Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Heb je de AGP multiplier wel op 2/3 gezet? Anders staat de AGP net als de FSB op 100MHz, en dat trekt je videokaart waarschijnlijk niet.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Probeer het gelijk... w8 ff... 
Kan het niet vinden.. Staat dat in de bios? ZO ja, moet ik denk ik ff flashe...Op dinsdag 31 juli 2001 13:39 schreef Exirion het volgende:
Heb je de AGP multiplier wel op 2/3 gezet? Anders staat de AGP net als de FSB op 100MHz, en dat trekt je videokaart waarschijnlijk niet.
Dell Studio XPS 16
Hey, vertel me ff hoe jij het voorelkaar hebt gekregen een Celeron te unlocken... Welk potlood heb je gebruikt?
Verwijderd
Zegt hij dat ie hem unlockt heeft? Ik dacht het niet toch...Op dinsdag 31 juli 2001 19:42 schreef _JGC_ het volgende:
Hey, vertel me ff hoe jij het voorelkaar hebt gekregen een Celeron te unlocken... Welk potlood heb je gebruikt?
Ehm:Op dinsdag 31 juli 2001 19:50 schreef CPUgevraagd het volgende:
[..]
Zegt hij dat ie hem unlockt heeft? Ik dacht het niet toch...
Zie ik daar een ondergeklokte Celeron met 66MHz FSB naar 100MHz? KAN NIETOp het mobootje zit een Celly 333, die ik met gemak over kan clocken naar 433 .
Als ik op een rond getal wil klokken met de bus dus 100, loopt hij, zelfs als ik ga ONDERCLOCKEN vast in UT nar ongeveer 4 mins.
Ik weet niet eens hoe hij geunlocked is, het enige dat ik weet is dat ik mijn celly kan overklokken en underklokken. Maar mijn vraag was hoe het kan dat ik mijn mobootje niet op 100 MHZ Bus kan laten draaien... 
(Het laagste tot waar ik mijn Celly kan underklokken is 233, dus bus: 66, multiplier dus op 3.5
)
(Het laagste tot waar ik mijn Celly kan underklokken is 233, dus bus: 66, multiplier dus op 3.5
Dell Studio XPS 16
Je kunt een celly niet onder of overclocken door de multiplier te veranderen. Dat wil ik nu zeggen. Jij kunt je multiplier wel naar 3.5 zetten, maar je celly doet nog steeds 5X, ongeacht de settings. Je celly probeert dus op 5x100 te draaien, hetgeen niet lukt 
Probeer eens je voltage te verhogen. 500 zou moeten lukken met 2.2V ofzow.
Probeer eens je voltage te verhogen. 500 zou moeten lukken met 2.2V ofzow.
Hmmm.. Dus met de multiplier op 3.5 en de bus op 100 loopt hij op 500, en niet op 350? Want dan vraag ik mij namelijk af hoe het komt dat ik WEL meer frames doe als ik de bus op 66 laat en de multiplier een stappie hoger doe, bijvoorbeeld niet 5, maar 7. Leg me dat dan eens uit?
\me snapt er niets meer van
Dell Studio XPS 16
je zou mij en een aantal andere tweakers hier een plezier doen door de S-spec op te lezen van je cpu
lees aub ALLES op wat er op staat, dus op de chip zelf . Alles
Gewoon opschrijven en hier in de thread gooien!
want unlocked celerons zijn nagenoeg niet bestaand cq helemaal niet gemaakt .
als je er wel 1 zou hebben zou vrij..uniek..zijn
lees aub ALLES op wat er op staat, dus op de chip zelf . Alles
want unlocked celerons zijn nagenoeg niet bestaand cq helemaal niet gemaakt .
als je er wel 1 zou hebben zou vrij..uniek..zijn
Op dinsdag 31 juli 2001 13:38 schreef Scyth het volgende:
Weet iemand een oplossinkje voor dit probleem? Ik gebruik nog steeds de onboard videokaart, (8 mb SiS 6326) maar ik kan dus de Bus niet op 100 Mhz krijgen.
Op het mobootje zit een Celly 333, die ik met gemak over kan clocken naar 433.
Als ik op een rond getal wil klokken met de bus dus 100, loopt hij, zelfs als ik ga ONDERCLOCKEN vast in UT nar ongeveer 4 mins.
Weet iemand een oplossing? het scheelt wel 15 fps in UT
Okee, ik heb ff een klein testje gedaan:
Instelling / FPS UT (-> Deck 16, startpositie tussen de twee bruggen in, in de lange gang... ALLES hetzelfde gelaten, alleen de multiplier veranderd...)
Bus: 100 MHz, Multiplier: 3.5 / 26 FPS
Bus: 100 MHz, Multiplier: 4 / 51 FPS
Voor de rest niets veranderd! Alleen loopt hij wel een beetje vast na ongeveer 10 minuutjes NIET spelen (dus niet op Fire drukken
) Iemand een oplossing? Ik haal liever niet mijn procje los, ik heb geen koelprutje meer...
Instelling / FPS UT (-> Deck 16, startpositie tussen de twee bruggen in, in de lange gang... ALLES hetzelfde gelaten, alleen de multiplier veranderd...)
Voor de rest niets veranderd! Alleen loopt hij wel een beetje vast na ongeveer 10 minuutjes NIET spelen (dus niet op Fire drukken
Dell Studio XPS 16
Ik denk dat die lagere waarden gewoon te maken hebben met de default multiplier (3 ofzo) van Intel CPU's als je aan de mulitplier kloot (probeer'm eens op 4.5x- als je dezelfde waarden krijgt klopt m'n hypothese)Op donderdag 02 augustus 2001 17:19 schreef Scyth het volgende:
Okee, ik heb ff een klein testje gedaan:
Voor de rest niets veranderd! Alleen loopt hij wel een beetje vast na ongeveer 10 minuutjes NIET spelen (dus niet op Fire drukken) Iemand een oplossing? Ik haal liever niet mijn procje los, ik heb geen koelprutje meer...
Maar ff terug on-topic: de 5595 ondersteunt officieel niet hoger dan 83MHz. En SiS kennende is de OC-marge niet al te ruim (trouwens, ik gok dat het een 620/5595 combo is- de 5595/5598 chipset is voor So7)
Oslik, blyat! Oslik!
Haha! mischien is het wel geen eens een celeron maar een amd k6je! dat zou ook gelijk verklaren waarom hij die multiplier kan aanpassen
SiS kennende is het gewoon pongel. Waarom koop je niet een fatsoenlijk moederbord ? scheelt je veel gedoe.
Kost tegenwoordig niets meer.
Nee, denk dat het echt een Celly is- toen ik voor het eerst een C366 had haalde ik ook dit soort toeren uit. Intel CPU's defaulten gewoon naar een laagste multiplier waarde als je de multiplier anders dan door Intel bedoeld instelt. Zal idd 3.5x66 zijn- 233 dus.Op vrijdag 03 augustus 2001 00:14 schreef Un4GiveN het volgende:
Haha! mischien is het wel geen eens een celeron maar een amd k6je! dat zou ook gelijk verklaren waarom hij die multiplier kan aanpassen
Bovendien, die SiS 5595 is gewoon de southbridge die bij ofwel de 620 northbridge (So370/Slot1) danwel de 5598 (So7) kon.
Zit ergens wat in, maar schrijf SiS niet af- ze hadden precies toen deze mobo van hun chipset voorzien was een flinke dip, maar ten tijde van de 486DX2/4 en P60, en ook nu met de 735 zijn/waren het performance spelers van de hoogste orde.SiS kennende is het gewoon pongel. Waarom koop je niet een fatsoenlijk moederbord ? scheelt je veel gedoe.
Blijft wel dat dit een kutmobo is. BX mobo's zijn tegenwoordig voor 125,- ofzo te krijgen, 2e hands SiS VGA kaarten voor 25,-
150,- en je performance verdubbelt. 200 (125 + 75,- voor een TNT2) en je herkent je Celly niet meer terug.
Oslik, blyat! Oslik!
Pagina: 1