Gezocht: goeie EXIF editor voor MacOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik ben onlangs begonnen met het, eindelijk ;), goed ordenen van al mijn foto's. Aangezien we hier in huis een Apple ecosysteem hebben (Macs, iPhones, iPads, AppleTV) is de meest logische keuze om alles in iCloud te gooien.

Maar... nu ik toch bezig ben wil ik het ook gelijk goed doen. Een van de zaken die ik op wil pakken is de exif-data van de foto's. Ik heb een hele bak foto's van mijn kinderen van klassenuitjes die via WhatsApp met mij gedeeld zijn. Jammer genoeg sloopt WhatsApp alle exif-data uit die foto's. En... die wil ik er wel weer in hebben. De foto's zijn voorzien van bestandsnamen waar ik wel iets mee kan: "WhatsApp Image 2019-10-17 at 15.38.27.jpg". Dus voila: daar heb ik al een tijd en een datum. Maar nu zoek ik dus een tooltje die, op basis van bestandsnamen, automagisch de juiste exif-gegevens kan toevoegen.

Ik heb al uitgebreid gezocht en heb een hoop tooltjes gevonden, maar het is het allemaal nét niet. Heeft iemand de gouden tip? Voor alle duidelijkheid: het gaat me niet alleen om bovenstaande use case, ik wil sowieso op een gemakkelijke manier (batch-gewijs) exif data kunnen toevoegen. Dus denk ook aan long/latt gegevens.

omniscale.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-07 10:00
Werk je wel eens op de command line/ met bash?
Dit lijkt me een hele complete command line utility. Ook te installeren met Homebrew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15
lvdgraaff schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:31:
Werk je wel eens op de command line/ met bash?
Dit lijkt me een hele complete command line utility. Ook te installeren met Homebrew.
Ja hoor, command line is geen probleem hier en Homebrew gebruik ik al. Goeie tip dus, ik ga er naar kijken :)

omniscale.nl