Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Denon Amp HS2. Prima apparaat, wat volledige aan mijn wensen voldoet. Er is alleen 1 probleempje wat ik niet opgelost krijg. Wanneer ik iets stream via de Chromecast die in mijn TV zit, kan ik met de afstandsbediening van de TV het geluid niet regelen. Wanneer ik een app draai die op de televisie zelf geinstalleerd staat, heb ik dit probleem niet. Setup is als volgt:
LG TV - Chromecast
|
|
Denon Amp HS2
|
|
Speakers
De Chromecast (2015) is met HDMI aangesloten op de TV.
De TV is met een optical audio link (TOSlink) aangesloten
Speakers zijn aangesloten met bananenpluggen en standaard audio kabels.
Praktijkvoorbeeld:
Netflix openen op de TV via de ingebouwde app en ik kan met de afstandsbediening van de TV het volume regelen.
Disney+ streamen naar de Chromecasts en ik kan met de afstandsbediening van de TV het volume niet regelen. Ik kan het volume wel regelen vanuit de app (Disney+) zelf, op mijn telefoon.
Het is ongetwijfeld een instelling die ergens verkeerd staat, maar welke...?
LG TV - Chromecast
|
|
Denon Amp HS2
|
|
Speakers
De Chromecast (2015) is met HDMI aangesloten op de TV.
De TV is met een optical audio link (TOSlink) aangesloten
Speakers zijn aangesloten met bananenpluggen en standaard audio kabels.
Praktijkvoorbeeld:
Netflix openen op de TV via de ingebouwde app en ik kan met de afstandsbediening van de TV het volume regelen.
Disney+ streamen naar de Chromecasts en ik kan met de afstandsbediening van de TV het volume niet regelen. Ik kan het volume wel regelen vanuit de app (Disney+) zelf, op mijn telefoon.
Het is ongetwijfeld een instelling die ergens verkeerd staat, maar welke...?