Goeiedag ik heb gisteren in Windows het programma msi live update gebruikt na lange tijd de pc niet te hebben gebruikt en twee dagen op alle updates te hebben gewacht kwam ik msi live update nog tegen als laatste en hierin een scan gedaan en total installer daarna sloot de pc af en daarna bij opstarten krijg ik alleen nog een blinking cursor die verspringt op twee regels kan iemand mij hierbij helpen hoe ik dit weer aan de praat krijg??? Bvd
Krijg je nog wel het splash screen van MSI te zien? Kan je in de BIOS komen?
ls het antwoord op beide ja is, dan is je besturingssysteem alleen gaan hemelen.
Is het antwoord op beide nee, doe dan een CMOS reset. Werkt dat ook niet, dan is
de kans serieus aanwezig dat je moederbord kapot is. Mocht je er een FX processor uit de 8100 of 8300 serie op hebben zitten, dan was het al te verwachten. Die zijn niet geschikt voor instap moederbordjes als deze.
ls het antwoord op beide ja is, dan is je besturingssysteem alleen gaan hemelen.
Is het antwoord op beide nee, doe dan een CMOS reset. Werkt dat ook niet, dan is
de kans serieus aanwezig dat je moederbord kapot is. Mocht je er een FX processor uit de 8100 of 8300 serie op hebben zitten, dan was het al te verwachten. Die zijn niet geschikt voor instap moederbordjes als deze.
I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold
Ja krijg wel scherm van msi te zien en daarna blinking cursor maar toetsenbord start niet op/ reageerd niet dus kan niet in de bios gok dat het iets word met een usb stick???
Heb je meerdere schijven in je systeem? Check dan even of de bootvolgorde in de bios nog goed staat. Mogelijk dat door de bios update en eventuele cmos reset een aantal instellingen niet goed meer staan.
Dat mobo is niet echt geschikt voor die cpu. De vrm’s zijn niet voldoende berekend op het vermogen van die cpu.
Verder check je boot volgorde en desnoods herstel je bootloader of install je os opnieuw.
Verder check je boot volgorde en desnoods herstel je bootloader of install je os opnieuw.
Het is een pc van gamepc.nl die hebben de pc gemaakt het begint bij aanzetten met
MSI logo
Daarna
Informatie van de sata controller dat die twee HD’s ziet
Daarna weer
MSI logo
En dan blinking cursor regel 1
Dan blinking cursor regel 2 en dan verder niets
MSI logo
Daarna
Informatie van de sata controller dat die twee HD’s ziet
Daarna weer
MSI logo
En dan blinking cursor regel 1
Dan blinking cursor regel 2 en dan verder niets
Dan controleer zoals gezegd de bootorder in de bios. Mogelijk probeert je bord van de verkeerde schijf te starten.
Verwijderd
Zoals @nelizmastr al aangeeft is waarschijnlijk de bootloader op de schijf gaan hemelen.
Kun je windows downloaden en vanaf die usb stick opstarten en een repair uitvoeren?
Kun je windows downloaden en vanaf die usb stick opstarten en een repair uitvoeren?
@Nielson dat was het probleem verkeerde schijf werd benaderd. Nou alleen uit zien te vinden hoe ik dat weer goed krijg. Heb nu de pc gestart met maar 1 HDD en zit nu weer in windows
Dan moet je even door de bios gaan struinen waar je de volgorde aan kunt passen. Hoe het er exact uitziet verschilt nog wel eens per bios, maar als je bijvoorbeeld zo'n scherm ziet:

Dan zie je daar dat je bij 1st, 2nd en 3rd bootdevice eerst de volgorde van de groepen kunt instellen (dus DVD, HDD en Removable) en daaronder de volgorde van de devices ín die groepen. Dus bij Hard Disk Drives staan er in jouw geval twee, waar dan de verkeerde bovenaan staan.

Dan zie je daar dat je bij 1st, 2nd en 3rd bootdevice eerst de volgorde van de groepen kunt instellen (dus DVD, HDD en Removable) en daaronder de volgorde van de devices ín die groepen. Dus bij Hard Disk Drives staan er in jouw geval twee, waar dan de verkeerde bovenaan staan.
Je hebt dus gewoon een biosupdate gedaan en daarbij heeft de software de instellingen gereset.
Dit wordt gedaan om te voorkomen dat de nieuwe bios-software werkt met oude settings. Dit is niet altijd even betrouwbaar, dus heeft de software die settings gereset zodat de gebruiker ze opnieuw moet instellen.
De software heeft dus niets gesloopt, de gebruiker weet niet wat hij aan het doen is. Ongetwijfeld zijn er waarschuwingen langs gekomen voordat de update-software de bios ging updaten. Gevalletje pebcak dus.
Maar bootvolgorde instellen naar de juiste is dus de oplossing.
Dit wordt gedaan om te voorkomen dat de nieuwe bios-software werkt met oude settings. Dit is niet altijd even betrouwbaar, dus heeft de software die settings gereset zodat de gebruiker ze opnieuw moet instellen.
De software heeft dus niets gesloopt, de gebruiker weet niet wat hij aan het doen is. Ongetwijfeld zijn er waarschuwingen langs gekomen voordat de update-software de bios ging updaten. Gevalletje pebcak dus.
Maar bootvolgorde instellen naar de juiste is dus de oplossing.
Kom niet in de bios ook niet via Windows omdat als ik restart het toetsenbord pas opstart als het Windows logo in beeld is misschien omdat het een Logitech G18 met aparte voeding is? Dus kan niets anders bedenken als een ander toetsenbord te fixen
Ook als je vanuit Windows een herstart doet? Anders alle ssd's/hdd's/dvd'd loskoppelen en dan zou je automatisch in het bios moeten komen.Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:22:
Kom niet in de bios ook niet via Windows omdat als ik restart het toetsenbord pas opstart als het Windows logo in beeld is misschien omdat het een Logitech G18 met aparte voeding is? Dus kan niets anders bedenken als een ander toetsenbord te fixen
USB toetsenborden worden niet altijd ingeschakeld tijdens de POST (ofwel het 'BIOS scherm').
Vaak moet je 'Legacy USB Support' ergens aanzetten in de BIOS, een USB 2.0 poort gebruiken (ipv een USB 3 poort), of een PS/2 toetsenbord (PS/2 toetsenbord werkt vrijwel altijd).
Vaak moet je 'Legacy USB Support' ergens aanzetten in de BIOS, een USB 2.0 poort gebruiken (ipv een USB 3 poort), of een PS/2 toetsenbord (PS/2 toetsenbord werkt vrijwel altijd).
Pagina: 1