Toon posts:

Ontwerp / wireframes voor website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik ben een beginnende zzp’er zoals mijn naam al suggereert 😉. Nu is het geval dat een nieuwe klant me heeft gevraagd om een ontwerp te ontwikkelen voor een website die begin volgend jaar live zal gaan en landelijke bekendheid wil gaan genereren middels reclamespotjes op de nationale televisie en radiozenders zoals 3FM en 538.

Het gaat om ongeveer zes pagina’s die gedesigned moeten worden vanaf scratch. Nu vroeg hij zojuist aan me hoeveel dit zou gaan kosten, echter ben ik bang dat ik te hoog of juist te laag ga zitten. Ik ga voor een projectprijs en geen uurprijs.

Wat zou ik voor een ontwerp voor zes pagina’s in Adobe XD kunnen vragen, waarvoor de website landelijk gepromoot zal gaan worden? Dit laatste zeg ik er bij aangezien het binnenkort misschien wel succesvol voor die klant gaat zijn en ik te weinig voor deze klus heb gevraagd.

Heel, heel, heel erg bedankt!
debeginnendezzper

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je moet vragen wat de klant het waard zal vinden, en niet zozeer hoeveel uur het jou zal kosten.

Neem bijvoorbeeld Nike, als zij een nieuw logo willen, zullen ze een bepaald budget hebben en dat ik zeker een stuk meer dan de uren die iemand nodig heeft om het logo te ontwerpen.

Dus kijk eerst goed wat de klant kan betalen en stem dan je prijs af.
Je moet dus waarde verkopen en niet alleen je tijd verkopen.

Onderstaande lezing legt het erg goed uit.
YouTube: Pricing Design Work & Creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zeker waar, echter heb ik al twee keer aangegeven / gevraagd wat hij het waard zou vinden, maar hij heeft letterlijk gezegd: 'dat maakt me niet uit, wat jij er voor zou willen krijgen.' Vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:59:
Dat is zeker waar, echter heb ik al twee keer aangegeven / gevraagd wat hij het waard zou vinden, maar hij heeft letterlijk gezegd: 'dat maakt me niet uit, wat jij er voor zou willen krijgen.' Vandaar ;)
Die vraag zal bijna geen één opdrachtgever beantwoorden.
Je moet zelf op onderzoek uit gaan, wat is je klant waard?

Is het een klein bedrijfje
Is het een multinational
Is het een .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een bedrijfje wat vorig jaar is begonnen (2018) maar al heel wat mooie opdrachten op hun naam hebben staan. Ze hebben ook al heel wat investeringen gedaan en het loopt goed, dus wat dat betreft zou ik al wat hoger kunnen zitten. Maar dat vind ik toch lastig, want: stel je zit te laag, dan verschiet je je kruid en stel je zit te hoog, dan is je kans verspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:10:
Het betreft een bedrijfje wat vorig jaar is begonnen (2018) maar al heel wat mooie opdrachten op hun naam hebben staan. Ze hebben ook al heel wat investeringen gedaan en het loopt goed, dus wat dat betreft zou ik al wat hoger kunnen zitten. Maar dat vind ik toch lastig, want: stel je zit te laag, dan verschiet je je kruid en stel je zit te hoog, dan is je kans verspeeld.
Te laag is niet mogelijk, want je weet wat het jou kost aan tijd en daar ga je dus niet onder zitten. Een minimumprijs moet je altijd hebben voor een opdracht.
Een te hoge prijs is niet direct NEE, dat is vaak een goede positie om te beginnen met onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft inmiddels meer dan 30 klanten zelf geholpen dus hij is al redelijk bekend. Ik zit er om te denken 600-700€ exclusief BTW te vragen, enkel voor de wireframes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:21
Ok, je denkt de klus in een dagje te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik niet gezegd ;). Ik heb onderzoek verricht naar mogelijke concurrenten en hieropvolgend ga ik een ontwerp ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Indirect wel.. €600 komt uit op €75 per uur (redelijke uurprijs volgens mij) maal 8 uur. Dat is dus 1 werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opdrachtgever is akkoord gegaan met €800 ex. BTW. Desalniettemin heb ik veel aan jullie reacties gehad, thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:17:
De opdrachtgever is akkoord gegaan met €800 ex. BTW. Desalniettemin heb ik veel aan jullie reacties gehad, thanks!
Tuurlijk die lacht zich zijn ballen uit de broek
Pagina: 1