20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3
Vraag
Beste antwoord (via frisianstar op 23-10-2019 20:18)
Alle reacties
Ligt er ook geen glasvezel?
[ Voor 80% gewijzigd door bbbrumbrum op 20-10-2019 13:49 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Glas in een klein Fries dorpje? dacht het niet
[ Voor 43% gewijzigd door frisianstar op 20-10-2019 13:52 ]
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3
Heb je het nu over de huisaansluiting? Daar kun je niets zelf aan doen.frisianstar schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:51:
Vergeten te zeggen: ik leg zelf alle installaties aan.
[ Voor 47% gewijzigd door frisianstar op 20-10-2019 13:58 ]
Verwijderd
De aannemer schiet dit bedrag voor en jij heb het uiteindelijk betaald. Hier projectmatig 35 woningen, 400p stuk voor data kpn en ziggo.Osxy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:50:
Tenzij de aannemer dit heeft betaald is zowel de glasvezel aansluiting als kabel aansluiting gratis gedaan bij onze nieuwbouw.
Als de wijkcentrale al vol zit of de afstand te groot is heb je zelfs kans dat ze er uberhaupt niet aan willen beginnen.
Normaal komt er na de aanvraag iemand schouwen en volgt daaruit een offerte.
Als je weet wat de afstand tot de centrale is zou je online kunnen zoeken naar prijzen voor vergelijkbare afstanden.
Bij grote projecten worden de kosten verdeeld en ben je voordeliger uit natuurlijk, hou daar rekening mee.
En als je kijkt wat ze moeten doen, dan vind ik 500 euro redelijk. Dat zou qua uurloon en materiaal echt niet veel goedkoper kunnen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
paar jaar later nog eens een offerte gevraagd, kreeg ik als reactie dat ze dat niet gingen doen.
Normaal gesproken legt Ziggo bij projectbouw kosteloos aan.
Er word een X bedrag door Ziggo betaald, is het hoger worden de meerkosten doorberekend naar de klant.
Echter heeft dit ook weer met een bepaalde afstand te maken, ik meen dat het tot 140 meter was (afstand woning tot versterkerkast).
Hoe meer woningen ineens aangesloten / voorbereid kunnen worden, hoe groter het budget en dus des te meer kans om een aansluiting kosteloos te krijgen.
Als je dus meer mensen in de nabije omgeving hebt die een aansluiting willen kan het zomaar eens zijn dat je alsnog een gratis aansluiting krijgt.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Dit is herkenbaar. Mijn ouders woonden altijd net buiten de bebouwde kom naast een weiland. Op gegeven moment werden er op dat weiland 4 nieuwe woningen gebouwd. Die mensen wilden een kabelaansluiting. De betreffende kabelaar stelde voor om dat te faciliteren en ook het huis van mijn ouders aan te sluiten, kosten per woning 5000 euro. Mijn ouders deden niet mee want zijn geen tv kijkers en hadden een schotelantenne die voor hen genoeg was. Buren betaalden wel duizenden euro's en kregen kabel. Paar jaar later werd kabelaar overgenomen door ander bedrijf, ouders konden plots gratis aangesloten worden 'want infrastructuur lag er al' en woning lag inmiddels binnen de bebouwde kom door uitbreiding gemeentegrens. Op een ochtend gratis geregeld.Rensjuh schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:56:
Als je dus meer mensen in de nabije omgeving hebt die een aansluiting willen kan het zomaar eens zijn dat je alsnog een gratis aansluiting krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door twodigits op 28-10-2019 10:08 ]
Via mijnaansluitingen.nl kwam de aannemer uit op 2000 euro, maar ik wil toch gaan proberen (bij Ziggo) om dit naar beneden te krijgen, maar zoek nog wat tips/argumenten.
Inmiddels woon ik in het nieuwe huis en alles is draadloos: tv zenders via Digitenne; internet via T Mobile '4G voor Thuis' en de mobiele telefoon (nog) via KPN
Alleen de mobiele telefoon heeft slechte ontvangst maar het hele dorp klaagt daarover, tv en internet is goed.
Hier een bedrijfshal gebouwd op een kleine uitbreiding van het lokale industrieterrein.
Glasvezel: 26.500 euro. > 400 meter graven
Ziggo 6500 euro> ook 400 meter graven
Uiteindelijk 2 buren meegekregen, nu de ziggo kabel gratis tegen het tekenen van een contract voor 4 jaar a 75 euro per maand zakelijk Giga Pro.
1000mb down. 100 mb up.
Hiervan 6 maanden gratis.
Er komt van odido ook een draadloos alternatief zag ik. Klik en klaar maar persoonlijk liever een kabel