Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop keuze, ik weet het niet...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fietnetje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-11 09:30
Hoi Tweakers leden,

Ik ben aan het zoeken,vergelijken om zo een keuze te maken voor een nieuwe laptop, dit heb ik vaker meegemaakt (kortom stresssss! ) Ik heb nu in totaal 3 laptops "versleten"

2 van BTO Notebooks en de huidige laptop is van Xnotebooks Nu wil ik gaan voor een laptop die ik zelf niet samen hoef te stellen, kortom KANT EN KLAAR. Mijn zoektocht hoop ik voort te zetten na jullie advies ;) Mijn huidige laptop die ik ga verkopen heeft de volgende specs:

Videokaart
17.3" Full HD NVIDIA GTX1050M Ti 4.0GB GDDR5

Processor
Intel Core i7 - 7700HQ - QUAD CORE (2.8GHz -3.8GHz) 6MB cache

Geheugen
32GB DDR4-2400 * CRUCIAL * ( 2 x 16GB ) EXTREME PERFORMANCE

Harddisk / SSD 1
500 GB SSD SAMSUNG 850 EVO Sata-600 READ: 540 MB/s - WRITE: 520 MB/s ( met TRIM functie )

Harddisk / SSD 2
512GB M.2 mSATA Samsung SM961 NVME READ: 3200 MB/s IOPS 330.000 - WRITE: 1700 MB/s IOPS 300.000

Moederbord
Kan ik zo niet terugvinden misschien omdat het een zelfbouw is?

Wat ik zoek in mijn nieuwe laptop is dat foto/video bewerking toch iets sneller gaat, ik merk nu bij de Adobe software dat het niet echt soepel loopt. Ik heb zelf gekeken naar MSI, Asus Rog maar daar kom ik niet veel verder in mijn keuze... Het budget ligt rond de € 2.000 wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Verwijderd

En los van je wens dat foto en video bewerking wat sneller gaan.

Wat zijn verder je eisen? Heb je al via de product vergelijker met je eisen gespeeld?

https://tweakers.net/cate...QpPVPSNvaQbGuzL-E0ZoMYowf

Met minimaal een i7 32werkgeheugen. Film hd of 4k.
En met minimaal een 2060 of 2070 hou je het bovenstaande lijstje over.
Speel er mee, pas aan wat je wil aanpassen..

Persoonlijk zou ik als fotobewerking je doel is voor een desktop gaan.
Kost minder met meer prestaties

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2019 12:20 ]

• Fietnetje
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:13:
En los van je wens dat foto en video bewerking wat sneller gaan.

Wat zijn verder je eisen? Heb je al via de product vergelijker met je eisen gespeeld?

https://tweakers.net/cate...QpPVPSNvaQbGuzL-E0ZoMYowf

Met minimaal een i7 32werkgeheugen. Film hd of 4k.
En met minimaal een 2060 of 2070 hou je het bovenstaande lijstje over.
Speel er mee, pas aan wat je wil aanpassen..

Persoonlijk zou ik als fotobewerking je doel is voor een desktop gaan.
Kost minder met meer prestaties
Met de wensen die ik heb zie ik geen resultaten verschijnen voor:

2e SSD schijf
4K resolutie

Dat is dan weer jammer, zie:
categorie: Laptops

Dit zijn dus mijn "eisen" Prijs mag rond de € 2000 zijn ( tot € 2750)
Een desktop is helaas geen optie.

Verwijderd

Dan zal je je eisen moeten aanpassen.

Als je de 4 main eisen pakt, i7 17inch, meer dan 16gb werkgeheugen. En FHD. Dan hou je 16 laptops over.

En daarvan de beste selecteren. Of een desktop kopen.

• Fietnetje
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:25:
Dan zal je je eisen moeten aanpassen.

Als je de 4 main eisen pakt, i7 17inch, meer dan 16gb werkgeheugen. En FHD. Dan hou je 16 laptops over.

En daarvan de beste selecteren. Of een desktop kopen.
Ik heb nu deze selectie gemaakt. Heb je hier misschien nog tips over? Bedankt!

Verwijderd

Nee sorry, ik gebruik geen fotosoftware.
Dus de enigste tip die ik had was "koop een desktop"

Goedkoper.
Beter aanpasbaar.
Achteraf makkelijk aanpasbaar.
Groter/beter scherm mogelijk

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Fietnetje schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:09:
[...]

Ik heb nu deze selectie gemaakt. Heb je hier misschien nog tips over? Bedankt!
Je ziet neem ik aan zelf al waarom jij opeens van 16 laptops op basis van i7, full-HD, 17” en meer dan 16 GB ram naar 5 gaat.

Je wilt perse een 7200 rpm harddisk.

Er zijn al relatief weinig 17” laptops en hoe meer eisen je stelt hoe lastiger het wordt. Een hdd als 2e opslag is voor data-opslag, die zijn dan bijna altijd 5400 rpm. Kiezen voor 7200 rpm limiteert je lijst dus giga.

Ook het geheugen van meer dan 16 GB. Bijna niemand heeft dat nodig, dus er zijn bijzonder weinig systemen die daar standaard mee uitgeleverd worden. Zo goed als iedere performance-laptop van 17” is uitbreidbaar naar 32 GB Ram. Simpelweg omdat er bij een bijzonder grote laptop (17”) plek zat is om geheugensloten op het moederbord te zetten. Bij ultrabooks, die juist zeer compact, dun en licht zijn, is het geheugen vaak vastgesoldeerd.

Je kunt dus ook kijken naar een laptop met minder geheugen en die uitbreiden.

Ook je eis van een i7 beperkt je zoekactie. Want waarom een i7? Voor de hoeveelheid cores? Als je er bijvoorbeeld minimaal 6 wilt, vul dat dan in. Je mist nu namelijk de i9.

Je kunt altijd nog laptops er uit filteren, als je te specifiek bent, kom je ze niet meer tegen.

Gooi je dus de 16+ en 7200 rpm er uit, dan kom je al op 31 modellen ipv 5.

Je hebt deze bijvoorbeeld uitgesloten, want heeft geen 7200 rpm schijf (want 5400 rpm) en geen i7 (want i9): pricewatch: Medion Erazer X17805 (30027603, Qwerty toetsenbord)

17,3"
i9 9980HK 8-core
1920x1080 (Full HD)
Toetsenbordindeling qwerty (een aantal van de door jou gevonden waren Duitse versies.)

GeForce RTX 2070 Max-Q
32GB ram
1 TB ssd
2 TB hdd

• Fietnetje
White Feather schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Je ziet neem ik aan zelf al waarom jij opeens van 16 laptops op basis van i7, full-HD, 17” en meer dan 16 GB ram naar 5 gaat.

Er zijn al relatief weinig 17” laptops en hoe meer eisen je stelt hoe lastiger het wordt. Een hdd als 2e opslag is voor data-opslag, die zijn dan bijna altijd 5400 rpm. Kiezen voor 7200 rpm limiteert je lijst dus giga.

Ook het geheugen van meer dan 16 GB. Bijna niemand heeft dat nodig, dus er zijn bijzonder weinig systemen die daar standaard mee uitgeleverd worden. Zo goed als iedere performance-laptop van 17” is uitbreidbaar naar 32 GB Ram. Simpelweg omdat er bij een bijzonder grote laptop (17”) plek zat is om geheugensloten op het moederbord te zetten. Bij ultrabooks, die juist zeer compact, dun en licht zijn, is het geheugen vaak vastgesoldeerd.

Ook je eis van een i7 beperkt je zoekactie. Want waarom een i7? Voor de hoeveelheid cores? Als je er bijvoorbeeld minimaal 6 wilt, vul dat dan in. Je mist nu namelijk de i9.

Je kunt altijd nog laptops er uit filteren, als je te specifiek bent, kom je ze niet meer tegen.

Je hebt deze bijvoorbeeld uitgesloten, want heeft geen 7200 rpm schijf (want 5400 rpm) en geen i7 (want i9): pricewatch: Medion Erazer X17805 (30027603, Qwerty toetsenbord)

17,3"
i9 9980HK 8-core
1920x1080 (Full HD)
Toetsenbordindeling qwerty (een aantal van de door jou gevonden waren Duitse versies.)

GeForce RTX 2070 Max-Q
32GB ram
1 TB ssd
2 TB hdd
Bedankt voor je heldere uitleg.

De Lenovo laptop is kwa behuizing niet zo stevig, voelt meer aan als plastic (volgens wat reviews)
Medion, ja de specs zijn niet slecht, maar Medion trekt mij niet zo (gevoel)

De extra HDD zou ik het liefst nog in SSD hebben omdat ik op de 1e schijf puur alleen Windows en wat programma’s draai en op de 2e schijf al mijn data zet, zoals PS bestanden, afbeeldingen etc die wel snel moeten laden.

Verder ga ik straks de lijst is goed bekijken, bedankt en ik zal zsm met een update komen.

• Fietnetje
White Feather schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Ik zou het liefst ook een SSD als 2e schijf willen hebben, dit omdat ik daar al mijn data op heb staan die ik regelmatig gebruikt, zoals:
Afbeeldingen
Adobe bestanden zoals PSD, AE en AI, die ik regelmatig open/bewerk
Facturen
En zo allerlei zaken

Dus 32 GB zou een te luxe optie zijn waar je voor nu nog niet zoveel aan hebt?

De i9 lijkt mij sneller als de i7 ga ik vanuit? De hoeveelheid cores zegt mij eigenlijk niets, maar hoe meer hoe beter?

17,3"
i9 9980HK 8-core
1920x1080 (Full HD)

GeForce RTX 2070 Max-Q
32GB ram
1 TB ssd
2 TB hdd

De merken Medion,Acer, MSI en HP vallen bij mij al af, vandaar dat ik denk ik niet verder kom als de Asus of de Lenovo?

• Fietnetje
De SSD opdelen in 2 partities is dit een optie, of af te raden? Ik moet mijn data bestanden op een “aparte” schijf hebben staan maar de Asus heeft maar 1 schijf. Iemand tips?

Verwijderd

Nee wel een vraag . Waarom MOET je je data bestanden op een andere schijf/deel van de schijf hebben staan?

Is moeten moeten of is moeten willen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2019 19:24 ]

• Fietnetje
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:23:
[...]

Nee wel een vraag . Waarom MOET je je data bestanden op een andere schijf/deel van de schijf hebben staan?

Is moeten moeten of is moeten willen?
Omdat ik nog weleens Windows opnieuw erop zet voor een frisse installatie.
En als Windows of de C: schijf problemen krijgt dan heb ik iig mijn data nog. En misschien ook wel dat ik de C: schijf alleen voor Windows en alle programma’s wil gebruiken.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Het is geen probleem om een schijf in eerdere partities te verdelen.

Je moet dan daarna wel even zorgen dat je documenten-folder op de andere partitie komt te staan, maar dat is zo gebeurd.

• Fietnetje
Wordt alles dan niet wat trager? Als ik bv PS op de C schijf heb staan en de PS bestanden op de D schijf en alles wordt tegelijk opgeroepen?

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 10:48
Je kan ook naar zoiets kijken:

https://www.dell.com/nl-n...g7731?view=configurations

Wellicht zelf geheugen erbij prikken. Bij deze een video:
YouTube: Dell G7 7588 - 32GB RAM upgrade

[ Voor 22% gewijzigd door gentlemen op 23-10-2019 10:04 ]

• Fietnetje
Dan heb ik alsnog maar 1 HDD ipv de gewenste 2

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 10:48
Fietnetje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Dan heb ik alsnog maar 1 HDD ipv de gewenste 2
Je kan er een HDD en een M2SSD erin plaatsen. HDD is geen geld en SSD zit er al in.

• Fietnetje
gentlemen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

Je kan er een HDD en een M2SSD erin plaatsen. HDD is geen geld en SSD zit er al in.
Ja maar als ik daar zelf (of dit laat doen) een HDD bij ga plaatsen dan vervalt denk ik mijn garantie? Daar zit ik een beetje mee..

Het liefst ga ik voor deze laptop:
pricewatch: Asus ROG Zephyrus S GX701GWR-H6062T

Maar ik weet niet of je in de laptop uberhaupt een extra HDD of SSD kan plaatsen? Anders zou ik met Asus contact op moeten nemen of de garantie vervalt als er een extra SSD/HDD geplaatst wordt (mits dit mogelijk is natuurlijk)

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Fietnetje schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:32:
[...]

Omdat ik nog weleens Windows opnieuw erop zet voor een frisse installatie.
En als Windows of de C: schijf problemen krijgt dan heb ik iig mijn data nog. En misschien ook wel dat ik de C: schijf alleen voor Windows en alle programma’s wil gebruiken.
Tegenwoordig snap ik het nut niet meer van een 'frisse' installatie. Met deze hardware (die je nu hebt, maar ook waar je naar op zoek bent) mag je echt geen last meer hebben van een trage laptop. Aangezien ik ervan uit ga dat je een opslaglocatie buiten de laptop als backup gebruikt kun je dus ook een enkele SSD van 1TB overwegen.

Ik ben het wel serieus eens met de overweging om voor een desktop te gaan. Je kunt dan deze laptop gebruiken voor onderweg en voor aanzienlijk minder geld een mooie pc (laten) bouwen en een serieuze monitor gebruiken voor de foto bewerking.

• Fietnetje
secury schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Tegenwoordig snap ik het nut niet meer van een 'frisse' installatie. Met deze hardware (die je nu hebt, maar ook waar je naar op zoek bent) mag je echt geen last meer hebben van een trage laptop. Aangezien ik ervan uit ga dat je een opslaglocatie buiten de laptop als backup gebruikt kun je dus ook een enkele SSD van 1TB overwegen.

Ik ben het wel serieus eens met de overweging om voor een desktop te gaan. Je kunt dan deze laptop gebruiken voor onderweg en voor aanzienlijk minder geld een mooie pc (laten) bouwen en een serieuze monitor gebruiken voor de foto bewerking.
Ok, een frisse installatie is niet het belangrijkste idd. Een SSD back-up schijf heb ik ook, maar die gebruik ik liever alleen voor back-up en niet om continue aan te sluiten zodra ik achter de laptop zit. Desktop zou het beste zijn ik weet het maar dit is helaas geen optie.

Verwijderd

@Fietnetje

https://www.asus.com/nl/Laptops/ROG-Strix-SCAR-III/Features/

Zoals ik het lees een SSD een sshhhddd of zo iets.
Allebei 1tb.

• Fietnetje
De zoektocht blijft aanhouden, ik zie dat er idd een 2e HDD in zit, maar ik kan de laptop nergens vinden ergens in de winkel 8)7

Verwijderd

Nee klopt. Net nieuw.
Hij gaat bij altetnate in de verkoop

• Fietnetje
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:31:
Nee klopt. Net nieuw.
Hij gaat bij altetnate in de verkoop
Ok bedankt!

• Fietnetje

Verwijderd

https://tweakers.net/nieu...m-uit-voor-2499-euro.html

Vandaag is de release bekent geworden, dus het kan nog even duren.

• Fietnetje
Ik blijf toch steken op dit model:
pricewatch: Asus ROG Zephyrus S GX701GWR-H6062T

Maar weet jij of ik hier een extra SSD in kan plaatsen? Ander moet ik even contact opnemen met Asus

Verwijderd

Ik denk het niet, maar zeker weten doe ik het niet.
Aka je zult Asus even moeten mailen..

• Fietnetje
Asus een e-mail gestuurd en de laptop kun je uitbreiden met een 2e SSD schijf. Nu even wachten op antwoord of de garantie vervalt als ik er een 2e SSD in laat zetten.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:33
De Zephyrus S GX701 heeft maar ruimte voor 1 SSD

• Fietnetje
Miyazono schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:11:
De Zephyrus S GX701 heeft maar ruimte voor 1 SSD
Dat is dan vreemd, ik kreeg deze reactie van Asus:
“ Dit toestel is voorzien van twee M.2 aansluitingen. U kunt dus een tweede M,2 SSD in dit toestel aansluiten”

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:33
Fietnetje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:21:
[...]

Dat is dan vreemd, ik kreeg deze reactie van Asus:
“ Dit toestel is voorzien van twee M.2 aansluitingen. U kunt dus een tweede M,2 SSD in dit toestel aansluiten”
Hm, in een review van de laptop die ik heb bekeken was er maar een enkele M.2 slot.

• Fietnetje
Waar had je dit gezien?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

https://www.ultrabookrevi...-zephyrus-gx701gx-review/

Volgens deze review inderdaad 2 M2 sloten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Fietnetje
Bedankt! Dan ben ik weer gerust gesteld haha. Ik ben bijna over de streep om tot de koop over te gaan. Iemand tips waar ik deze laptop het beste kan gaan kopen? Via Asus, of toch ergens online/in de winkel?

• Fietnetje
Alternate heeft deze laptop staan met de RTX2080 ipv de 2070 zoals hier op Tweakers staat:
https://m.alternate.nl/AS...ptop/html/product/1570735

Dit lijkt mij een goede deal?
Pagina: 1