwastje. Ja, het kost wat tijd en moeite om het jezelf correct aangeleerd te krijgen, maar als je het onder de knie hebt gaat er een wereld voor je open :)

Haalde mezelf ook altijd open of dikke irritatie door ingegroeide haartjes en dat soort geneuzel.
Toen ben ik via een Tweaker nota-bene het via de 'correcte' manier eens gaan doen.
Sindsdien geen gezeur meer met rare uitslag, ingegroeide haren en dat soort shit en ik ben een hele flinke hobby rijker :D

Voor tips and tricks kan ik je meerdere kanten op sturen

1: Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Ons eigen topic hierover op Tweakers
2. https://www.shavingsociety.com/ Het enigste Nederlandstalige forum wat hierover gaat :)
3. https://www.facebook.com/groups/natscheren/?ref=bookmarks 1 van de meest bekende Nederlandstalige scheergroepen op Facebook.

Begin daar, mocht je daarna nog vragen hebben, ik kan altijd helpen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Lampuhkap op 21-10-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Persoonlijk heb ik nooit kunnen wennen aan de Philips stijl scheerapparaten en werkt de Braun stijl veel beter bij mij. Die Philips dingen kan ik echt 10x over m'n huid heen halen zonder dat het echt glad wordt en als gevolg heel veel huidirritatie.

Al is dit natuurlijk een heel erg persoonlijk verhaal... ik zou kijken of je het misschien een keer kan testen ofzo. Er zijn heel veel mensen heel blij met die Philips dingen dus het zal zeker werken voor sommige mensen ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vloris schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:36:
Ik kan je niet helpen met tips voor electrisch apparaat. Maar huidirritatie door scheren met de hand herken ik wel.
Hier heel lang geleden al opgelost door alleen te trimmen. Scheren maakt de huid kapot wat er voor zorgt dat ik de dagen er na onder de pukkeltjes zit. Ik beleef daar exact nul plezier aan. Dan maar de baard laten staan en nu en dan trimmen. Komende week doet de kapper dat samen met een knipbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:35
Ikzelf heb al jaren de Braun en daar dan het duurste/luxe model van. Begon met een Philips 2 kop. En later in 2004 een Braun gekregen met kerst. Was het luxe model. Paar jaar geleden die vervangen voor weer het nieuwste meest luxe model.
Je moet altijd meermaals over je gezicht, maar glad krijg ik het er wel mee.

Maar wellicht goed leren scheren is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 08:45
Ik gebruik zelf een Braun, maar wat mij opvalt is dat de meeste Braun-apparaten een optie hebben die bij Philips apparaten meestal afwezig is (of op een enkele Philips aanwezig is).

Die optie is het gebruik van het scheerapparaat tijdens het opladen. Bij Braun-apparaten kun je, als de accu leeg is, het apparaat opladen met de adapter en tegelijk de scheerbeurt afmaken. Bij de meeste Philips-apparaten kan dit niet en moet je eerst (5 minuten of zo) wachten totdat de accu voldoende is opgeladen om de beurt af te maken.

Persoonlijk vind ik dit een onmisbare feature. Ik sta er niet op te wachten om, tijdens een scheerbeurt, te moeten stoppen om het apparaat op te laden om vervolgens 5 minuten later weer door te kunnen. Daarna moet je alsnog het apparaat helemaal opladen. Bij mijn Braun pak ik de adapter en kan gewoon door met scheren, daarna laat ik het apparaat in de badkamer op het schapje liggen om verder te laden.

Oftewel, vind je dit een handige feature dan zul je bij Philips heel goed moeten opletten of het apparaat dat je op het oog hebt dit ondersteunt terwijl dit bij een Braun bijna standaard is (het loont wel de moeite om dit altijd te controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ehm, bij beide Philips 3kops die ik tot nu toe had kon je gewoon met draad scheren, ook al is ie leeg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
Vanuit een ver verleden weet ik dat zowel Phillips als Braun ook vaak aanbiedingen hebben waarbij je kunt testen en je geld terug krijgt als het niet voor je werkt. Kans is groot dat je rond de feestdagen weer dit soort acties zult tegenkomen. Dan kun je ook testen of het wat voor je is. Besef wel dat elektrische scheerapparaten het beste werken met een stoppelbaard van een dag. Als je het een paar dagen laat groeien dan kan het een hele nare epileer sessie worden. Been there done that, wass ooit jong en onbezonnen :/

Wat betreft je huidige scheerervaringen met een mach 3 er zijn filmpjes te vinden waar je één en ander of techniek wordt bijgebracht. Mantic59 > YouTube.
Sleutel daarbij is goede voorbereiding door de baardharen eerst goed zacht te maken, bijvoorbeeld te gaan douchen. Vervolgens goed de scheerschuim inmasseren (1 á 2min) en niet alleen op je huid te brengen. En aansluitend in korte halen zonder druk met de baardgroei mee te scheren. Vervolgens als de huid het toe laat kun je opnieuw je huid nat maken en voorzien van scheerschuim (inmasseren) en dan haaks opende baardgroei te scheren met opnieuw korte halen zonder druk.

Ik heb zelf mediterraanse roots dus ik ben veroordeeld tot iedere dag scheren dus ik kan buigen over een rijke historie aan ervaringen inclusief je baard laten staan :)
Pagina: 1