Vraag

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 22:25
Ik zoek een?
Smartwatch

Wat is je budget?
300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Sensor waardes uitlezen en opslaan in een eigen database

Wat heb je zelf al gevonden?
Garmin Forerunner 645 Music, Amazfit GTR, Xiaomi Huami Amazfit Stratos 2

Welke vragen heb je hier nog over?
Uit welke kan ik eenvoudig gegevens halen die ik zelf in een eigen database kan opslaan, of hebben jullie toevallig een andere smartwatch die jullie adviseren?

Overige eisen
  • Batterij duur 5 dagen of langer
  • Mogelijkheid voor koppelen met sensor data
  • Continue hardslag
  • Daarnaast nog het liefst zoveel mogelijk andere sensors
  • Beetje normaal uitziende horloge (geen fitbit, mag evt. ook zonder smartwatch zijn als die maar sensors heeft)
Extra toelichting

Ik zelf ben programmeur en heb een eigen home system ontwikkeld (alleen voor eigen gebruik). Nu ben ik dol op data en wil ik graag zoveel mogelijk sensors uitlezen en toevoegen aan dit systeem. Nu heb ik via het werk een budget van 300 euro om een smartwatch aan te schaffen. Hier wil ik graag gebruik van maken maar ik zoek wel een watch waar ik zelf de data kan uitlezen en kan koppelen aan mijn eigen systeem.

Hebben jullie toevallig een idee welke watch ik het beste kan aanschaffen?

[ Voor 2% gewijzigd door Josvds op 20-10-2019 12:13 . Reden: Extra toevoeging ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Garmin is gesloten tot de eigen software, dus op je telefoon of PC lees je uit met Garmin software. Die data kun je vervolgens dan wel weer uitlezen met een oplossing als je het wil synchroniseren met bijvoorbeeld Google fit, dus vanaf schijf zal er een soort bestand komen. Als dat is wat je zoekt...

Ik schat in dat de Xiaomi je beste kans is, die zijn volgens mij overal relatief open mee.

• Josvds
Nog even verder gezocht en nu naast de:
- Amazfit GTR 47mm Aluminium behuizing Zwart (Bruin)
- Garmin Forerunner 645 Music Zwart (Zwart)

Ook aan het kijken naar een google wear watch zoals
- Fossil Gen 5 The Carlyle HR Smoke Stainless Steel Zilver (Zilver)
- Mobvoi Ticwatch Pro Zwart (Zwart)

Want na gesproken te hebben met enkele personen die dagelijks een watch om hebben. Begrijp ik dat het opladen van de watch niet als een groot probleem gezien wordt. Zoals je je telefoon laad, laad je je horloge gaven ze aan. Ik zou het wel fijn vinden als het niet hoeft, maar een ander punt waar ze mee kwamen, is dat als ontwikkelaar, je op een google wear zelf makkelijk iets kunt ontwikkelen om deze gegevens uit te lezen. Dus wellicht is dat toch een betere optie voor mij dan een watch welke niet deze ondersteuning bied..

Ik begrijpd at de Garmin variant wel een web pagina heeft waar je deze gegevens uit kunt exporteren. Een project via GitHub heeft er een script voor geschreven om via deze interface de data te downloaden. Maar dan nog is de vraag of dit een goede stabiele manier is. Tevens zag ik op de films op youtube over de Garmin dat deze kwa gebruikersvriendelijkheid niet al te denderend was.

De Amazfit ken niet echt, ziet er uit als een mooi apparaat, maar ook hiervoor geld dat er geen directe API beschikbaar is. Ik heb deze vraag gesteld via hun support mail (waar ze snel op reageerde zeggende direct in de ochtend op maandag na zondag het bericht verstuurd te hebben), maar dit komt op de wensen lijst en wordt wellicht ooit in een update mee ondersteund maar geen tijdsplanning.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.idownloadblog...xport-import-health-data/

Zou kunnen met een Watch 3?

Is wel handmatig, maar misschien met Opdrachten iets te fixen? Je moet er wel een iPhone voor hebben.

• Josvds
Vorkie schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:58:
https://www.idownloadblog...xport-import-health-data/

Zou kunnen met een Watch 3?

Is wel handmatig, maar misschien met Opdrachten iets te fixen? Je moet er wel een iPhone voor hebben.
Dat lijkt er wel een beetje op, dat je alle data dagelijks (liefst sneller maar dagelijks is een begin) kunt exporteren. Maar helaas ik heb geen iPhone maar Android device.

• Josvds
Na wat reviews lijkt het dat de Fossil Gen 5 maar met moeite 1 dag haalt op zijn batterij. Dat is opzich nog niet zo'n ramp als hij de dag maar vol houd. Als dit namelijk aan het begin al een moeite is, hoe gaat dat dan over een jaar? Meestal wordt het er niet beter op over de tijd. Of werkt dat bij horloges anders? Jullie hier ervaing mee?

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-11 16:58
Josvds schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:29:
Na wat reviews lijkt het dat de Fossil Gen 5 maar met moeite 1 dag haalt op zijn batterij. Dat is opzich nog niet zo'n ramp als hij de dag maar vol houd. Als dit namelijk aan het begin al een moeite is, hoe gaat dat dan over een jaar? Meestal wordt het er niet beter op over de tijd. Of werkt dat bij horloges anders? Jullie hier ervaing mee?
Mwah, met moeite is wel subjectief. Dit was vandaag bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yDS53AE.jpg?2

1 dag is prima te doen, ligt er natuurlijk wel aan wat je ermee doet.

Maar als je echt qua batterij meer wil, moet je voor een watch zonder Watch OS kiezen vermoed ik.

[ Voor 3% gewijzigd door vuurtjih op 21-10-2019 22:36 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Josvds
vuurtjih schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

Mwah, met moeite is wel subjectief. Dit was vandaag bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

1 dag is prima te doen, ligt er natuurlijk wel aan wat je ermee doet.

Maar als je echt qua batterij meer wil, moet je voor een watch zonder Watch OS kiezen vermoed ik.
Bedankt, dat geeft inderdaad wel een beeld... Maar dat komt ongeveer overeen met wat ik gelezen had betreft 20 uur. Ik zie een hele dag als 24 uur omdat ik ook graag de slaap meting zou gebruiken. Ik zou dan denken dat ik hem oplaad als je savonds op de bank zit en weer aan doet als je gaat slapen.. Maar wellicht dat dit na een paar nachten ook niet meer interessant is.

Zojuist nog even bij Garmin gekeken, die bieden ook mogelijkheden tot het ontwikkelen van apps, maar als het alleen voor eigen gebruik is weet ik niet of dit de oplossing zal zijn.. De Mobvoi Ticwatch Pro bied schijnbaar een iets langere batterij duur, de vraag is alleen als je de sensors gaat uitlezen en synchroniseren via een eigen google wear app hoe lang dan de batterij het vol houd.

Wel interessant om te zien in jou screenshot vond ik dat de bluetooth connectie best wel wat batterij gebruik heeft. Door deze uit te schakelen zou je dan wel wat winst kunnen boeken om je batterij gebruik te sparen (al moet je dan voor lief nemen dat de link tussen je telefoon en watch niet werkt :()

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-11 16:58
Josvds schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:56:
[...]

Bedankt, dat geeft inderdaad wel een beeld... Maar dat komt ongeveer overeen met wat ik gelezen had betreft 20 uur. Ik zie een hele dag als 24 uur omdat ik ook graag de slaap meting zou gebruiken. Ik zou dan denken dat ik hem oplaad als je savonds op de bank zit en weer aan doet als je gaat slapen.. Maar wellicht dat dit na een paar nachten ook niet meer interessant is.

Zojuist nog even bij Garmin gekeken, die bieden ook mogelijkheden tot het ontwikkelen van apps, maar als het alleen voor eigen gebruik is weet ik niet of dit de oplossing zal zijn.. De Mobvoi Ticwatch Pro bied schijnbaar een iets langere batterij duur, de vraag is alleen als je de sensors gaat uitlezen en synchroniseren via een eigen google wear app hoe lang dan de batterij het vol houd.
Ik had al een fitness tracker (Honor Band 4) die gebruik ik snachts en op momenten dat ik het horloge niet om heb, dus dat probleem heb ik niet zo zeer. Vroeger een Motorola Moto 360 gehad, die zette ik gewoon elke avond op de lader.

De watches van Huawei/Honor zijn ook behoorlijk gesloten, dus dat werkt ook niet helemaal.
Wel interessant om te zien in jou screenshot vond ik dat de bluetooth connectie best wel wat batterij gebruik heeft. Door deze uit te schakelen zou je dan wel wat winst kunnen boeken om je batterij gebruik te sparen (al moet je dan voor lief nemen dat de link tussen je telefoon en watch niet werkt :()
Tja, als je de BT uitzet dan heeft het Wear OS niet zo veel zin meer natuurlijk...

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Pagina: 1