Wat betaalde jij voor een nieuwe huisaansluiting ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Als ik dat opzoek betaald de één 385 euro en de buurman 2700 euro (bron:Kassa) dus geen pijl op te trekken.
Wat betaalde jij voor een nieuwe huisaansluiting kabel tv/ internet (dus voor een nieuwbouw woning)?

Als me dat veel te duur wordt is KPN Digitenne een goed alternatief?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Beste antwoord (via frisianstar op 23-10-2019 20:18)

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
In een CPO project €651 voor 6 woningen. Eerst een aanbieding gehad voor €825 per huis. Vervolgens een gecombineerde aanvraag gedaan. De gecombineerde aanvraag kwam uit op €651 voor 6 woningen: €108,50 per woning. Geen peil op te trekken inderdaad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gratis, nieuwbouwwoonwijk.

Ligt er ook geen glasvezel?

[ Voor 80% gewijzigd door bbbrumbrum op 20-10-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Tenzij de aannemer dit heeft betaald is zowel de glasvezel aansluiting als kabel aansluiting gratis gedaan bij onze nieuwbouw.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Aftappen van de buurman zeker :+

Glas in een klein Fries dorpje? dacht het niet

[ Voor 43% gewijzigd door frisianstar op 20-10-2019 13:52 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Vergeten te zeggen: ik leg zelf alle installaties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
frisianstar schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:51:
Vergeten te zeggen: ik leg zelf alle installaties aan.
Heb je het nu over de huisaansluiting? Daar kun je niets zelf aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Alles vanaf de water en elektriciteit meter ga ik zelf aanleggen (ben zelf al 20 jaar elektromonteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Zal dan ook wel geen projectbouw zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Nee, vrijstaande woning, afgelopen week de overeenkomst getekend.

[ Voor 47% gewijzigd door frisianstar op 20-10-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:50:
Tenzij de aannemer dit heeft betaald is zowel de glasvezel aansluiting als kabel aansluiting gratis gedaan bij onze nieuwbouw.
De aannemer schiet dit bedrag voor en jij heb het uiteindelijk betaald. Hier projectmatig 35 woningen, 400p stuk voor data kpn en ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 19:59
De kosten hangen sterk af van hoe veel graafwerk er verricht moet worden.

Als de wijkcentrale al vol zit of de afstand te groot is heb je zelfs kans dat ze er uberhaupt niet aan willen beginnen.

Normaal komt er na de aanvraag iemand schouwen en volgt daaruit een offerte.

Als je weet wat de afstand tot de centrale is zou je online kunnen zoeken naar prijzen voor vergelijkbare afstanden.

Bij grote projecten worden de kosten verdeeld en ben je voordeliger uit natuurlijk, hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57
Krijg je niet eerst een offerte als je een aanvraag doet via mijnaansluiting.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik heb hier een mail van Ziggo voor me liggen waarin ze bevestigen 62 nieuwe adressen kosteloos aan te sluiten (nieuwbouw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Apart. Dat er betaald wordt hiervoor. Ik geef aan dat ik klant wil worden, maar dat ik geen aansluiting heb. Als er kosten aan verbonden zijn, dan word ik gewoon geen klant. Ze zijn hierdoor overstag gegaan en zijn gaan graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor een oud huis hebben wij een offerte gekregen van 500 euro van Tele2. Dat betaal ik graag, want het enige alternatief dat er lag was een telefoonlijn met een max van 8mb/s..

En als je kijkt wat ze moeten doen, dan vind ik 500 euro redelijk. Dat zou qua uurloon en materiaal echt niet veel goedkoper kunnen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:10
Zowel KPN (glas) als Ziggo zijn hier kosteloos aangelegd (volgens de brieven die beide aan de aannemer hebben gestuurd). Nieuwbouw wijk met enkele tientallen woningen, zowel project als particulier (wij vallen onder de laatste)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
In een CPO project €651 voor 6 woningen. Eerst een aanbieding gehad voor €825 per huis. Vervolgens een gecombineerde aanvraag gedaan. De gecombineerde aanvraag kwam uit op €651 voor 6 woningen: €108,50 per woning. Geen peil op te trekken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Duidelijk dus, vergelijk de aanbieders en ga niet gelijk in op de eerste aanbieding, combineren met meerdere woningen zal ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
Bij mijn eerste aanvraag was de offerte 6500 euro, deze heb ik maar even naast mij neergelegd.
paar jaar later nog eens een offerte gevraagd, kreeg ik als reactie dat ze dat niet gingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:49
Voor ons wat het ook gratis (nieuwbouw). We waren op ons vorige adres ook al Ziggoklant, misschien dat dat uitmaakt? KPN vroeg wel een flink bedrag, en omdat we tevreden waren over Ziggo daar maar bij gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:19
Voorheen (+/- 5 jaar geleden) was het zo:
Normaal gesproken legt Ziggo bij projectbouw kosteloos aan.
Er word een X bedrag door Ziggo betaald, is het hoger worden de meerkosten doorberekend naar de klant.
Echter heeft dit ook weer met een bepaalde afstand te maken, ik meen dat het tot 140 meter was (afstand woning tot versterkerkast).
Hoe meer woningen ineens aangesloten / voorbereid kunnen worden, hoe groter het budget en dus des te meer kans om een aansluiting kosteloos te krijgen.

Als je dus meer mensen in de nabije omgeving hebt die een aansluiting willen kan het zomaar eens zijn dat je alsnog een gratis aansluiting krijgt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De hoogste prijs die ik tot nog toe gezien heb was iets meer dan 15000 euro.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:49
Rensjuh schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:56:

Als je dus meer mensen in de nabije omgeving hebt die een aansluiting willen kan het zomaar eens zijn dat je alsnog een gratis aansluiting krijgt.
Dit is herkenbaar. Mijn ouders woonden altijd net buiten de bebouwde kom naast een weiland. Op gegeven moment werden er op dat weiland 4 nieuwe woningen gebouwd. Die mensen wilden een kabelaansluiting. De betreffende kabelaar stelde voor om dat te faciliteren en ook het huis van mijn ouders aan te sluiten, kosten per woning 5000 euro. Mijn ouders deden niet mee want zijn geen tv kijkers en hadden een schotelantenne die voor hen genoeg was. Buren betaalden wel duizenden euro's en kregen kabel. Paar jaar later werd kabelaar overgenomen door ander bedrijf, ouders konden plots gratis aangesloten worden 'want infrastructuur lag er al' en woning lag inmiddels binnen de bebouwde kom door uitbreiding gemeentegrens. Op een ochtend gratis geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door twodigits op 28-10-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:51

ChUcKiE

Dus........

Zijn er ondertussen nog ontwikkelingen, of meer praktijkervaring op dit vlak?
Via mijnaansluitingen.nl kwam de aannemer uit op 2000 euro, maar ik wil toch gaan proberen (bij Ziggo) om dit naar beneden te krijgen, maar zoek nog wat tips/argumenten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Een oud topic van mij :o
Inmiddels woon ik in het nieuwe huis en alles is draadloos: tv zenders via Digitenne; internet via T Mobile '4G voor Thuis' en de mobiele telefoon (nog) via KPN
Alleen de mobiele telefoon heeft slechte ontvangst maar het hele dorp klaagt daarover, tv en internet is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besmar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-09 15:16
Leuk onderwerp,

Hier een bedrijfshal gebouwd op een kleine uitbreiding van het lokale industrieterrein.

Glasvezel: 26.500 euro. > 400 meter graven

Ziggo 6500 euro> ook 400 meter graven

Uiteindelijk 2 buren meegekregen, nu de ziggo kabel gratis tegen het tekenen van een contract voor 4 jaar a 75 euro per maand zakelijk Giga Pro.
1000mb down. 100 mb up.

Hiervan 6 maanden gratis.

Er komt van odido ook een draadloos alternatief zag ik. Klik en klaar maar persoonlijk liever een kabel
Pagina: 1