Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Duitse desktop met NL toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Aldi in Duitsland krijgen ze deze week een desktop in de aanbieding. Als ik deze PC zou kopen zou ik hem dan in de Nederlandse taal kunnen laten werken? Ik bedoel dat alles dan in het Nederlands is. Er zal een Qwertz toetsenbord bijzitten, maar ik heb nog een Nederlands qwerty toetsenbord.

Kan ik deze zonder problemen kopen voor mijn dochter?

Alle reacties

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Er zal Windows op staan in het Duits, dus die zal je opnieuw moeten installeren, maar dat is voor een tweaker natuurlijk geen probleem
Ik neem aan dat het deze PC is:
https://www.aldi-sued.de/...ce-pcmedion-akoya-p56005/

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 20-10-2019 13:24 ]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Als het geen één taal editie is kun je de taal wijzigen in Windows 10, zie bv. youtube

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 20-10-2019 13:22 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vaak is Windows op zo'n systeem pre-installed en dient men zelf nog de setup daarvan af te maken. Het begint dan meestal met de taal-keuze en regio. Dus mogelijk is deze al meteen in het Nederlands in te stellen.

Is dit echter niet het geval, zorgen dat de geïnstalleerde Windows versie (in het Duits dan maar), geactiveerd is en zoals @Henk007 aangeeft, daarna opnieuw installeren met Nederlands als standaardtaal. Windows (her)activatie zou daarna automatisch goed moeten gaan.

Microsoft zegt er het volgende over; https://support.microsoft...play-language-preferences

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 20-10-2019 13:27 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
oh dank jullie voor de antwoorden.
@Henk007 ja het is die pc, maar ik ben geen tweaker dus durf ik dat opnieuw installeren niet aan!

Misschien toch maar wachten tot deze aanbieding ook in Nederland is.

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Op deze site hebben ze meestal wel een aanbieding: https://www.remarkt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Glamourt schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:33:
Op deze site hebben ze meestal wel een aanbieding: https://www.remarkt.nl
Veel HP's………....mijn dochter heeft ooit een HP laptop gekocht en na 2 maanden had ze al problemen met de wifi en blauwe schermen. Dus er is weinig vertrouwen in HP. Ik heb zelf nu mijn 2de Aldi PC en ben heel tevreden. hoewel zij weer een laptop van Medion heeft gehad die binnen 2jaar stuk was.
Het is en blijft natuurlijk een gok vooral in die prijsklasse tot 600euro.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:22:
@Henk007 ja het is die pc, maar ik ben geen tweaker dus durf ik dat opnieuw installeren niet aan!

Heb je niemand in je omgeving die je daarbij kan helpen? Is redelijk peanuts.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:22:

Is zeker een optie. Dan weet je zeker dat alles werkt zoals het zou moeten. Volgens mij duurt het altijd 1 week voordat de PC in Nederland te koop is.

Het is echt niet heel moeilijk, maar als Windows echt opnieuw geïnstalleerd moet worden, vraag ik me even af of je de juiste drivers kunt vinden.

Wat wil je er overigens mee gaan doen? 600 euro is best veel voor een simpele PC. Voor minder heb je een PC die je door een bedrijf in elkaar laat zetten. Dan moet je wel de componenten zelf uitzoeken (kan op Tweakers mee geholpen worden), want PC-winkels verkopen nog te vaak PC-slopende rotzooi voor veel te veel geld. Als je dan bij het bestellen assemblage en Windows installeren toevoegt (Windows installeren kan eigenlijk iedereen wel) , heb je een computer die achteraf veel beter uit te breiden is.

Je kunt trouwens ook een ex-bedrijfsPC kopen op V&A staan voldoende advertenties en er zijn zelfs bedrijven die ze met garantie verkopen. SSD erin (kan in de winkel, of door een handige Tweaker), 8GB RAM idem en je hebt een prima PC voor huiswerk.

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:47:
[...]

Veel HP's………....mijn dochter heeft ooit een HP laptop gekocht en na 2 maanden had ze al problemen met de wifi en blauwe schermen. Dus er is weinig vertrouwen in HP. Ik heb zelf nu mijn 2de Aldi PC en ben heel tevreden. hoewel zij weer een laptop van Medion heeft gehad die binnen 2jaar stuk was.
Het is en blijft natuurlijk een gok vooral in die prijsklasse tot 600euro.
Dit soort argumenten vind ik nooit echt sterk. Ieder merk heeft z'n "maandagochtendmodellen"... De Medion van m'n broertje deed het ook opeens niet meer. Ik weet niet meer hoe snel, maar vrij snel al. Dat maakt Medion geen slecht merk. Het is zelfs een geweldig merk met een goede prijs/kwaliteit verhouding. M'n vader en beide zussen hebben ook Medion en die hebben nooit problemen gehad. Ik had zelfs een tijdje een E6421 en voor 600 euro was die super! Zelfs vandaag de dag is het lastig om een laptop met goed IPS-scherm en een goede processor te kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door hoi1234 op 20-10-2019 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Is zeker een optie. Dan weet je zeker dat alles werkt zoals het zou moeten. Volgens mij duurt het altijd 1 week voordat de PC in Nederland te koop is.

Het is echt niet heel moeilijk, maar als Windows echt opnieuw geïnstalleerd moet worden, vraag ik me even af of je de juiste drivers kunt vinden.

Wat wil je er overigens mee gaan doen? 600 euro is best veel voor een simpele PC. Voor minder heb je een PC die je door een bedrijf in elkaar laat zetten. Dan moet je wel de componenten zelf uitzoeken (kan op Tweakers mee geholpen worden), want PC-winkels verkopen nog te vaak PC-slopende rotzooi voor veel te veel geld. Als je dan bij het bestellen assemblage en Windows installeren toevoegt (Windows installeren kan eigenlijk iedereen wel) , heb je een computer die achteraf veel beter uit te breiden is.

Je kunt trouwens ook een ex-bedrijfsPC kopen op V&A staan voldoende advertenties en er zijn zelfs bedrijven die ze met garantie verkopen. SSD erin (kan in de winkel, of door een handige Tweaker), 8GB RAM idem en je hebt een prima PC voor huiswerk.
Ik heb Aldi Nederland al gemaild maar ze wisten niet of er binnen kort een aanbieding komt. Ik heb nu naar Aldi Nord gemaild om te vragen of windows in te stellen is in het Nederlands. Als het alleen maar in het Duits is gaat het over. Maar de bedoeling was max. 500euro, maar zoals ik gelezen heb komt de P65005 wel als gut uit de bus. Na al die laptops die het maar 2-3 jaar volhouden (als je gelukt hebt) is het nu de tijd voor een desktop omdat de kinderen hem dan ook voor huiswerk kunnen gebruiken

• hoi1234
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Ik heb Aldi Nederland al gemaild maar ze wisten niet of er binnen kort een aanbieding komt. Ik heb nu naar Aldi Nord gemaild om te vragen of windows in te stellen is in het Nederlands. Als het alleen maar in het Duits is gaat het over. Maar de bedoeling was max. 500euro, maar zoals ik gelezen heb komt de P65005 wel als gut uit de bus. Na al die laptops die het maar 2-3 jaar volhouden (als je gelukt hebt) is het nu de tijd voor een desktop omdat de kinderen hem dan ook voor huiswerk kunnen gebruiken
Wat bedoel je met laptops die het maar 2-3 jaar volhouden? Zijn ze dan kapot, of zijn ze dan gewoonweg te traag? Traagheid heeft veel te maken met SSD VS HDD en goedkope laptops hebben minder potentie om oud te worden. In goedkope laptops zit maar al te vaak trage rotzooi die bij release eigenlijk al te traag is. Raar hé, dat z'n laptop naar 3 jaar als dikke stront door een trechter werkt?

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 20:51
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 126,-€ 126,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 Gaming X 4G€ 175,-€ 175,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 38,11€ 38,11
1NetwerkadaptersIntel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro)€ 15,95€ 15,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16€ 46,99€ 46,99
1Optische drivesAsus DRW-24D5MT (bulk)€ 14,95€ 14,95
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 42,99€ 42,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 525,94

+windows (zij zullen wel de ''legale'' versie hebben gedaan van 100,-)
+ SD-kaart lezer
+ muis en toetsenbord

Dan kom je (met de specs die ik er nu in heb gestopt) bij max. 650,- eur - ervan uitgaande dat je een low-budget muis en toetsenbord erbij krijgt...

Maar, ik denk dat de kans erg groot is dat je een slechtere voeding krijgt, een of andere low-budget SSD & HDD en dat ze ook een ander (goedkoper) merk RAM nemen (anders maken ze hier ook geen winst op....). Aangezien je niet de volledige specs krijgt zou ik het risico niet nemen en zelf een pc in elkaar zetten.

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Wat bedoel je met laptops die het maar 2-3 jaar volhouden? Zijn ze dan kapot, of zijn ze dan gewoonweg te traag? Traagheid heeft veel te maken met SSD VS HDD en goedkope laptops hebben minder potentie om oud te worden. In goedkope laptops zit maar al te vaak trage rotzooi die bij release eigenlijk al te traag is. Raar hé, dat z'n laptop naar 3 jaar als dikke stront door een trechter werkt?
Ze heeft eerst een Medion gehad die was binnen de garantie al kapot, daarna kocht ze een HP die dus het internet steeds kwijt was en blauwe schermen kreeg, ze heeft een Compaq gehad en nu dus een Asus. Ik had hem allang het raam uitgegooid. de toetsen doen het voor de helft niet meer. Alles schoongemaakt maar bijv de 6 doet hij niet, ook niet numeriek. Als ze de 6 moeten typen klikt ze de rekenmachine aan, typt de 6 en kopieert die dan :X Nu las ik dat laptops minder lang meegaan omdat ze overal mee naar toe worden genomen, maar ik weet niet wat de oorzaak is. Ook haar medion hield ermee op, de HP blauwe schermen, de Asus het toetsenbord en allemaal max 2-3 jaar oud :/

• hoi1234
itsbart schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:17:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 126,-€ 126,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 Gaming X 4G€ 175,-€ 175,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 38,11€ 38,11
1NetwerkadaptersIntel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro)€ 15,95€ 15,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16€ 46,99€ 46,99
1Optische drivesAsus DRW-24D5MT (bulk)€ 14,95€ 14,95
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 42,99€ 42,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 525,94

+windows (zij zullen wel de ''legale'' versie hebben gedaan van 100,-)
+ SD-kaart lezer
+ muis en toetsenbord

Dan kom je (met de specs die ik er nu in heb gestopt) bij max. 650,- eur - ervan uitgaande dat je een low-budget muis en toetsenbord erbij krijgt...

Maar, ik denk dat de kans erg groot is dat je een slechtere voeding krijgt, een of andere low-budget SSD & HDD en dat ze ook een ander (goedkoper) merk RAM nemen (anders maken ze hier ook geen winst op....). Aangezien je niet de volledige specs krijgt zou ik het risico niet nemen en zelf een pc in elkaar zetten.
Met alle respect hoor, maar het lijkt me niet dat iemand die zelfs al twijfelt of die Windows 10 kan installeren een PC moet assembleren. Met assemblage kom je minstens 80 euro duurder uit en dan heb je nog geen Windows 10. Oké Windows 10 kan via surfspot.

Dit systeem is overigens wel haalbaar:
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 84,-€ 84,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1BehuizingenCooler Master N200 Closed€ 44,95€ 44,95
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C17D-8GNT€ 42,95€ 42,95
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 29,50€ 29,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,17

Voor wat huiswerk meer dan voldoende. Je kunt er zelfs nog een simpel spelletje op spelen. De lijst moet trouwens wel iets aangepast worden, omdat deze componenten niet allemaal verkrijgbaar zijn bij winkels die assembleren.

Overigens kun je ook gewoon de PC uit Duitsland halen. Je zit alleen nog even met de drivers, maar mocht Windows niet in het Nederlands gezet kunnen worden, kun je voor 80 of 145 euro Windows 10 kopen. Als het niet te ver is, wil ik voor een kleine vergoeding alles zelfs in orde maken. De specs zijn prima, maar ik vind merk altijd een nadeel, omdat later dingen toevoegen lastig is.

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

Met alle respect hoor, maar het lijkt me niet dat iemand die zelfs al twijfelt of die Windows 10 kan installeren een PC moet assembleren. Met assemblage kom je minstens 80 euro duurder uit en dan heb je nog geen Windows 10. Oké Windows 10 kan via surfspot.

Dit systeem is overigens wel haalbaar:
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 84,-€ 84,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1BehuizingenCooler Master N200 Closed€ 44,95€ 44,95
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C17D-8GNT€ 42,95€ 42,95
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 29,50€ 29,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,17

Voor wat huiswerk meer dan voldoende. Je kunt er zelfs nog een simpel spelletje op spelen. De lijst moet trouwens wel iets aangepast worden, omdat deze componenten niet allemaal verkrijgbaar zijn bij winkels die assembleren.

Overigens kun je ook gewoon de PC uit Duitsland halen. Je zit alleen nog even met de drivers, maar mocht Windows niet in het Nederlands gezet kunnen worden, kun je voor 80 of 145 euro Windows 10 kopen. Als het niet te ver is, wil ik voor een kleine vergoeding alles zelfs in orde maken. De specs zijn prima, maar ik vind merk altijd een nadeel, omdat later dingen toevoegen lastig is.
Dank je voor het aanbod, maar ik ga toch maar voor een volledige PC. Ik heb nu naar Aldi gemaild en wacht het antwoord af. Ik heb ooit eens een window versie geinstalleerd, maar ga dat zeker niet doen op een gloednieuwe. Zo goed (gek :? ) ben ik nu ook niet. Mijn dochter zit in de bijstand en nu de kinderen 6 jaar zijn mag zij een computer aanschaffen ter waarde van 500euro waar ze dan 6 jaar mee moet doen....Ik heb goede ervaringen met de Aldi en meer mensen in onze omgeving dus is dat toch wel het eerste waar je aan denkt.

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 20:51
Zie nu ook net dat ik geen mobo bij mijn lijstje had gedaan, mocht je deze er nog bij doen kom je op zo'n 700,- totaal..

dan is het inderdaad een goede deal (als ze redelijke producten erin hebben gestopt :) )

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 21:19

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:37
@Zap_pa 250 Watt power supply. :N
Als ik hem hier invul krijg ik al 350 Watt.
Ze testen hem met Furmark en Prime95 en meten 202 Watt van het net.
Die voeding is precies op het randje. Exact goed gekozen voor planned obsolescence, want na 2 jaar kan die het niet meer aan.

Ook kun je alleen PCI powered GPU's plaatsen want er is geen PEG connector.

Ik zou elders gaan shoppen.

• hoi1234
jeroen3 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:31:
@Zap_pa 250 Watt power supply. :N
Als ik hem hier invul krijg ik al 350 Watt.
Ze testen hem met Furmark en Prime95 en meten 202 Watt van het net.
Die voeding is precies op het randje. Exact goed gekozen voor planned obsolescence, want na 2 jaar kan die het niet meer aan.

Ook kun je alleen PCI powered GPU's plaatsen want er is geen PEG connector.

Ik zou elders gaan shoppen.
Furmark en prime95 zijn dan ook geen realistische loads, zeker niet tegelijkertijd. Die voeding is gewoon prima. Zal wel een FSP zijn. En het klopt niet dat een voeding na mate die meer gebruikt is, minder vermogen kan leveren.

Ik zou de PC ook nooit kopen, omdat er totaal geen upgrademogelijkheden zijn. Maar als je dat allemaal niet nodig hebt, is het een zeer complete PC. 3 jaar garantie en je hoeft niet zelf aan de slag... Oh, ja en als je een budget krijgt van de gemeente lijkt het me makkelijker om gewoon een pre-build te kopen dan te komen met 10 bonnetjes van verschillende componenten.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 20:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Henk007 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:15:
Er zal Windows op staan in het Duits, dus die zal je opnieuw moeten installeren, maar dat is voor een tweaker natuurlijk geen probleem
Ik neem aan dat het deze PC is:
https://www.aldi-sued.de/...ce-pcmedion-akoya-p56005/
Opnieuw installeren? Toetsenbord lay-out van de hele wereld staat standaard in elke windows installatie ook van de fabrikant. En vrijwel altijd levert de fabrikant ook meerdere talen mee. (Makkelijker verkoopbaar ipv voor elk land een aparte image te maken)

Dus waarom opnieuw installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Luchtbakker op 20-10-2019 18:54 ]

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56

KrazyJay

Ik snap eigenlijk niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over de taal. Sinds Windows 8 is de taal gewoon in te stellen. Is Windows geïnstalleerd in het Duits, dan ga je naar de taalinstellingen en dan zet je dat daar om naar Nederlands. Hang er een eigen toetsenbord aan en het is in orde. 10 minuten werk. Herinstallatie of zoeken naar drivers is gewoon niet van toepassing.

[ Voor 10% gewijzigd door KrazyJay op 20-10-2019 19:02 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
KrazyJay schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:02:
Ik snap eigenlijk niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over de taal. Sinds Windows 8 is de taal gewoon in te stellen. Is Windows geïnstalleerd in het Duits, dan ga je naar de taalinstellingen en dan zet je dat daar om naar Nederlands. Hang er een eigen toetsenbord aan en het is in orde. 10 minuten werk. Herinstallatie of zoeken naar drivers is gewoon niet van toepassing.
Je hebt helemaal gelijk, blijkbaar doe ik de laatste jaren dit soort dingen te weinig om mijn kennis up to date te houden.
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:27:
[...]
... nu dus een Asus. Ik had hem allang het raam uitgegooid. de toetsen doen het voor de helft niet meer. Alles schoongemaakt maar bijv de 6 doet hij niet, ook niet numeriek. Als ze de 6 moeten typen klikt ze de rekenmachine aan, typt de 6 en kopieert die dan :X
Het valt eigenlijk buiten dit topic, maar bij veel laptops is het toetsenbord eenvoudig te vervangen. Als je iemand in je familie- of kennissenkring heb die een beetje handig is, is het een kwestie van een nieuw toetsenbord bestellen en (afhankelijk van het model) is het binnen 10 a 20 minuten weer vervangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Henk007 op 20-10-2019 19:32 ]

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
je kan gewoon een taal toevoegen in de instellingen van windows 10 en die als standaard instellen
alles zou Nederlands worden afgezien het aanmeld scherm en recovery. maar dat lijkt me geen probleem
en kwa toetsenbord kan je een sticker pakket bestellen en bij instellen van windows het toetsenbord us zetten stickers erop en klaar

[ Voor 25% gewijzigd door coolbvrobin op 20-10-2019 19:51 ]

Pagina: 1