Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKop
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-06 18:47
Beste mensen,

Onze woonkamer wordt redesigned en mijn Infinity Delta 6 moeten het veld ruimen. Nu overweeg ik om mijn versterker ook maar op te ruimen en een paar gebruikte Beolab 8000 te kopen en die aan te sluiten op mijn Bluesound Node (eerste versie).
Kan dat zo zonder meer?
En is het van belang bij de Beolabs om een MK2 uitvoering te kopen? Of maakt dat weinig uit?
Alvast hartelijk dank voor jullie advies / mening!

Groet, Peter

Beste antwoord (via PeterKop op 10-12-2019 16:36)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als die Bluesound analoge uitgangen heeft, EN een volumeregeling heeft die ook de analoge uitgangen regelt zou dat moeten kunnen.
Hou er wel rekening mee dat die Beolabs niet erg laag gaan en je dus ws ook een actieve subwoofer gaat willen. De MK2 is een enigszins andere speaker als de Mk1; andere drivers, iets ander elektronisch filter (mk1 is drieweg, mk2 meer tweeweg), en iets wat B&O ABL - Adaptive Bass linearization noemt. Eigenlijk een soort elektronische loudness. Zie ook https://beocentral.com/beolab8000speaker voor wat uitleg.
Dat moet je net passen qua geluid, dus dat moet je horen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als die Bluesound analoge uitgangen heeft, EN een volumeregeling heeft die ook de analoge uitgangen regelt zou dat moeten kunnen.
Hou er wel rekening mee dat die Beolabs niet erg laag gaan en je dus ws ook een actieve subwoofer gaat willen. De MK2 is een enigszins andere speaker als de Mk1; andere drivers, iets ander elektronisch filter (mk1 is drieweg, mk2 meer tweeweg), en iets wat B&O ABL - Adaptive Bass linearization noemt. Eigenlijk een soort elektronische loudness. Zie ook https://beocentral.com/beolab8000speaker voor wat uitleg.
Dat moet je net passen qua geluid, dus dat moet je horen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De Bluesound node is geen versterker, dus je zal hem op een externe versterker aan moeten sluiten.
B&O heeft ook vaak rare, alleen-door-B&O-gebruikte aansluitingen, ook voor speakers. Wel handig om even te checken voor je zometeen zonder versterker met een DIN stekker in je handen staat.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20

OMD

Zover ik weer heeft de Bluesound geen pre-outs, enkel een audio-out welke niet regelbaar is. De Beolabs zijn op zichzelf ook niet regelbaar dus je hebt geen volumecontrole helaas. Dit gaat dus niet werken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wintervacht schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:01:
De Bluesound node is geen versterker, dus je zal hem op een externe versterker aan moeten sluiten.
B&O heeft ook vaak rare, alleen-door-B&O-gebruikte aansluitingen, ook voor speakers. Wel handig om even te checken voor je zometeen zonder versterker met een DIN stekker in je handen staat.
Beolab 8000 heeft naast de B&O DIN's ook een tulpaansluiting ;)
Maar zie net dat de Node 1 geen volumeregeling heft, dus dat gaat hem niet worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

The Eagle schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:32:
[...]

Beolab 8000 heeft naast de B&O DIN's ook een tulpaansluiting ;)
Maar zie net dat de Node 1 geen volumeregeling heft, dus dat gaat hem niet worden dan.
Dat is goed nieuws, ben zelf niet zo'n B&O fan juist om dat soort praktijken, maar fijn dat ze een normale aansluiting aanbieden :)
En de BS Node is een media streamer, met verder weinig extra functies, dient helaas gewoon op een versterker aangesloten te worden. De BlueSound PowerNode heeft dan weer wel een ingebouwde versterker en is te beschouwen als een soort alles in één, kost je 700 euro maar dan heb je ook wat.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKop
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-06 18:47
Hierbij mijn ervaring tot dusver. Dank voor alle adviezen en terugkoppelingen.

Ik heb het toch doorgezet en een mooie set Beolab 8000 aangesloten op mijn Node.
Dat werkt prima, zeker nadat ik een set fatsoenlijk afgeschermde tulp kabels had aangeschaft.
Inderdaad geen fysieke volumeknop, maar volume aanpassen kan goed via de Bluesound en de Spotify App.
Nu heb ik mijn Node ingewisseld voor een Node2 en dat werkt natuurlijk nog beter, nu ook via Bluetooth.
Ik overweeg nog een (actieve) subwoofer toe te voegen. Sta open voor suggesties over wat er goed bij zou passen. :)

@Wintervacht: in mijn slaapkamer gebruik ik een Powernode in combinatie met mijn oude Bose Acoustimass ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PeterKop op 10-12-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Actieve sub idd, passief ga je niet aan kunnen sturen ;)
Aangezien di voor muziek is zou ik zoeken naar wat men noemt een muzikale sub.
Maar vooraleerst zou ik kijken of ik er eentje kon lenen om te zien wat het voor jou toevoegt.

Pagina: 1