bureaustoel - gamingchair vs refurb kantoorstoel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 10:37
Ok topic titel zegt al redelijk wat..

In eerste instantie:
ik ben 190, 100kg en heb afgelopen 4 jaar op een ikea markus gezeten (2x gekocht) . Daarnaast zit ik variabel tussen de 4 - 8 uur per dag achter mijn bureau.

De Markus bevalt redelijk waar het niet dat het leer kapot gaat en na 1,5 jaar - 2jaar de gasveer het begeeft.

De garantie van ikea omvat dat niet (alleen bewegende delen excl stof en het frame, geinformeerd maar gasveer valt er niet onder)

Nu aan het kijken naar een betere stoel die ergonomischer is (armleuningen etc verstelbaar).
Gezien de reviews kom ik uit op een secretlab titan (bredere basis om te zitten), goede reviews algemeen kosten 400€.

Voor ongeveer zelfde bedrag kan je een refurbished stoel vinden (al vind ik nu alleen refurb aeron stoelen van rustig 700€ of meer....

Punt is ik wil geen eigenlijk echt maximaal 400€ uitgeven en de goede merken nieuw vallen dus af. Refurb klinkt 2ehands en afgedankt, maar opgekalefaterd.

Wat zijn de tips? Iemand hier ervaring met die secretlab stoel? Of weet iemand een winkel waar die staat en ik is kan testen?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:58
Ik ga hier even in mee lezen.
Zit zo ongeveer met de zelfde situatie.

En kom veel stoelen tegen. Maar de prijzen...

Heb zelf nu een 24 uurs stoel van bma.

Heerlijke stoel alleen de gasveer is kaduk. En twijfel of ik die moet vervangen of dat ik een nieuwe stoel wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Hebben jullie dit topic al doorgelezen? Nieuwe (bureau) gamestoel uitkiezen, ervaring?

[ Voor 21% gewijzigd door Dwarlorf op 20-10-2019 16:15 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
nu wel :P nog iets waar ik over twijfel is de neksteun, de markus heeft dat, vind ik fijn, de meeste kantoorstoelen niet... een gamingchair wel. Of mis ik iets?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
Je zou eens kunnen gaan kijken bij DX-Racer: https://www.dxracer-europ...ming-chairs-office-chairs
Ik heb zelf nu bijna een jaar lang een stoel uit de Formula serie en die bevalt mij prima.
Mogelijk is er een uit de King serie iets voor jou, uitgaande van je gewicht en lengte.

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 19:53
Zelf een refurbished Herman Miller gehaald, bevalt super en lijkt wat beter om te gaan met mijn formaat.. (1,95m en 110kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
kever678 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:33:
Zelf een refurbished Herman Miller gehaald, bevalt super en lijkt wat beter om te gaan met mijn formaat.. (1,95m en 110kg)
en wat kostte dat? want vrees dat ze snel boven budget zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

kever678 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:33:
Niks zo persoonlijk als een bureaustoel. Ik had vorig jaar ook een Aeron gehaald (model C), maar kon er niet aan wennen. Heb uiteindelijk mijn oude Ahrend 220 weer terug in gebruik genomen en de Aeron weer via MP afgeschoten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 19:53
Lord_T schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

en wat kostte dat? want vrees dat ze snel boven budget zijn
Herman Miller Mirra heb ik, rond de €400 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
Ik zat vorig jaar ook in dit dilemma, nadat mijn Office Center stoel aan het overlijden was. Ik ben 1.92m en 75kg. Zelf heb ik toen gekozen voor een pricewatch: Noblechairs EPIC Real Leather Gaming Chair, Zwart . Wat op zichzelf een prima stoel is. Het zit lekker en 4 tot 8 uur per dag gaan comfortabel zonder vermoeidheid.

Op het werk heb ik echter meestal een Ahrend 2020, wat ook een ontzettend prettige stoel is. Achteraf had ik misschien die toch iets liever willen hebben, maar zoals @SeatRider al zegt is er niets zo persoonlijk als een stoel. Daarnaast vind ik het ook erg moeilijk kiezen, omdat je in een winkel ook geen uren gaan proefzitten.

Uiteindelijk wilde ik zelf graag een echt lederen gaming stoel en die heb ik dan ook gekocht. Dus het is voor jou wellicht ook handig om te bepalen of je een arbo-achtige bureaustoel wilt of liever een gaming bureaustoel voordat je echt verder gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
alex3305 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:04:
Ik zat vorig jaar ook in dit dilemma, nadat mijn Office Center stoel aan het overlijden was. Ik ben 1.92m en 75kg. Zelf heb ik toen gekozen voor een pricewatch: Noblechairs EPIC Real Leather Gaming Chair, Zwart . Wat op zichzelf een prima stoel is. Het zit lekker en 4 tot 8 uur per dag gaan comfortabel zonder vermoeidheid.

Op het werk heb ik echter meestal een Ahrend 2020, wat ook een ontzettend prettige stoel is. Achteraf had ik misschien die toch iets liever willen hebben, maar zoals @SeatRider al zegt is er niets zo persoonlijk als een stoel. Daarnaast vind ik het ook erg moeilijk kiezen, omdat je in een winkel ook geen uren gaan proefzitten.

Uiteindelijk wilde ik zelf graag een echt lederen gaming stoel en die heb ik dan ook gekocht. Dus het is voor jou wellicht ook handig om te bepalen of je een arbo-achtige bureaustoel wilt of liever een gaming bureaustoel voordat je echt verder gaat zoeken.
hoe ben je tot de keuze van noblechairs epic gekomen? wel ergens gaan proefzitten?
Coolblue heeft geen stoelen staan, verwezen me naar mediamarkt...

ik ben docent dus op het werk staan wisselende stoelen... maar goed sta toch veel... Ahrend 2020 stof refurbished lijkt rond 350 ex btw = 423 ongeveer incl btw.... met nepleer toch al 599 ex btw... dus 725 incl btw en veel te duur daardoor.

Ik vraag me af hoe een ahrend 2020 zich verhoudt ergonomisch tot een noblechairs epic of een secretlab titan bijvoorbeeld. Op papier: allemaal verstelbare rug, 4d armleuningen etc... dus vergelijkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Lord_T schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 00:11:
[...]
Ahrend 2020 stof refurbished lijkt rond 350 ex btw = 423 ongeveer incl btw.... met nepleer toch al 599 ex btw... dus 725 incl btw en veel te duur daardoor.
Waarom wil je zo graag nepleer? Zoals je in je OP al zegt slijt het onwijs hard, en het is vaak nog duurder ook als dan stof. En het wordt heet als de zon erop schijnt.

De stof op mijn Ahrend 220 als al 20 jaar mooi, en nog nooit overtrokken (het kan wel, er zijn overtreksets beschikbaar).

[ Voor 1% gewijzigd door SeatRider op 21-10-2019 12:52 . Reden: Nederlands is makkelijker als je denkt :+ ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:41
Ik ben 1.87 en wat zwaarder dan jij, heb gekozen voor de Secretlab Titan, die bevalt zó goed :) echt top kwaliteit voor iets van 400 euro. Een vriend die langs kwam en er even op ging zitten heeft hem ook direct gekocht. De meeste gamechairs vind ik zo'n doorn in het oog met flitsende kleuren, deze is wat subtieler. Je kan hem zelfs helemaal in het zwart nemen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1640/2231/files/turntable_2020_TT_pu_stealth_2-min.jpg?90330

[ Voor 9% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 21-10-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
even kleine update: in een maxnomic esl stoel gezeten bij mediamarkt arena en die zat verbazend goed eigenlijk. Die waren alleen niet te koop (was ooit een fifa tournament ofzo daar geweest) en in verhouding zou de titan het zeer goed moeten doen tov de maxnomic. (wat reviews die de stoelen vergelijken gelezen)

Ik ga dus denk ik de secretlab titan bestellen in stof (die zou beter ademen?!) al is die wel 30€ duurder dan de nepleren variant.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2360/6457/files/turntable_2020_TT_sw_cookies_and_cream_8-min.jpg?78405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zeer goede keuze, na veel ander 'gamechairs' geprobeerd te hebben, verslaat deze ze echt allemaal met gemak. Ze zijn er voor verschillende lengten en gewicht. Met een super kwaliteit, ik zit er nu ruim een jaar op één. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is "gaming chair" ook niet gewoon een marketing term om véél meer voor een stoel te vragen?
Lijkt me dat het over het algemeen toch gewoon doodnormale bureaustoelen zijn, maar dan met een merkje/logo/etc van een gamingbedrijf.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
Jorgen schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:15:
Is "gaming chair" ook niet gewoon een marketing term om véél meer voor een stoel te vragen?
Lijkt me dat het over het algemeen toch gewoon doodnormale bureaustoelen zijn, maar dan met een merkje/logo/etc van een gamingbedrijf.
ja en nee, als je het vergelijkt met de ergonomische kantoorstoelen zijn ze juist een derde van de prijs... (1200 euro voor een ahrend of herman miller nieuw is normaal.... )

Of ze zich goed houden moet ik afwachten, tegen het peelen en het plakken in de zomer de stoffen variant gekozen. Instelmogelijkheden zijn net als bij die hele dure goede merken in ieder geval bij de titan mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669783

Lord_T schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:06:
Ok topic titel zegt al redelijk wat..

In eerste instantie:
ik ben 190, 100kg en heb afgelopen 4 jaar op een ikea markus gezeten (2x gekocht) . Daarnaast zit ik variabel tussen de 4 - 8 uur per dag achter mijn bureau.

De Markus bevalt redelijk waar het niet dat het leer kapot gaat en na 1,5 jaar - 2jaar de gasveer het begeeft.

De garantie van ikea omvat dat niet (alleen bewegende delen excl stof en het frame, geinformeerd maar gasveer valt er niet onder)

Nu aan het kijken naar een betere stoel die ergonomischer is (armleuningen etc verstelbaar).
Gezien de reviews kom ik uit op een secretlab titan (bredere basis om te zitten), goede reviews algemeen kosten 400€.

Voor ongeveer zelfde bedrag kan je een refurbished stoel vinden (al vind ik nu alleen refurb aeron stoelen van rustig 700€ of meer....

Punt is ik wil geen eigenlijk echt maximaal 400€ uitgeven en de goede merken nieuw vallen dus af. Refurb klinkt 2ehands en afgedankt, maar opgekalefaterd.

Wat zijn de tips? Iemand hier ervaring met die secretlab stoel? Of weet iemand een winkel waar die staat en ik is kan testen?
Ik heb een keer een gaming stoel gekocht en ik kreeg bijna een wervelverzakking door het gebrek aan ondersteuning in de onderrug. Het kunstleer zorgde er voor dat ik vastgroeide aan mijn stoel en uiteindelijk vlogen de vlokken er van af zoals bij een persoon met heftige roos.

Geeft IKEA geen garantie van 10 jaar op de MARKUS? Ik heb er zelf ook een,, maar dan zonder nepleer. Een prima stoel in mijn optiek voor het geld. Valt de veer niet onder de garantie? Zou wel suf zijn. Je zou in principe elke vier jaar een nieuwe stoel kunnen halen als je ze op die termijn verslijt. 'je bent dan ook wel een flink iemand' Ben zelf 1.85m en weeg 80kg.

Kunstleer zou ik vermijden, stof is in mijn optiek iets duurzamer. Echt leer dient onderhouden te worden en kost natuurlijk een nier. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 669783 op 24-10-2019 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 00:01
Die Maxnomic gaming chairs kun je bestellen bij Need for Seat. Ik heb zelf een maxnomic office comfort chair gekocht een aantal jaren geleden. Nu begint dat leer langzaam af te brokkelen. Ben overigens tevrede met de comfort van deze stoel.

[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Hendro op 24-10-2019 08:21 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 16:47
Ik zelf gebruik nu een half jaar de product: Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat

Deze is voor mensen tot 2 meter en tot 150kg.
De stoel zit perfect en alles is instelbaar.
En met een prijs van 326 euro zeker niet duur ivm met de grotere merken.

Lees de reviews van Foritain en de andere maar eens na en oordeel zelf:

pricewatch: Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat (Zwart)
https://nl.hardware.info/...est#sharkoon-skiller-sgs4
productreview: Sharkoon Skiller SGS5 review door Foritain (is de SGS5 maar hier test zij ook de SGS4)

[ Voor 4% gewijzigd door Wylana op 24-10-2019 13:18 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 00:01
Ik zou niet die Sharkoon nemen want die heeft een rugkussen ipv lumbar ondersteuning. Die Maxnomic kosten en zien er hetzelfde uit alleen dan lumbar support ipv lomp kussentje. Dat is veel beter voor je rug.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 12:42
_Dune_ schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:52:
Zeer goede keuze, na veel ander 'gamechairs' geprobeerd te hebben, verslaat deze ze echt allemaal met gemak. Ze zijn er voor verschillende lengten en gewicht. Met een super kwaliteit, ik zit er nu ruim een jaar op één. :)
Kun je bij een Maxnomic stoel de rugleuning helemaal vast zetten, zodat hij niet meer naar achteren veert?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:55
Strider schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:39:
[...]

Kun je bij een Maxnomic stoel de rugleuning helemaal vast zetten, zodat hij niet meer naar achteren veert?
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Strider schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:39:
[...]
Min reactie was op de SecretLabs stoel, maar om jouw vraag te beantwoorden, ja dat kan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
_Dune_ schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 21:01:
[...]

Min reactie was op de SecretLabs stoel, maar om jouw vraag te beantwoorden, ja dat kan.
Sorry, ik bedoelde eigenlijk ook de SecretLabs stoel. Ben jij na een jaar nog steeds tevreden over de PU lederen bekleding, of zou je nu bij het kiezen van deze stoel toch voor de stoffen variant gaan?
Op de product foto's ziet de PU lederen variant er zoveel beter uit.

Weet iemand hier hoe deze SecretLabs stoel zich verhoudt tegenover de Ahrend 2020? Het zijn 2 totaal verschillende bureaustoelen, maar ik kom ze vaak in bureaustoelen topics tegen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Strider schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:32:
[....]

Weet iemand hier hoe deze SecretLabs stoel zich verhoudt tegenover de Ahrend 2020? Het zijn 2 totaal verschillende bureaustoelen, maar ik kom ze vaak in bureaustoelen topics tegen.
Ik ken de secretlabs stoel niet, maar de Ahrend 2020 vind ik de allerbeste normale bureau stoel waar ik ooit op gezeten heb. (Beter dan savo, comforto, gispen of Herman Miller). Topkwaliteit gebouwd als een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
eL_Jay schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Ik ken de secretlabs stoel niet, maar de Ahrend 2020 vind ik de allerbeste normale bureau stoel waar ik ooit op gezeten heb. (Beter dan savo, comforto, gispen of Herman Miller). Topkwaliteit gebouwd als een tank.
Thanks, heb je zelf ook ervaring met een gaming bureaustoel?

Het voordeel van een gaming bureaustoel lijkt mij de hoofdsteun, verder zie ik er zelf zo snel geen voordelen in.
Lord_T schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:11:
even kleine update: in een maxnomic esl stoel gezeten bij mediamarkt arena en die zat verbazend goed eigenlijk. Die waren alleen niet te koop (was ooit een fifa tournament ofzo daar geweest) en in verhouding zou de titan het zeer goed moeten doen tov de maxnomic. (wat reviews die de stoelen vergelijken gelezen)

Ik ga dus denk ik de secretlab titan bestellen in stof (die zou beter ademen?!) al is die wel 30€ duurder dan de nepleren variant.
[Afbeelding]
Heb jij al een stoel besteld? :)

[ Voor 41% gewijzigd door Strider op 28-10-2019 11:50 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Strider schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

Thanks, heb je zelf ook ervaring met een gaming bureaustoel?

Het voordeel van een gaming bureaustoel lijkt mij de hoofdsteun, verder zie ik er zelf zo snel geen voordelen in.

[...]

Heb jij al een stoel besteld? :)
Ja, noble, dx en goedkoper. Kwaliteit en
instelmogelijkheden zijn niet te vergelijken met de 2020. Ik vond de noble wel redelijk, net iets minder dan budget ergo bureaustoelen, maar die 2020 is imo perfectie. Reken bij je TCO berekening erop dat die een kwart tot de helft van de levensduur hebben van de 2020 (gasveer, bekleding, stabiliteit verstel mogelijkheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:30
reviews: De tofste Pi-projecten uit de community
Ook leuk. ;)

Goed in te stellen en zit erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
Voor nu heb ik maar besloten om te kijken of ik de gasveer kan vervangen.

De stoel opzich zit heerlijk. Alleen de gasveer is een issue.
Het is me alleen nog niet gelukt om die los te krijgen.

Na veel zoek werk aantal reviews gevonden van de titan stoel waar elke keer de kwaliteit ver beneden pijl is.

Tevens zijn de meeste gamingachtige stoelen veel te opvallend.
2de hands een stoel lopen voor 400 euro voelt ook niet echt goed.

Misschien dat ik dat laatste als nog ga doen.
Op een 2de kantoor van ons hebben we hele fijne stoelen.
Eens kijken welke dat exact zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 20:31
gasemans schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:00:
Ik heb zelf voor ca 200,- een refurbished Ahrend 220 gekocht: met nieuwe kussens en bekleding is dat ding niet van nieuw te onderscheiden en zit eindeloos beter dan de duurste Ikea stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Lord_T schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:06:

Er is een verschil tussen de 10 jaar garantie die IKEA aanbied en de normale wettelijke garantie. Die laatste is een beetje vaag omschreven, maar komt er op neer dat je mag verwachten dat een gasveer niet na 1.5 jaar stuk gaat. Best kans dat IKEA je MARKUS dus gewoon vergoed als je de bon nog hebt en als je niet zelf gekke dingen hebt gedaan met de stoel.

* HenkEisDS zit al iets van 14 jaar op dezelfde Markus en behalve wat slijtage aan het leer doet ie het nog perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door HenkEisDS op 28-10-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik heb zelf een stoel via marktpaats gekocht voor 50 eurovoor mijn thuis werk/gaming plek.. Ik had geen idee wat ik kocht zag er wel goed uit.

Bleek het een König Neurath Skye te zijn. hier is ie te koop met hoofsteun voor 400,-

https://www.gruendershop....nd-Kopfstuetze-in-schwarz

Geen idee of ze nieuw zijn en of ze naar NL leveren. Op marktplaats staan ze voor 650 van een bedrijf. geen idee of dat nieuwe zijn.

adviesprijs is ca. 1600 en nieuw kost ie hier 1150,-
https://www.stuhl24-shop....rehstuhl-mit-kopfstuetze/

[ Voor 24% gewijzigd door Zuluman op 28-10-2019 14:15 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Maar die hoofdsteun is toch wel het eerste wat er af gaat zeker? :o :X

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.designyouroffice.de%2Fmedia%2Fimages%2Forg%2Fbrodrehstuhlknigneurathskyekopfsttzesilberanthrazit1mai2019.jpg&f=1&nofb=1

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

FSSF schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:14:
Maar die hoofdsteun is toch wel het eerste wat er af gaat zeker? :o :X

[Afbeelding]
Je kan ook zonder kopen., ik zoek de hoofdsteun juist los. Lijkt me heerlijk met gamen. en volgens mij gaf ie aan dat ie een kopsteun wellicht wou hebben.

dus mocht je geen hoofdsteun willen. koop er wel een en ik koop m van je over. :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Zuluman op 28-10-2019 14:17 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
euchromatic schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:09:
[...]

Ik heb zelf voor ca 200,- een refurbished Ahrend 220 gekocht: met nieuwe kussens en bekleding is dat ding niet van nieuw te onderscheiden en zit eindeloos beter dan de duurste Ikea stoel.
Op het kantoor hier zit ik ook iedere dag op een Ahrend 220 stoel.
Ik ben er persoonlijk geen fan van.

Indien een Ahrend 2020 hetzelfde zit moet ik verder gaan kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 28-10-2019 15:56 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
euchromatic schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:09:
[...]

Die Ahrend heb ik volgens mij ergens op kantoor staan.
Die zit net niet lekker.
Maar kom die wel tegen voor 125 tot 200 euro.

Maar is net niet wat ik zocht.

Lastige is dat je niet ergens even een uurtje een stoel gaat uit testen.
Zou wel relaxed zijn om ergens wat bureaus te hebben om stoelen langere tijd te testen.
Laptopje open en even dagje remote werken om de juiste stoel te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

gasemans schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:00:
Voor nu heb ik maar besloten om te kijken of ik de gasveer kan vervangen.

De stoel opzich zit heerlijk. Alleen de gasveer is een issue.
Het is me alleen nog niet gelukt om die los te krijgen.

Na veel zoek werk aantal reviews gevonden van de titan stoel waar elke keer de kwaliteit ver beneden pijl is.

Tevens zijn de meeste gamingachtige stoelen veel te opvallend.

Misschien dat ik dat laatste als nog ga doen.
Op een 2de kantoor van ons hebben we hele fijne stoelen.
Eens kijken welke dat exact zijn.
Om een gasveer los te halen heb je wel een stevig stuk gereedschap nodig. Maar opzich is het prima te doen. Zeker bij duurdere stoelen zou ik dat verkiezen boven braaf elke keer een nieuwe kopen als de gasveer vervangen moet worden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ben benieuwd. Heb er al een keer een poging gedaan.
Resultaat is wel duidelijk aangezien ik in dit topic reageer :)

Na een uur met hamer en andere gereedschap bezig te zijn geweest eindelijk de gasveer los gekregen.
Ding zat echt mega vast.
Nieuwe gasveer kunnen plaatsen en hij werkt... beetje :P

de plaat die de drukveer indrukt om te verstellen is denk ik wat vervormt waardoor die niet goed ingedrukt wordt.

Maar mn stoel houd ik voor nu nog meer even aan :)

[ Voor 60% gewijzigd door gasemans op 06-11-2019 22:09 ]

Pagina: 1