Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan een vaatwasserpomp kapot zijn zonder speling op de as?

Pagina: 1
Acties:

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
TT zegt het eigenlijk al. Ik heb een Atag SGV4603EU/17 en hij pompt niet meer goed af en regelmatig blijft er water in staan. Dit is een Bosch kloon die de veelvoorkomende afvoerpomp gebruikt:

De standaarddingen als schoonmaken e.d. heb ik al gehad, en de niveausensor is al vervangen. Dat hielp helaas niet. Nu vraag ik me af of toch de pomp kapot is want dat wordt vaak als vervolgstap genoemd. Iedereen heeft het als ik google steeds over speling op de as dat heeft mijn machine vrijwel niet. Je voelt hem iets rammelen maar dan heb je het echt over veel minder dan een mm, dus volgens mij is dat verwaarloosbaar.

Kan de pomp desondanks toch kapot zijn? Of mag je er vanuit gaan dat zonder echte speling de pomp niet het probleem is?

edit: ik heb hem nu een paar keer met een emmer gevuld en handmatig gepompt door de vlotter op te tillen. En toen zag ik dat soms alles prima weggepompt wordt, en soms de pomp alleen maar draait zonder te pompen. Als ik in zo'n geval de vlotter beweeg zodat de pomp stopt en weer start pompt hij vervolgens wel goed leeg.

Yucon wijzigde deze reactie 20-10-2019 11:28 (15%)

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Gevonden! Ik ging er om de een of andere reden altijd vanuit dat iedereen het over radiale speling had. En die is minimaal. Maar hij heeft wel een axiale speling van misschien wel een halve cm. Dus pomp kapot.

• mdo8
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10-11 13:53
Reden dat ik alleen Bosch vaatwassers koop, niks tegen andere merken maar dan weet je dat de inhoud Bosch is en veel makkelijker reserve onderdelen bemachtigen voor schappelijke prijzen.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True