Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delano_ve
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08:02
Beste Tweakers community,

Na zelf een nieuwe iPhone te hebben gekocht, heb ik mijn oude iPhone aan mijn vriendin gegeven.
Deze werkt helemaal prima, op het punt na dat iMessage en FaceTime niet willen activeren. Er wordt aangegeven dat het iCloud-ID en iMessage-ID niet overeen komen.
Ik heb al verschillende keren in- en uitgelogd met haar Apple ID, maar dit mocht helaas niet baten.

Nu heb ik wel gezien dat bij het ingeven van haar wachtwoord in de App Store haar e-mailadres wordt getoond met een 'l' ervoor. Ik heb op alle denkbare plekken gezocht, maar kon nergens een instelling vinden waar ik dit kon wijzigen.

Mijn vraag is daarom; zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad, en hoe hebben jullie dit opgelost?
Het gaat om een iPhone SE met iOS 13.1.3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat staat er in de telefoon aangegeven onder 'Instellingen -> Berichten -> Stuur en ontvang via' ?

Anders daar even iMessage uit zetten en vervolgens opnieuw koppelen met het juiste Apple ID.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delano_ve
wimmel_1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:50:
Wat staat er in de telefoon aangegeven onder 'Instellingen -> Berichten -> Stuur en ontvang via' ?

Anders daar even iMessage uit zetten en vervolgens opnieuw koppelen met het juiste Apple ID.
Helaas krijgen we de instelling 'Stuur en ontvang via' nog niet te zien. Dit komt heel snel voorbij wanneer we activeren aan willen zetten, maar daarna is het vrijwel direct weer weg.

Overigens hebben we dit wel bij FaceTime geprobeerd. Dan krijgen we alsnog de melding dat de activering is mislukt.

[ Voor 10% gewijzigd door delano_ve op 20-10-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je die telefoon al een keer een 'DFU' (Device Firmware Upgrade) procedure laten doorlopen? Is sowieso nooit verkeerd om een keer te doen als je een toestel herinzet onder een ander account / Apple ID.

https://www.iculture.nl/t...-inschakelen-iphone-ipad/

Voordat je er aan begint wél even zorgen dat 'Find My iPhone' uitgeschakeld is en achteraf 't apparaat ook liefst als 'nieuwe iPhone' configureren.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-10-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:51
Ik heb dit ook gehad bij de overstap naar een andere telecomprovider met nummerbehoud. Enkele dagen geduld was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delano_ve
wimmel_1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:57:
Heb je die telefoon al een keer een 'DFU' (Device Firmware Upgrade) procedure laten doorlopen? Is sowieso nooit verkeerd om een keer te doen als je een toestel herinzet onder een ander account / Apple ID.

https://www.iculture.nl/t...-inschakelen-iphone-ipad/

Voordat je er aan begint wél even zorgen dat 'Find My iPhone' uitgeschakeld is en achteraf 't apparaat ook liefst als 'nieuwe iPhone' configureren.
Dit heb ik net geprobeerd. Helaas zonder succes. Beide willen niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je nu onder 't iCloud account van je vriendin kijkt naar geregistreerde apparaten dan staat die iPhone SE daar wel vermeldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delano_ve
wimmel_1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:23:
Als je nu onder 't iCloud account van je vriendin kijkt naar geregistreerde apparaten dan staat die iPhone SE daar wel vermeldt?
Deze staat hier inderdaad weergegeven.

Er staat nu wel bij zowel iMessage als FaceTime dat er gewacht wordt op activeren. Dus misschien moeten we nu even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delano_ve
Vandaag wordt er door Apple Support contact opgenomen. Wellicht kunnen zij het probleem fixen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1